[OT] Visa din 3D-print

[OT] Visa din 3D-print
[OT] Visa din 3D-print
Att säga att priserna är "ungefär samma" för PETG och PCTG är väl att ta i.
Köper man i lite bulk säg, 4-5 rullar. Så kan man köpa PETG för under 150 kr.
Dessa verkar liggapå 300+ kr.

[OT] Visa din 3D-print
Att säga att priserna är "ungefär samma" för PETG och PCTG är väl att ta i.
Köper man i lite bulk säg, 4-5 rullar. Så kan man köpa PETG för under 150 kr.
Dessa verkar liggapå 300+ kr.
Jag jämförde med samma fabrikat (Spectrum) som jag köpt även som PETG. Då var det en marginell prisskillnad (319 vs 339 kt/kg).

Men PETG för <150kr/kg, vilket fabrikat hittar du för det priset?
Jag brukar hålla mig ifrån lågprisfilament, precis som jag håller mig från cyklar som heter Yosemite, Kayoba mm 😉

[OT] Visa din 3D-print
Jag printade ett fäste till GPS-antennen på båten i vit PLA för ett år sen, har suttit ute i sol, regn, snö. So far so good.

IKEA-lådorna verkar ju smutta, skulle vilja ha en låda som rymmer typ 10 spolar och sen slänga i mina 2 st 500g silica-påsar och en fuktsensor bara!

Har köpt Amazon Basics PLA och även Addnorth tror jag de heter som var klart dyrare, upplever ingen som helst skillnad.

[OT] Visa din 3D-print
Jag jämförde med samma fabrikat (Spectrum) som jag köpt även som PETG. Då var det en marginell prisskillnad (319 vs 339 kt/kg).

Men PETG för <150kr/kg, vilket fabrikat hittar du för det priset?
Jag brukar hålla mig ifrån lågprisfilament, precis som jag håller mig från cyklar som heter Yosemite, Kayoba mm 😉

Köp några rullar i burk och bambu rullen kommer under 150

[OT] Visa din 3D-print
Jag printade ett fäste till GPS-antennen på båten i vit PLA för ett år sen, har suttit ute i sol, regn, snö. So far so good.

IKEA-lådorna verkar ju smutta, skulle vilja ha en låda som rymmer typ 10 spolar och sen slänga i mina 2 st 500g silica-påsar och en fuktsensor bara!

Har köpt Amazon Basics PLA och även Addnorth tror jag de heter som var klart dyrare, upplever ingen som helst skillnad.

Längre upp står det att Smart store inte är täta. Kanske går det att göra de tillräckligt täta med typ fönsterlist?

[OT] Visa din 3D-print
Jag förvarar mina filament i en ziplockpåse som kan tömmas på luft med en vaccumpump. Både billigt, lättförvarat och funktionellt. Har 3d printat burkar för silcca som jag stoppar inuti rullen. Torkar vid behov i mattorken.

[OT] Visa din 3D-print
Någon kanske uppskattar den här ...
FilamentTable.webp

[OT] Visa din 3D-print
3D-prints är en del av mitt jobb, men det är normalt sett bara för prototyper av företagets produkter och kanske inte så spännande för utomstående.

Men igår fick jag tid att fixa ett snyggare cykelställ till min "namnskylt", istället för de avklippta gemen jag tidigare klämt fast hjulen med. Mkt nöjd.

1000050997.webp

1000050996.webp

[OT] Visa din 3D-print
3D-prints är en del av mitt jobb, men det är normalt sett bara för prototyper av företagets produkter och kanske inte så spännande för utomstående.

Men igår fick jag tid att fixa ett snyggare cykelställ till min "namnskylt", istället för de avklippta gemen jag tidigare klämt fast hjulen med. Mkt nöjd.

Visa bilaga 825130

Visa bilaga 825131

Fast nästa steg är väl att printa en soffa att ställa modellen I? 😉

[OT] Visa din 3D-print
Kikade lite snabbt. Extra nozzlen verkar väldigt basic och mest tänkt för att printa supportmaterial. För oss riktiga hobbynissar spelar det ju inte skistor roll. Materialet ja printar i och mängden som går åt är hanterbart.

Tillbaka
Topp