Bobbysynth
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Det gör den: https://www.canyon.com/sv-se/mounta.../4584.html?dwvar_4584_pv_rahmenfarbe=M195_P07Varför finns inte LUX med flight attendant...?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gör den: https://www.canyon.com/sv-se/mounta.../4584.html?dwvar_4584_pv_rahmenfarbe=M195_P07Varför finns inte LUX med flight attendant...?
1 kg tyngre än xtr..
Stabil instegshoj!Min första landsvägscykel. Provade en snabbis nu och övade på växling. Såg nog riktigt vilsen ut, kändes som att cykla för första gången![]()
Slog mig en sak till, vems är cykeln?
Sluta snacka strunt och låt mig vara nöjd med min cykel.Slog mig en sak till, vems är cykeln?
Du skulle väl inte köpa en instegshoj kompis?![]()
Strunt?Sluta snacka strunt och låt mig vara nöjd med min cykel.
Om man vill ha en Endurace med ramförvaring, fjäderstolpe och SRAM, hur många finns det då att välja på då av årets modell?Strunt?
Min Endurace slx hade kostat över 100 om den funnits att köpa 2021![]()
Fanns det bara LeksandsblåOm man vill ha en Endurace med ramförvaring, fjäderstolpe och SRAM, hur många finns det då att välja på då av årets modell?
Du får köpa de cyklar som du vill ha så köper jag de cyklar som jag vill ha.Fanns det bara Leksandsblå? ( behöver Färjestad spela i Allsvensken
)
Jag har svårt att se vad som är nytt på den, förutom färgen? Det står förvisso att framhjulet är kolfiber och bakhjulet aluminium. Men det tycker jag låter som en märklig kombo och gissar på felskrivet.Den släppte en ny Gruzl idag, inte bara ny färg![]()
Hej någon som hört något om nya Canyon grail release date? Pratas om september?
Mvh
Du har väl sett det nu, men det är 17/9.Hej någon som hört något om nya Canyon grail release date? Pratas om september?
Mvh
Ang vikt:Om ni skulle köpa en grizl idag, vilken utav dessa 2 hade ni valt för en glad amatör?
![]()
![]()
Nackdel aluminium: styret
Nackdel kolfiber: priset
110 pannor, är kolfiber något att vara rädd för?
Om ni skulle köpa en grizl idag, vilken utav dessa 2 hade ni valt för en glad amatör?
![]()
![]()
Nackdel aluminium: styret
Nackdel kolfiber: priset
110 pannor, är kolfiber något att vara rädd för?
CykelklassificeringAng vikt:
![]()
Maximum rider weight for Canyon seat posts
Maximum rider weight for Canyon seatposts ⏩ Carbon seatposts ✅ online info and help centre✅ Click here now!www.canyon.com
Det som verkar finnas på Canyons sida är 120kg för cyklistens totalvikt, medan google söksida menar att det kan vara en begränsning på 120kg systemvikt. Jag skulle mailat Canyon och frågat i ditt fall.
Det tråkiga med rival är att de saknar bonusknappar. Personligen tycker jag faktiskt elektroniska växlar utan bonusknappar är en ganska marginell förbättring.If you can stretch for electronic shifting, please consider the model with SRAM Rival. It really is worth it. I would never go back to cables for a gravel bike. The braking on that generation of SRAM is also outrageously good.
Jag vet inte vad en Gear Groove är men denna triggade ju ett visst habegär:Visa bilaga 853268
![]()
Canyon Grail
Canyon Grail ► Buy conveniently online ★ Top quality ★ Easy to order ✅ Fast delivery ✅ 6-year guarantee ✅ 30-day right of return!www.canyon.com
Hade ju gärna fått vara nåt kilo lättare. Undra vad den där knasiga sadelstolpen väger tex.?
Ser ut som samma sadelstolpe som jag har på min Endurace SLX och den skulle jag inte byta bort oavsett viktskillnad. Guld värt att ha lite stötdämpning i sadelstolpen.Hade ju gärna fått vara nåt kilo lättare. Undra vad den där knasiga sadelstolpen väger tex.?
Det bör nog vara lite olika målgrupper med olika kravspec för en komforträser och en racegravel.Ser ut som samma sadelstolpe som jag har på min Endrace SLX och den skulle jag inte byta bort oavsett viktskillnad. Guld värt att ha lite stötdämpning i sadelstolpen.
Gear groove är urgröpning i styret för att kunna fästa dator/belysning/tempobågar
Man kan säkert byta till den stolpe som sitter på deras dyraste aeroad och spara 40 gram. Men det har jag svårt att tro att man skulle vilja göra oavsett vilken nivå man tävlar på.Det bör nog vara lite olika målgrupper med olika kravspec för en komforträser och en racegravel.
Trode den skulle väga mer, men det är nåt annat som väger.Man kan säker byta till den stolpen som sitter på deras dyraste aeroad och spara 40 gram. Men det har jag svårt att tro att man skulle vilja göra oavsett vilken nivå man tävlar på.
PMNågon som kan skicka 5% kod i PM? Blir en ny cykel! :)
Beställd! DI2, large i rosa/vit