Brevetlopp i Sverige 2017

GoranS sa:
Ja, den rundan kan man köra igen. Sen är jag utifrån grundprincipen att nya saker är mer spännande än saker man gjort förut lite sugen på att testa Uppsalas 30-milare nästa år. Datumet kan dock ställa till det.

Jag grunnar på den också - osäker bara på om det går lösa det datumet.

slaentbjorn sa:
Hade aldrig hört talas om den här typen av arrangemang tidigare. Verkar kul. Hur många deltagare kan det vara om vädret är fint?

Beror även mycket på ort, distans och år. Rekordet tror jag är från Barkarbys vår-20-milare i år med runt 70 startande. Med lite detektivarbete går det att komma framtill hur många som körde en specifik runda i år genom att kika på resultatsidan på http://www.randonneurs.se/

Bengt-re sa:
Flanker sa:
GoranS sa:
Ja, hen skickade ett brev till Wilhelm och bad honom komma med grillen. Utflödet av grillat kött mäts därför numera i enheten Weber (Wb).

Jag skriver inte mycket här på Happy men läser desto mer. Och det här var nog en av de roligaste sakerna jag läst... Gapskrattar fortfarande inombords...

Och jo, nu har jag skrivit i tråden. Gjorde min premiärbrevet på Uppsalas 20-milare i maj förra året och det var ju så trevligt så jag kan tänka mig en favorit i repris.

Förra året? Jag trodde att det var premiär i år på den?

Randonneuråret följer väl inte kalenderåret?

Bengt-re sa:
Flanker sa:
GoranS sa:
Ja, hen skickade ett brev till Wilhelm och bad honom komma med grillen. Utflödet av grillat kött mäts därför numera i enheten Weber (Wb).

Jag skriver inte mycket här på Happy men läser desto mer. Och det här var nog en av de roligaste sakerna jag läst... Gapskrattar fortfarande inombords...

Och jo, nu har jag skrivit i tråden. Gjorde min premiärbrevet på Uppsalas 20-milare i maj förra året och det var ju så trevligt så jag kan tänka mig en favorit i repris.

Så är det förstås. Jag blev lite förvirrad av att prata om nästa års lopp fast det fortfarande är samma år som loppet som var i år men snart kommer vara förra året.

Flanker sa:
Bengt-re sa:
Flanker sa:
GoranS sa:

Så är det förstås. Jag blev lite förvirrad av att prata om nästa års lopp fast det fortfarande är samma år som loppet som var i år men snart kommer vara förra året.

Då är jag med! Jo, det var en trevlig runda med finfint väder!

Minst 1 SR är väl legio numer, jag har gjort 2 förut men 2017 blir det 3 med lite tur (uppsala + lång säsong). LEL väntar också, inga kvalkrav men man cyklar väl inte 1450km utan att ha ngt problem med röven?
Jättekul med lång randosäsong och att träffa nya ansikten, gemenskapen kring och under loppen är helt underbar. Staoil-snacket (cirkelK) är inför en start är så inspirerande.
Längtar hårt efter 2017 upplaga som också blir min sista i långloppscirkusen. Nästa mål är att göra en serie i länder utanför norden, sen får vi se. Det finns ett väl någon utmärkelse för det också.....men det vet man sällan innan man googlar

Senast ändrad:
Peth sa:
Bengt-re sa:
Flanker sa:
GoranS sa:

Randonneuråret följer väl inte kalenderåret?
Det borde givetvis följa franska revolutionskalendern. En riktig misärrunda i Ⅴ pluviôse vore nått.

IngvarW sa:
Btw slängde min fru alla mina fina medaljer från min orienteringskarriär, även silvermedaljen från tiomila, irriterande. Får kanske ta och beställa brevetmedaljer för rejsen under 2017 ...

Coolt, jag minns tiomila som lite av orienteringsårets höjdpunkt, inte vilka som helst som placerade sig där. Då för längesen var det Hakarpspojkarna som mer eller mindre prenumererade på guldmedaljen har jag för mig.

I överlägsen topp 2016 var Barkarby 200k i april med 65 st som tog sig runt. Örebro 200k i maj och april knep andra- och tredjeplatsen med 39 respektive 34 st som körde hela rundan.

I botten hittar vi Sundsvall som på tre av fyra ordnade breveter under 2016 hade en ensam tapper själ själ som krigade sig runt.

Om nu listan stämmer vill säga, när det gäller Sundsvall så ser det ut som att det körts två stycken 400k med en målgång vardera.

Den däringa Halmstadrundan på 20mil såg mysig ut! många av mina hemvägar.

Jag skriver här så att jag någon gång i livet kör ett Brevet - det verkar mysigt - men 2017 blir ett återhämtningsår där jag skall slå mitt distansrekord på 100km MTB. I år har jag knappt kört alls..

/Andreas

Egentligen lite fascinerande att Barkarbys 20-milare var populärast. Var inte direkt något propagandaväder. Men det är väl för att den ligger tidigt på säsong och funkar som långpass för "mer normala cyklister". Och så har människor kanske ett uppdämt behov efter vintern.

GoranS sa:
Egentligen lite fascinerande att Barkarbys 20-milare var populärast. Var inte direkt något propagandaväder. Men det är väl för att den ligger tidigt på säsong och funkar som långpass för "mer normala cyklister". Och så har människor kanske ett uppdämt behov efter vintern.

Lägg också till att det är en startplats som ligger bra till för många, att sekretariatet är av karaktären "ögongodis" och att avslutningen är ganska uppskattad. Jag tycker själv ( iofs ganska partisk) att det är rätt trevligt med målgången i Barkarby där man kan samlas en stund och snacka lite skit över en öl efteråt. På 20 milarna skiljer det oftast så pass lite i tid att man hinner träffa ganska många efter loppet oavsett hur fort eller sakta man kör. Det var fler än 65 anmälda i år och jag har nog kvar en 5-8 st ej uttagna startkort hemma i nån låda.

Bilagor

• d58427c0dba405b0d475bb8ae546084a.jpg
    d58427c0dba405b0d475bb8ae546084a.jpg
    42.5 KB · Besök: 132
Tillbaka
Topp