Klorofylltalibanen
Aktiv medlem
[OT] Vad hör du på för pop rock blues?
Definitionen av sväng
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Staffan Astner?Vem spelar gura på denna? Väntar alltid otåligt på solot, inte många toner men rackarns så snyggt.
Det skulle det kunna va, måste erkänna att namnet var okänt.Staffan Astner?
När jag läste det här tänkte jag på en bok jag tror du skulle tycka var rolig. I nästa sekund insåg jag att du med all sannolikhet läst den - Ian MacDonald, En revolution i huvudet.Ett annat coolt intro är detta, som är 100% Lennons verk. Något jag verkligen uppskattar med intron som detta är hur spelbart det är för en vanlig glad amatör som mig. Få saker är roligare än att kunna spela med i låten, eller att göra låten helt själv. Det här är en sån låt. Notera även McCartneys coola basgång samt densamme på trummor. Finns inte mkt att dissa i den här låten, även om man försöker.
Jag var dock oförmögen att plocka ut introt själv, utan det kom till mig i ett sånt där florpapperstunnt ljusblått hopvikbart air-mail brev från Australien som vägde 2 gram. I det hade min australiske jobbarkompis tecknat ner ackord sekvensen för Lennon introt.
Jag provade det genast, och allting stämde not för not! Utom på ett ställe där han hamnat en halvnot fel. Ett av de roligaste, mest oväntade brev, från andra sidan jordklotet jag fått i hela mitt liv :)
Så vem var denne mystiska Prudence? Jo det var Mia Farrows lillasyster. Hon ville inte komma ut och leka med de andra, utan satt bara på rummet och mediterade, under Beatles vistelse hos den berömda meditationsgurun.
Och i höst kommer det en hyllningsskiva till honomKanske finns det ingen artist som är så skånsk, så politisk, så älskad – och ibland så kritiserad – som Mikael Wiehe. Snart ska han fylla 80 och för två år sedan diagnosticerades han med Alzheimers.
proletaren.se