[Kalender] Malmö 600km brevet 21 maj - Nu med RRs inklusive extranummer

Ah. Fint. Du tog väl med jackan så att det definitivt inte blir något regn.

God tur!

Inte mycket uppdateringar nu. NLC stämplade i Kungsbacka vid 19 och la ut ett foto på instagram för ett par timmar sen med texten "Pain and suffering in various tempos #malmo600k #brevet #outdoorisfree". Antar att de trampar på in i svag motvind och natten. Hoppas att de slipper regnet.

Varenda regndroppe i Halland och ner till Helsingborg träffade oss. Extra misär när NLC knäckte två ekrar efter en incident som involverade mitt bakhjul samt en idiot i bil. #bringyourownbanjo

På tåget hem nu efter slutstämpling på 21:55 på 607 brutala kilometer.

Håll i hatten - en helt makalös prestation! Vi cyklade ca 80 km igår och talade om er, inte stumma men fulla av beundran.

Ja, det där var lite kämpigt andra halvan när regnet som inte skulle komma förrän möjligen mellan Ängelholm och Hbg istället gjorde entré redan i höjd med Horred och jag dessutom drabbades av dubbelt ekerbrott på framhjulet (2 närstående ekrar på höger sida), lyckades få fälg och däck att gå fri från gaffel och broms men det blev rätt bumpigt de sista ~25 milen

BTW, jag hade med regnjacka men valde att inte nyttja den eftersom det hade gjort förutsättningarna för olika. Nu var vi varma eller kalla vid ungefär samma tillfällen och kunde bättre synkronisera stopp på vägen. En liten bakskärm hade dock inte varit dumt att ha så man kunde slippa grussprutet i baken...

Synkroniserad misär - den nya randonnéflugan! ;-)

I övrigt, imponerande kört!

Helt makalös bedrift. Som vanligt. :)

Jag sa ju att du skulle ta med regnjackan, ohellström. Enligt bilder på insta så såg det ut som om maran gick bra oxå.

Bra och bra.... Jag kom i mål. Får återkomma med en fylligare rapport. Ska även resonera lite kring regnjacka tror jag, det finns verkligen både för- och nackdelar.

Har äntligen fått tag i pizza och öl efter där löphittepåt, fy helvete vad sliten jag är.

Najs :-)

Jag väntar med ölen tills febern försvunnit.

Kände att den kom någonstans utanför Landskrona med kallsvettningar efter varje förning men avstod medhavda medikamenter för att kunna ta en öl när jag kom hem. Men när jag tog tempen blev det no go på det .

Senast ändrad:
NLC sa:
Najs :-)

Jag väntar med ölen tills febern försvunnit.

Kände att den kom någonstans utanför Landskrona med kallsvettningar efter varje förning men avstod medhavda medikamenter för att kunna ta en öl när jag kom hem. Men när jag tog tempen blev det no go på det .

Aj då. Jag cyklade sista delen av PBP med feber. Inte kul och förmodligen inte alls bra. Krya.

Börjar bli en dålig trend det där. På 600k Blekingerundan förra året var det också (eller, den gången var det VERKLIGEN, betydligt kallare än nu) skitväder och jag satt och hängde som en sorglig sjuktransport bakom NLC.

Upplevde inte dylik snedvridning i arbetet igår, förutom min efterhand karakteristiska forcering från Häljarp och hem.

ohellstrom sa:
Jenny W sa:
Tyckte du snacka nått om finväder hela säsongen

Ja, men Halland hade tydligen inte fått mitt memo.

Det är ju synd om vädret bidrog till att Nisse blev sjuk, men lite misär ÄR karaktärsdanande :)

:D

Ja, det som inte dödar...

Hade tänkt köra antingen 400 eller 600 på hell week. Kan du se till att berörda landskap med säkerhet får din väderbeställning i god tid innan start?

I Köpenhamn är det en riktig sommardag. Som tur är... Tror det hade burit emot att bege sig till starten i regn.

ohellstrom sa:
I Köpenhamn är det en riktig sommardag. Som tur är... Tror det hade burit emot att bege sig till starten i regn.

Det hade varit förståeligt om du valt att vila, oavsett väder. Kanske inte alla som hade tyckt att det varit ok förvisso.

bigmollo sa:
Härlig läsning! Skönt att det finns riktiga galningar.

Inte för att vara oartig, men jag är nog benägen att klassa dig såsom tillhörande de (lätt) galnas skara...

Cyklar man 1230 km utan att sova så...

Senast ändrad:
Epilog:
Efter 2 dagar i sjuksängen med någon typ av virus står man på benen igen. Tog mig en kik på de halvhavererade framhjulet och förundrades över vilken tur i oturen det var att inte fler ekrar gick. Blir nog ny fälg här...

DSC_3070.jpg

Beware of banjoland

"'tis but a flesh wound!"

Kan du cykla 250km på den rackaren kan du väl cykla några till ;)

Edit: det arbetas på en RR från helgen. Det har tagit ett par dagar för huvudet att klarna tillräckligt för att jag ska kunna uttrycka mig meningsfullt på skrift.

Senast ändrad:
Tänk inte för länge bara, det brukar bara resultera i att man tappar alla de roliga detaljerna ;-)

Ah, då såg du inte DXX146 eller AJC606 heller ? Vad gör du egentligen när du cyklar långt, bara trampar eller? ;-)

NLC sa:
Ah, då såg du inte DXX146 eller AJC606 heller ? Vad gör du egentligen när du cyklar långt, bara trampar eller? ;-)

Själva cyklingen består i väldigt hög grad av att trampa ja. Vad man sysselsätter hjärnan med under tiden är ett helt kapitel för sig själv och, som du säkert vet, en av de mest svårförklarliga aspekterna av den här sporten.

För mig är det nästan drömlikt - jag tänker på saker precis hela tiden men efteråt kommer jag knappt ihåg nånting.

Den nästan bisarra känslan att läsa denna RR samtidigt som man grillar kvällens middag med en kall i handen.

Min egen RR författades mellan feberattackerna igår och finns på http://cykelidiot.blogspot.se/2016/05/malmo-600k-brevet.html

Inte samma sprakande avslutning som Oscars men det blev åtminstone 64 mil cyklat på 24 h tack vare transport till och från start/mål. Man får vara glad för det lilla ;-)

Ganska mycket som är bisarrt här... det är ju inte alltid lätt att förklara.

"Are we really the same breed of animal?" sa en kvinnlig kollega på lunchen idag.

Avdelningschefen hade å andra sidan sett min brevet-slutstämplings-post på facebook i söndags morse och omedelbart tänkt tanken att "nu hinner han ju ett marathon också idag".... "och så gör den jäveln det!"

På lördag är det release på lite nya öl på Amager Bryghus. Det är ca 2.5km dit hemifrån. Olika helger - olika mål.

Tillbaka
Topp