[Kalender] BRM 600km Malmö - Blekingerundan 17 juni [nu med RR-länk]

Nu j-vlar ska det cyklas.

Sexhundra friska kilometer väntar. Snabbcykel, lilla batteriet till lampan (kanske) och äckligt disciplinerat är det som gäller.

Senast jag cyklade denna runda (maj 2015) inkluderade sista 10 milen hög feber, en sömnvurpa i diket och en hagelskur, allt medan jag desperat klamrade mig fast vid NLCs bakhjul. Innan vi nådde så långt regande det. Mycket. Misärfaktorn var hög.

Efter gångna helgen propagandatur längs västkusten känner jag att min regnförbannelse på 60-milare är bruten, nu blir det åka av.

#ridehardfikalater

Det lackar mot hjul!

10 startande på förra helgens 600k (RR nu på bloggen!) - kan det bli en ny folkfest?

NLC sa:
Du får väl börja med att anmäla dig själv :-P

Haha! Jag ska...

Men det är lite intressant det där. När jag startade med den här typen av stolleprov (marathon, undsoweiter) så kändes det principiellt viktigt att anmäla sig tidigt. När jag var anmäld och dessutom hade sett till att berätta för tillräckligt många så fanns det ingen väg tillbaka. Nu känner jag inte riktigt den pressen - jag kan starta de mentala förberedelserna OCH vara säker på att jag faktiskt kommer till start utan att vara formellt anmäld.

Nåja, nu är du iaf betald =)

Nu ska det bara pysslas i ordning en representabel cykel också

Nähädu! Mig lurar du inte med. Jag tror jag ska cykla runt en sjö istället.

Kanske ska ringa och förboka ambulansen :p

Ja, nu vågade jag ju inte annat än att anmäla mig!

Jag tänkte åka vit plastcykel utan specifika komfortegenskaper utrymme för speciellt feta däck. Mest för sakens skull liksom.

Kanske skulle smälla på 404:orna också när jag ändå är igång.

Hörde jag någon säga "tempohjälm"? Nej, SÅ roligt ska vi inte ha!

Jag har eventuellt skaffat en GoPro att dokumentera dumheter med. Men isf på bekostad av styrväska. Malmöskylten får vi nog sätta ett X ala Onsdagsspurten för att det inte ska börja redan i Löberöd.

Men nog kan det vara lagom att vrida upp tempot i Löberöd.. så man inte sitter och såsar till vid Flyinge?

2 anmälda just nu, NLC och jag alltså - ska verkligen alla andra cykla Vätternrundan?

NLC sa:
Jag har eventuellt skaffat en GoPro att dokumentera dumheter med.

Dumheter = trängningar vid skyltspurter eller att plocka alla drickyoghurtförpackningar på Circle K så att ingen annan får någon? ;-)

En kamera monterad på styret lär dock vara dålig på att dokumentera eventuella dumheter inne på CircleK. För övrigt är det på den här rundan bara maximalt två ynka stopp på CircleK. Är man inte tillräckligt snabb är man förvisad till McD i Karlshamn och har då bara Kristianstad att trösta sig med.

Detta kan dock visa sig vara postivt då det finns en plan om att cykla med extremt lite stopptid och då kan man inte stå (sitta kan man göra på cykeln) och mysa inne på sin favoritmack!

Så planen är att rulla fram till nattluckan, få sin stämpel utan att kliva av cykeln och sen cykla vidare?

En sk Hit ´n run?

Senast ändrad:
Om ni ringer in några minuter innan kanske de kan ha armen utstucken ur nattluckan och stämpla i farten!?

ohellstrom sa:
... För övrigt är det på den här rundan bara maximalt två ynka stopp på CircleK. Är man inte tillräckligt snabb är man förvisad till McD i Karlshamn och har då bara Kristianstad att trösta sig med. ...

Då är det väl inte så underligt att inte så många kommer till start?

Är du helt säker på att det är den helgen man (man som i många andra) ska cykla runt Vättern?

Det blir nog inte mycket nattlucka... såvitt jag minns har Karlshamn (433km) öppen butik tills de stänger helt vid midnatt.

Kristianstad (498km) är dygnöppen och hade iallafall unge nattlucka för två år sen.

Återstår Shell i Malmö (605km) där det är nattlucka fram till 05.00...

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
... För övrigt är det på den här rundan bara maximalt två ynka stopp på CircleK. Är man inte tillräckligt snabb är man förvisad till McD i Karlshamn och har då bara Kristianstad att trösta sig med. ...

Är du helt säker på att det är den helgen man (man som i många andra) ska cykla runt Vättern?

Varför stressa 30 mil runt en sjö näe man kan... ?

NLC sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:

Varför stressa 30 mil runt en sjö näe man kan... ?

30mil, hur räknar du nu? Det är ju ca 40mil från Malmö till Motala (samt dito hem igen) och SÅ långt kan man faktiskt inte cykla.

Nej, jag nöjer mig med mer måttliga 60 mil.

Jag har bara möjlighet till disk bak. Det skulle isåfall inte vara första gången jag gör något mest för sakens skull ;)

Det sägs ju (lite lättare googling genererade dock inga bevis) att "Roddarn" vid (väl?) valda tillfällen cyklade linjelopp med diskhjul bak. Det var tider det!

11-25. Pepp!

Bilagor

• IMG_6449.JPG
    IMG_6449.JPG
    266.1 KB · Besök: 45
Inte lätt att hålla igång i en kalendertråd där hittills bara jag och NLC är anmälda.

Men skam den som ger sig.

Väldigt tidigt att säga något detaljerat om vädret men propagandarisken förefaller låg. Nästan tur, det är så man har börjat bli misstänksam över all solskenscykling.

Motvind och regn nånstans kring Kristianstad frampå småtimmarna (allra kallast är det dock, såklart, kring Sölvesborg....) är bra för själen!

Hehe, ja vi får göra vårt bästa för att hålla liv i glöden. Har beställt och hinner förhoppningsvis få lampan som ska köras som helljus på denna och nästa 600K.

I övrigt är det mest beprövade kort i utrustningslistan, även om vissa delar inte körts riktigt hela vägen. Blir förhoppningsvis inte läge att premiärköra Pro Team Rain Gilet ;-)

Bara för det så har både smhi och yr i ett nafs lyckats reducera vindprognosen med 30-40%... rena fiskrenset som sagts på annat håll.

En viss molnighet är snarast en fördel dock då detta ger en jämnare dygnstemperatur = mindre extrakläder att ha med = mer plats till mat = mindre stopptid. Men det är detaljoptimering vi snackar om här...

Spacekitty sa:
Vad är det för magiskt helljus, du måste berätta.

Förtrollad styrlinda som lyser i närheten av orcher och gnuttar. Nä vars, en liten Lupine som på styret får komplettera Stvzo-lyset.

Senast ändrad:
NLC sa:
Spacekitty sa:

Förtrollad styrlinda som lyser i närheten av orcher och gnuttar. Nä vars, en liten Lupine som på styret får komplettera Stvzo-lyset.

Jomenvars - det blir totalt laglöst. Jag kör min Hope Vision R4+ som även vid de mer modesta lägena får bilister att blinka åt en.

I Blekinge kan ingen höra dig skrika!

4 anmälda nu och envisa rykten gör gällande att det kan bli 5.

Jag förstår att det avskräcker folk att det kanske inte blir styv kuling och pissregn iallafall - men det är inte för sent att ge upp hoppet ;)

ohellstrom sa:
NLC sa:
Spacekitty sa:

Jomenvars - det blir totalt laglöst. Jag kör min Hope Vision R4+ som även vid de mer modesta lägena får bilister att blinka åt en.

Eller se dig kräkas?

NLC sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
Spacekitty sa:

Eller se dig kräkas?

Bättre att kräkas i Blekinge än i Skåne om man nu prompt ska, absolut!

Ryktet går, nu 5 anmälda! Kan det vara Åsnens vackra vatten som lockar?

Det kan också vara den mytomspunna Agunnaryd-skylten...

Tyvärr gick ju festivalen "Muskelrock" på Tyrolen utanför Alvesta av stapeln första helgen i juni så den missar man.

I Ronneby har de inte mindre än sex rondeller i tät följd ('2nd exit @ O' på samtliga kan tilläggas), vilket är en sevärdhet i sig. Blekinges svar på Staffanstorp!

Vidare är det ju alltid ett kärt återseende med diket/elstängslet utanför Flyinge där undertecknad missade att glaset var definitivt och ohjälpligt tomt...

Vi får väl se vad det blir till... det brukar inte vara några våldsamma problem att hålla rullsnittet på 30 km/h.

Förra året på Västkustrundan hade vi stopptid på ganska exakt två timmar inklusive spokegate, en lite för mysig torgfika i Hyltebruk och lite tycka-synd-om-sig-själv tid i regnet i Kungsbacka respektive Halmstad, vilket gav 21:55 i mål.

För två år sen blev det 22:27 på Blekingerundan men då med ett lite längre matstopp på kvällen samt det faktum att NLC fick dra ensam i motvinden sista 10 milen eftersom jag var totalt obrukbar (inklusive en feberyra där jag faktiskt fick för mig att jag kunde sova cyklandes i backen upp mot Lyby kyrka).

Kan man köra äckligt disciplinerat på stoppen och på vägen så kan det gå riktigt fort.

Modesty is an art. För mig räcker det om det går snabbare än förra årets 600K. Äckligt disciplinerat låter mumma. =)

NLC sa:

Haha, det var ju DIN långa förning jag redogjorde för (den här gången).

Jag tror alla som läser den här tråden har en grundläggande uppfattning om hur det brukar gå till när du och jag är ute och åker (en medcyklist har en gång suttit på dass och fikat för att vi inte skulle kunna ge oss iväg omedelbart...) så jag kan ju lika bra säga som det är :)

ohellstrom sa:
NLC sa:

Haha, det var ju DIN långa förning jag redogjorde för (den här gången).

Jag tror alla som läser den här tråden har en grundläggande uppfattning om hur det brukar gå till när du och jag är ute och åker (en medcyklist har en gång suttit på dass och fikat för att vi inte skulle kunna ge oss iväg omedelbart...) så jag kan ju lika bra säga som det är :)

Å andra tar till mer drastiska åtgärder för att få pausa lite längre :p

Tillbaka
Topp