Heldämpad mountainbike

Heldämpad mountainbike
Ska köpa min första heldämpade, kollar väl på trail/all mountain så jag inte är så begränsad om jag skulle nångång åka till en bike park.

Kollat på canyons neuron 6, finns det några andra alternativ som kanske är mer prisvärda/billigare? Utrustning kontra pris

Heldämpad mountainbike
Om du inte är säker på att du kommer cykla park så köp en vanlig xc-cykel med 100-120 mm dämpning så kommer du ha roligare cykling än om du ska släpa runt en lite mer trögrullande cykel hela tiden.

Blir målet att trampa upp för att ha roligt nedför eller åka lift då kanske man ska gå mer åt all-mountain hållet men vanlig plattcykling blir bra mycket roligare med en snabbare och mer lätttrampad cykel.

Kommer du från en hardtail nu eller vad har du cyklat tidigare och vad kommer du cykla mest framöver?

Heldämpad mountainbike
Om du inte är säker på att du kommer cykla park så köp en vanlig xc-cykel med 100-120 mm dämpning så kommer du ha roligare cykling än om du ska släpa runt en lite mer trögrullande cykel hela tiden.

Blir målet att trampa upp för att ha roligt nedför eller åka lift då kanske man ska gå mer åt all-mountain hållet men vanlig plattcykling blir bra mycket roligare med en snabbare och mer lätttrampad cykel.

Kommer du från en hardtail nu eller vad har du cyklat tidigare och vad kommer du cykla mest framöver?
Målet är väl egentligen mest för motion och ha roligt och kunna cykla i skogen med barnen både vanliga grusvägar och stig.
Utför är ju inte prio 1 då man man börjar från i princip 0. Har cyklat landsväg och gravel tidigare (amatör) Men vill gärna ha en som kan ta sig framåt på stig.

Har provat hardtail, men pga gamla skador så är det uteslutet. Provat heldämpat på en led på isaberg och det var som natt och dag.

Heldämpad mountainbike
Målet är väl egentligen mest för motion och ha roligt och kunna cykla i skogen med barnen både vanliga grusvägar och stig.
Utför är ju inte prio 1 då man man börjar från i princip 0. Har cyklat landsväg och gravel tidigare (amatör) Men vill gärna ha en som kan ta sig framåt på stig.

Har provat hardtail, men pga gamla skador så är det uteslutet. Provat heldämpat på en led på isaberg och det var som natt och dag.
Neuron bör funka. Vet inte mer man kan föreslå. Top fuel?

Heldämpad mountainbike
Det finns Radon Skeen. Jämfört med Neuron: lättare, bättre dämpare och hjul, men kanske ett lite sämre ram/länkage.

Heldämpad mountainbike
Neuron bör funka. Vet inte mer man kan föreslå. Top fuel?
Eftersom jag har mest kört landsväg och gravel tidigare så är det ju en djungel av cyklar. Fick tips av en kompis att kolla på just trail / all-mountain för att vara lite typ "inte bäst på något men heller inte sämst på något".

Canyons spectral är väl en mer utför cykel antar jag? Eller Orbea occam sl/lt modellerna? Tänker mest på prisklassen i detta fall.

Ska kolla in top fuel, någon särskild modell du rekommenderar?

Tillbaka
Topp