Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är kul att Karalis både nu och i inomhus-VM tidigare i år sett till att det funnits, i alla fall en teoretisk nerv i tävlingen en bra bit över sex meter. Sen har har det ju delvis varit en effekt av att Karalis varit efter Mondo i hoppordningen och därmed via att stå över kunnat tvinga upp Mondo på högre höjder utan att själv hoppa.Mycket fint!
Men den där greken har potential.![]()
Möjligen till Upsala (med ett p!) IF som han tävlar för. Om man snackar boendeplats är det snarare guld för Monaco.Guld till Uppsala! Igen!![]()
Ja, Upsala IF hemmahörande i Uppsala! Klubben han representerat i princip hela sin seniorkarriär!Möjligen till Upsala (med ett p!) IF som han tävlar för. Om man snackar boendeplats är det snarare guld för Monaco.
Själv skulle jag säga att det i första hand är guld för Duplantis och i andra hand för Sverige då han representerar landet snarare än klubben på EM.
När det hävdades att Almgrens seger var en seger för AIK, en förening han verkar ha tävlat för i en annan sport fram till dess att han var 19(?) år, skrev jag att han väl tävlar för föreningen Turebergs FK (i friidrott). Det var inte sagt som argument för att klubbtillhörigheten är viktig i detta sammanhang utan för att jag tycker att AIK-relationen i detta sammanhang inte är intressant.Ja, Upsala IF hemmahörande i Uppsala! Klubben han representerat i princip hela sin seniorkarriär!
Häromdan var det ju noga att påpeka att Almgren tävlar för Tureberg, inte AIK längre, så då måste vi ju vara lika noga här!
Jag tycker det är en väldigt intressant relation!jag tycker att AIK-relationen i detta sammanhang inte är intressant.
Snarare att när han lämnade den destruktiva miljön så kom framgångarna!Jag tycker det är en väldigt intressant relation!
Det måste ju ha varit hans förflutet i AIK som gjorde att EM-Guldet bärgades.![]()
Nu tycker jag att du har en aning negativ bild av den fina föreningen!Snarare att när han lämnade den destruktiva miljön så kom framgångarna!
Min gissning är att han kommer att hoppa högre än 6,31 m.Undrar om Mondo har haft sin peak?
Tar han nått mer världsrekord tro?
Då får vi hoppas han håller ett tag till!Min gissning är att han kommer att hoppa högre än 6,31 m.
Har väl varit mycket för honom i sommar; stort bröllop, mormor dött m tillhörande begravning, etc.Då får vi hoppas han håller ett tag till!
Tycker bara han har sett lite trött ut på senare tid?
Enligt uppgifter hade han ätit indiskt till lunch så det blev tydligen en del toabesök under tävlingen.Grattis Mondo och Sverige!
Men jag tycker han såg lite mer plågad ut denna gången?
Sedan när Karalis börjar vinna regelbundet kommer vi ju bli jättebittra och börja kalla Duplantis för amerikan (dessutom sydstatare), jag hoppas att ni har fel.Ja verkligen, superkul. One of these days så vinner Karalis.
Min lekmannakänsla är, som jag tror jag skrev tidigare, att Karalis teknik är känsligare än Duplantis. Genom att han går mer upp och ner (mindre flykt, som Jeng brukar säga) bör det vara känsligare för störningar. Mitt intryck är att Duplantis oftare kan vara på ribban lite och den fortfarande ligger kvar medan Karalis med sin upp-och-ner-luftfärd i större utsträckning antingen klarar utan att vara på ribban eller så river han.Sedan när Karalis börjar vinna regelbundet kommer vi ju bli jättebittra och börja kalla Duplantis för amerikan (dessutom sydstatare), jag hoppas att ni har fel.
Material oförändrat tror jag inte att Duplantis kommer att hoppa 6,50 m.Hörde farsan Gregg för nått år se'n säga att Mondo skulle kunna klara 6.50.
Är det möjligt tror ni?
Jag tror säkert att han kan hoppa 6,40 redan nu om förhållandena är rätt,Material oförändrat tror jag inte att Duplantis kommer att hoppa 6,50 m.
Om han skulle kunna göra det är en annan sak och det beror nog rätt mycket på vad man lägger in i begreppet att kunna göra det. Perfekt temperatur, perfekt medvind, perfekt höjd, etc. kan säkert ge en del.
Å andra sidan, 6,50 m är en höjning från nuvarande VR med 19 cm. Det är mycket! Mondo har hittills höjt rekordet 15 gånger med 1 cm/gång. Och det på 6,5 år. Med nuvarande höjningstakt skulle han vara runt 35 år när han kommer upp till 6,50 meter. Rimligen blir det också svårare vad det lider att höja rekordet så jag är skeptisk.
För något år sen tyckte jag det kändes rätt rimligt att han skulle kunna komma upp på 6,40 meter, men jag börjar bli lite tveksam även till det.
Ja, encentimetershöjdandet är en av faktorerna som gör att jag är tveksam till om han kommer att nå 6,40 meter.Jag tror säkert att han kan hoppa 6,40 redan nu om förhållandena är rätt,
men då det finns ekonomiska incitament för varje gång han slår världsrekord så finns det ingen anledning att höja rekordet mer än en cm i taget.