Enduro Fredrik
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
reuten sa:Jag hoppas att Kind shock står sig eftersom jag beställde en Spectral 6.0 igår! ?
Reglaget verkar vara fullständigt kasst! ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
reuten sa:Jag hoppas att Kind shock står sig eftersom jag beställde en Spectral 6.0 igår! ?
reuten sa:Varför?
marr sa:reuten sa:Varför?
Även om, så är det väl vajer och enkelt att byta ut om man vill?
pewe sa:Verkar bara finnas i kolfiber och då springer priset iväg. Men en tjusig cykel tycker jag. Crossbaren ser intressant ut.
earnstrom sa:Oj, inte kärlek vid första ögonkastet. Utöver branding (och styret), vad blir skillnaden mot en Inflite?
JJS sa:Precis, förutom styret är ju ramen en helt annan femma än Inflite. Annan geometri och designen i sig vittnar ju om att man fokuserat på lite andra aspekter när det kommer till köregenskaper osv.
+1wenna sa:Kan vara det fulaste jag sett :)
Sixten Fors sa:+1wenna sa:Kan vara det fulaste jag sett :)
Produktinveckling. Vad är problemet med ett vanligt standard styrlager, en helt vanlig stam och valfritt styre?
castrello sa:Jag tycker den ser kanon ut. Vill ha!
castrello sa:Jag tycker den ser kanon ut. Vill ha!
Jag har från start gillat Inflite CF SLX skarpt, men ogillar Grail minst lika skarpt :)wenna sa:+1Sixten Fors sa:+1wenna sa:Kan vara det fulaste jag sett :)
Produktinveckling. Vad är problemet med ett vanligt standard styrlager, en helt vanlig stam och valfritt styre?
Och folk klagade på Canyon Inflite:s topprör, men den här ser ju ut som någon konstig myrslok-aktig version på en cykel :)
Sixten Fors sa:Jag har från start gillat Inflite CF SLX skarpt, men ogillar Grail minst lika skarpt :)wenna sa:+1Sixten Fors sa:+1wenna sa:Kan vara det fulaste jag sett :)
Och folk klagade på Canyon Inflite:s topprör, men den här ser ju ut som någon konstig myrslok-aktig version på en cykel :)
eiskall sa:castrello sa:Jag tycker den ser kanon ut. Vill ha!
Fattar du hur okreddig du verkar när du vill ha en Canyon? Leta upp nån obskyr stålgrävelbajk från Sydamerika nu... ?
castrello sa:eiskall sa:castrello sa:Jag tycker den ser kanon ut. Vill ha!
Fattar du hur okreddig du verkar när du vill ha en Canyon? Leta upp nån obskyr stålgrävelbajk från Sydamerika nu... ?
Men är det inte kreddigare att vilja ha något okreddigt?
Dr_Rydell sa:Undrar varför Canyon gått från dämparen nere till uppe på nya Lux, tvärtom Scott exempelvis. Två flaskor är ju en klar fördel, men finns det någon mer?
Astraboy sa:Jag har en Canyon Nerve al+ 2013, alltså den med 150 i slag. Jag skulle vilja köpa ett passande angleset till den för att flacka ut den någon grad, men tvekar över alla olika styrhuvudsvarianter det finns. Kan någon hjälpa mig med att få rätsida på detta? Det enda jag hittar är att det som sitter på som original är Cane Creek Series 40.
Lassla sa:Astraboy sa:Jag har en Canyon Nerve al+ 2013, alltså den med 150 i slag. Jag skulle vilja köpa ett passande angleset till den för att flacka ut den någon grad, men tvekar över alla olika styrhuvudsvarianter det finns. Kan någon hjälpa mig med att få rätsida på detta? Det enda jag hittar är att det som sitter på som original är Cane Creek Series 40.
Detta lager passade till min Nerve 8.9
Det är 1° Men blir mer för nedre lagret sitter under styrhuvuder. 13mm om jag mins rätt, kolla så att styrstolpen är tillräckligt lång på din gaffel.http://www.workscomponents.co.uk/10-degree-zs44-ec52-angle-headset---to-suit-tapered-steerer-tube-260-p.asp
/Lasse
Sixten Fors sa:Om man får gissa så är det nog 69,5 till 70 grader där fram :)
Utveckla gärna. Har sparken flackare vinkel. Tittar du då på RC eller 900 modellerna?Jajjas sa:Sixten Fors sa:Om man får gissa så är det nog 69,5 till 70 grader där fram :)
Lite synd om det är så. Hade hoppats på mer åt spark hållet. Blir nog en spark som nästa MTB.
Jajjas sa:Sixten Fors sa:Om man får gissa så är det nog 69,5 till 70 grader där fram :)
Lite synd om det är så. Hade hoppats på mer åt spark hållet. Blir nog en spark som nästa MTB.
RC 68,5 och den andra 67,2 och då är cyklarna 2 år äldre än nya LuxAnte1 sa:Utveckla gärna. Har sparken flackare vinkel. Tittar du då på RC eller 900 modellerna?Jajjas sa:Lite synd om det är så. Hade hoppats på mer åt spark hållet. Blir nog en spark som nästa MTB.Sixten Fors sa:Om man får gissa så är det nog 69,5 till 70 grader där fram :)