Randonnée - Slottsrundan 200KM Södertälje med start 09:00

Mmmmm mumsrunda.

Första gången jag kört audax men med tanke på att det var årets första landsvägstur kändes det rätt.

Tack alla för en fin runda. Hade mycket sega ben inledningsvis men det lossnade de sista milen. Bifogar bild på cyklister som fotar sig själva.

Bilagor

• 20150606_105234.jpg
    20150606_105234.jpg
    100.5 KB · Besök: 39
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha, det gick ju att bli trött på 20 mil
> också!
>
> Vi var ett gäng på nio stycken som höll ihop
> inledningsvis. Ner till Nynäs slott var motvinden
> lite småsur. Därifrån upp till Södertuna fick
> vi dock betalt för slitet i form av en fin
> medvind. På slottet i Södertuna stannade sju
> stycken för lunch medan jag och Martin (om nu
> mitt namnminne inte sviker mig) fortsatte,
> fortfarande med huvudsakligen fin medvind. En bit
> innan Stallarholmen började det skvätta. Det
> värsta regnet tror jag drog över medan vi fikade
> på caféet vid Mälsåkers slott även om det
> fortsatte några mil till och vägbanan var blöt
> ytterligare en bit. Här blev det åter lite
> vresigare vindar även om det nog mojnat en del.
> Efter 17-18 mil började jag bli lite krokig och
> jag tror även Martin kände av det. Vi tappade
> dock inte värre än att jag faktiskt lyckades
> putsa mitt tjugomilarekord med en hel minut till
> 7.20 (dock var rullsnittet klart lägre).

Ditt namnminne är det inget fel på. Tack för en fin tur och en bra sammanfattning. Visst var det tungt i slutet, då var det främst pannbenet som jobbade.

En komisk höjdpunkt var min OTB ut i det nässelrika diket när jag bromsade på rullgruset för att kissa. Då ångrade jag lite att jag inte hade benvärmare.

Fick någon förresten ta del av chipspåsen som jag lämnade på macken i Östertälje?

Edit: Såg förresten att min Garmin påstår att elapsed time är 7.18:25, så det är väl ditt rekord även om det inte blir officiellt. :)

Senast ändrad:
Killen i kassan på Statoil mumlade något om chips minns jag, men jag trodde att han skojade. Synd, chips hade varit gott på hemvägen.

Det kanske var någon i audaxgruppen som fick den?

Tack för ett riktigt bra arrangemang.

GoranS sa:
Enligt http://randonneurs.se/ körs en 20-milare från Södertälje 4/6. Misstänker att det kan vara Slottsrundan som står på programmet då.

Aha.. får hoppas det. Lite underligt att den inte ligger i kalndern när andra RS rundorna samma helg är inlaggda. Får väl anmäla mig och se vad som händer. I värsta fall får jag väl fikacykla själv utan startkort. Det fungerar det också....

Har nog tyvärr svårt att komma loss den dagen. Var dock en riktigt trevlig tur i fjol då vi rullade i en skaplig grupp till Södertuna slott och mhenry och jag sen körde partempo resten av sträckan i ett tempo som gjorde att i alla fall jag var rätt glad att det inte var längre när vi kom tillbaka till Östertälje.

GoranS sa:
Har nog tyvärr svårt att komma loss den dagen. Var dock en riktigt trevlig tur i fjol då vi rullade i en skaplig grupp till Södertuna slott och mhenry och jag sen körde partempo resten av sträckan i ett tempo som gjorde att i alla fall jag var rätt glad att det inte var längre när vi kom tillbaka till Östertälje.

Det är ju fina vägar. Länge sedan jag cyklade där, men hade ju studentbal på ett av slotten som ligger längs rutten och många av vägarna både tävlade och tränade jag på under sent 80 tidigt 90 tal så go nostalgirunda tänkte jag.

Tillbaka
Topp