Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gick fint. De är i och uppumpade.Hur gick det? Det låter som att en framtida punka kan bli en mardröm.
Skall du skaffa ett nytt däckkrängarverktyg kan jag rekommenderaDe där jävla däcken är en mardröm att få på.
70%? Den får du gärna länka till.Tips:
Är egentligen mer nöjd med Pirellis TPU, upplever ventilen som bättre.
Men.. 300 mil utan punka på Tubolito och nu var det 70% rabatt på BikeInn.. så jag köpte ett gäng att ha på lager.
har du nått märke att rekommendera?De problem som du nämner ovan har jag bara upplevt när jag testat de allra lättaste TPU-slangarna, typ Tubolitos S-Tubo Road och motsvarande "ultra-lättvikts-kondom-modeller" från andra märken. Skillnaden i hållbarhet mot de "vanliga" TPU-slangarna, som bara väger några fjuttiga gram mer, är som natt och dag.
Köp vanliga Tubolito Road bara. Inte S.har du nått märke att rekommendera?
tack, jag har bara använt pirelli o ridenow. testat både med plast o metallventiler. största skillnaden med metall var att det var lättare att pumpa. upplevde ingen större skillnad på läckage eller mikrohål men däremot höll just ventilerna bättre. men om du rekommenderar turbolito antar jag att du anser 36 g vara för lite för en 18-32 slang då eller?Köp vanliga Tubolito Road bara. Inte S.
Ja det skulle jag säga. Hemsidan Tubolito säger 38 gram. Jag vägde till 42 gram på egen matvåg. Men det är ju mil skillnad från 103 gram som min gamla butylslang vägde.tack, jag har bara använt pirelli o ridenow. testat både med plast o metallventiler. största skillnaden med metall var att det var lättare att pumpa. upplevde ingen större skillnad på läckage eller mikrohål men däremot höll just ventilerna bättre. men om du rekommenderar turbolito antar jag att du anser 36 g vara för lite för en 18-32 slang då eller?
Jag chansar lite med 24g. Lite spännande.Ja det skulle jag säga. Hemsidan Tubolito säger 38 gram. Jag vägde till 42 gram på egen matvåg. Men det är ju mil skillnad från 103 gram som min gamla butylslang vägde.
RFSU Ultra Thin?Jag chansar lite med 24g. Lite spännande.
För bättre känsla.RFSU Ultra Thin?
Mina AliE-köpta gravelslangar (för 32-47mm däck) kostade under 50 SEK/slangJa det skulle jag säga. Hemsidan Tubolito säger 38 gram. Jag vägde till 42 gram på egen matvåg.
Du använde för tunga butylslangarMen det är ju mil skillnad från 103 gram som min gamla butylslang vägde.
Med den pytteliten erfarenhet jag har av att hantera plastslangar (2 hjul) skulle jag undvika att hantera plast ”i fält” utan ha butyl i sadelväskan (vilket jag har. Även med slanglöst. Har dock aldrig haft användning för dom.)Mina AliE-köpta gravelslangar (för 32-47mm däck) kostade under 50 SEK/slang
Visa bilaga 827018
Du använde för tunga butylslangar
Visa bilaga 827019
Men förutom vikten är skillnaden i volym stor,
att kunna ha med två reservslangar istf endast en är en stor fördel.
Visa bilaga 827020