Garmin connect imponerar inte

Ok
Kartor på den yttepytte lilla (jmf med de andra jag har tillgängligt) klockskärmprecis över ett en har gjort att jag ännu inte ens har tittat på ngn karta i min Epix pro, som jag har haft haft i år nu. Tidigare hade jag en FR645 och i den tittade jag på kartan en(1) ggn och aldrig mer.
Därför tänkte jag inte alls på kartor i klockan.
Men du skall naturligtvis skaffa en klocka med de funktioner du vill ha.

Senast ändrad:
Den länken fungerar inte för mig, men här är nyheten på Garmins sida:

Beställning på cirqa med bicepsbandet lagd direkt från Garmin. Hade hoppats att det skulle finnas i lager vid release i någon fysisk butik men verkar som alla väntar på leveranser så fick bli en beställning direkt från Garmin. Gjorde två separata beställningar då bicepsbandet hade leveranstid på några veckor.

Dagens test av garmin handledspuls vs garmin pulsband, denna gång landsvägscykling.

Handled (epix gen2)
IMG_3694.webp

Pulsband (hrm200/Hammerhead karoo)
IMG_3695.webp

Ok
Kartor på den yttepytte lilla (jmf med de andra jag har tillgängligt) klockskärmprecis över ett en har gjort att jag ännu inte ens har tittat på ngn karta i min Epix pro, som jag har haft haft i år nu. Tidigare hade jag en FR645 och i den tittade jag på kartan en(1) ggn och aldrig mer.
Därför tänkte jag inte alls på kartor i klockan.
Men du skall naturligtvis skaffa en klocka med de funktioner du vill ha.
Jag kollar en del på kartor på min 42mm Epix Pro när jag vandrar eller springer i skog. Tycker det funkar helt ok, men skulle inte köra kontinuerlig navigation med den.

Det stora mysteriet är väl hur max kadens kan sklija mellan de båda?
Givaren är en wahoo fotpod. Min erfarenhet är att garmin gör någon form av "smoothing" av datan, alltså visar ett glidande medelvärde, för att maskera kass hårdvara.
Det skulle kunna vara en förklaring till att Karoon visr ett högre maxvärde.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp