konstruktören
Aktiv medlem
Visa era fulkineser i carbon
marr sa:konstruktören sa:Jag är väldigt nöjd med mina Yishun cyklar. Den helstela har gått två Cykelvasor och två Lidingö. Jag använder den också som vinterträningscykel. Jag har bytt styrlagret till rostfritt
Den heldämpade har gått en mängd långlopp. Jag har bytt länklagrena till rostfria och även styrlagret till rostfritt.
Väldigt nöjd med kolfiberhjulen jag har 30mm AM fälgar på den dämpade och 25mm XC på den stela. AM fälgarna är marginellt tyngre. Hjulen är fortfarande helt raka och repfria
Växelöronen är ganska massiva och pallar ett bakväxelhaveri vilket känns bra
Jag gillar att meka och ser till att allt är rengjort och smort. Jag byter grejor när dom är slitna
Yishun utvecklar ständigt sina produkter och jag är osäker på om mina grejor fortfarande säljs
Är inte meningen med växelöron att man INTE ska få bakväxelhaveri?
Visst är det så men jag har varit med om cyklar med väldigt tunna växelöron som böjt sig för lätt vilket gjort det svårt att ställa in växlarna men på Yishun cyklarna är öronen stadigare och växlingen har funkat klanderfritt. Det krävs helt enkelt mer för att böja ett Yishun öra. Vet dock inte om det kommer sig av utförandet med genomgående axel.