Det var min första Ötzi (och förhoppningsvis inte den sista). Så här med lite distans till det hela är det några grejer som gjort extra starkt intryck och etsat sig fast i minnet. Främst är jag grymt imponerad av alla som körde under dom här extremt tuffa förutsättningarna. Det allra jävligaste i snöstormen var själva underlaget som med nöd och näppe var cykelbart (inte ens för oss, hehe). Seden var det sikten som blev obefintlig när det snöade och blåste som värst, imma på insidan av glasögonen och snö på utsidan. Den tredje grejen var en tabbbe från min sida, jag hade för dåligt på händerna så jag "förfrös" dom mellan Enköping och Bålsta. Satan vad ont det gjorde när dom tinade upp på macken i Bålsta. Mackpersonalen tyckte synd om mig, så dom bjöd på fika, sjysst.
Och sist men inte minst ett stort tack till Niklas W som guidade mig från Enköping till LB efter att vi släppt tätkillarna i snökaoset. Vi tog det lugnt i snömodden, men det blev lik förbannat några vurpor/krascher. Tur att grejerna höll och att vi inte skadade oss.
Nästa runda blir väl Köping den 31/1 om det är cyklingsbart.
Vi syns då !