Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Snabbkoppling. Som är 5mm. Axeln är ihålig och 9 el 10mm
Jag gick ut och mätte en runda till igår och kom fram till att det mellan mothållen är 141mm, så nu vet jag vad jag letar efter. Behövde bara processa lite längre än vanligt :ROFLMAO:

Så nu ska jag bara försöka hitta det i någon av alla butiker som finns. Många butiker som har det hade 1-2veckors leveranstid.

Jag gick ut och mätte en runda till igår och kom fram till att det mellan mothållen är 141mm, så nu vet jag vad jag letar efter. Behövde bara processa lite längre än vanligt :ROFLMAO:

Så nu ska jag bara försöka hitta det i någon av alla butiker som finns. Många butiker som har det hade 1-2veckors leveranstid.

Jag tror jag får åka förbi min LBS idag och se vad de har, deras hemsida lämnade en del att önska.

Jag vill ju ha det som är som en låsning istället för QR.

det kan vara begränsat utbut på det för 141mm. Möjligen kan man bygga om en 141 QR om man köper en kortare med rätt lösning.
En bra QR "låser" med högre kraft än många "långsamkopplingar"
Ja, och om man vill ha en avskräckande effekt mot stöldförsök med QR så kan man ju försöka förankra snabbkopplingsvredet i ramen/framgaffeln med t.ex. grov ståltråd (s.k. najtråd) eller slangklämma av metall. Eller annat.

Problematiken är att vi fäster en cykelvagn, så då måste jag ha snabbspännet på kassettsidan, därav vill jag hellre ha en "långsamkoppling". För snabbspännet tar emot vagnfästet och går inte att spänna fast.

Problematiken är att vi fäster en cykelvagn, så då måste jag ha snabbspännet på kassettsidan, därav vill jag hellre ha en "långsamkoppling". För snabbspännet tar emot vagnfästet och går inte att spänna fast.
Ja, men nu har du köpt 141mm nav så det som finns finns och annars får man kanske bygga det själv.
Med reservation för att jag inte kollat vad som finns för 141.

Jag har bara sett för 135mm
Tex
1788944450953.webp

Tillbaka
Topp