Graveldäck - vilket är er favorit?

Förra året när det diskuterades så var väl konsensus att på en heldämpad hoj på vissa specifika banor så är graveldäck snabbare/bättre. På en helstel gravel på svenska skiftande förhållanden kan mtb däck vara bättre. Men det beror ju såklart på var man bor, cyklar osv.

Ramlade in i brevlådan idag.

IMG_4693.webp

IMG_4694.webp

IMG_4695.webp

Får se om det blir någon favorit också.

Blir intressant att höra hur dom är ! Var beställde du ? Svåårt hitta 50 mm & hel svarta.
Bike24. Hade lagt bevakning på dessa däck och de kom in och försvann lika fort som de kom in.
Kom in 10 st enligt saldot och när jag lade beställningen fanns det 6 st kvar och när orderbekräftelsen ramlade in så fanns inga kvar.

IMG_4703.webp
IMG_4705.webp
IMG_4698.webp

Raka och fina. Efter ett par omgångar med Continental som slår i sidled hela tiden, är det skönt med däck som sitter rakt och fint.
Komfort är det första som jag märkte, det andra är att däcken sjunger som MTB-däck på asfalten. Inte konstigt när man ser mönstret och vilken bredd däcket har.

En timme blev det på asfalt, vanligt grus, sprängsten, sand och skogsstig.
Bra grepp både framåt och åt sidorna.
Har en sträcka där gruset är lite lösare plus att det är mycket kurvor där. När jag trycker på lite längs den sträckan brukar vanligtvis mina bakdäck driva ut lite i sidled i kurvorna, det slapp jag med dessa däck.

Första intrycket är gott. Kastar upp en hel del smågrus i luften, det är väl det enda negativa just nu.

Visa bilaga 828543Visa bilaga 828544Visa bilaga 828545

Raka och fina. Efter ett par omgångar med Continental som slår i sidled hela tiden, är det skönt med däck som sitter rakt och fint.
Komfort är det första som jag märkte, det andra är att däcken sjunger som MTB-däck på asfalten. Inte konstigt när man ser mönstret och vilken bredd däcket har.

Har en sträcka där gruset är lite lösare plus att det är mycket kurvor där. När jag trycker på lite längs den sträckan brukar vanligtvis mina bakdäck driva ut lite i sidled i kurvorna, det slapp jag med dessa däck.

Första intrycket är gott. Kastar upp en hel del smågrus i luften, det är väl det enda negativa just nu.
Hur breda blev de?

Visa bilaga 828543Visa bilaga 828544Visa bilaga 828545

Vad för Continental? Mina Dubnital i 2,0" är ju 50g lättare än de där styck.

Tillbaka
Topp