Landsvägshjul till Scott Addict 20

Hjulen som sitter på är väl ganska lagom för ett par bredare landsvägsdäck. Du ska inte köpa ett par nya, lättare/bredare hjul till graveldäcken istället?

Jag har en gravel med bifogade hjul. Skulle vilja ha ett par landsvägshjul också och skifta med .
Hjulset i kolfiber från Syncros (Capital 1.0 40 Carbon) med 45mm breda gummin från Schwalbe (G-One RX) med bra bett

Du får nog hjälpa presumtiva tipsare med lite mer info om varför du vill ha andra/ytterligare ett hjulpar:
Prisklass ungefär? Vilken typ av cykling (några kortare turer om året på hemma plan, cykla långa rundor i klunga, åka till alperna och cykla uppför stora berg, allround hjul för asfalt och grusväg eller enbart asfalt osv osv)

Senast ändrad:
De som sitter på har jag för grus och skog. Skulle vilja komplettera med ett hjulpar för enbart asfalt.
Prisklass? Enstaka tusenlappar, 4-5 kkr, 10 kkr, 20 kkr eller mer?
Och lite mer användning, typ; Kortare turer på hemmaplan, eller Vätternrundan under 9 timmar, 10-15 mils-rundor i högt tempo.....

Prisklass? Enstaka tusenlappar, 4-5 kkr, 10 kkr, 20 kkr eller mer?
Och lite mer användning, typ; Kortare turer på hemmaplan, eller Vätternrundan under 9 timmar, 10-15 mils-rundor i högt tempo.....
Hej
Jag har kört vätternrundan under 9 tim. Inte målet med denna cykeln. Typ 10 milsrundor som längst. Prisklass 10-20 tkr

Hej
Jag har kört vätternrundan under 9 tim. Inte målet med denna cykeln. Typ 10 milsrundor som längst. Prisklass 10-20 tkr
Dem är jag sugen på att testa. Skulle nog passa ganska perfekt med 30-32mm däck. Finns även stålekrat som är lite billigare

Tillbaka
Topp