Den officiella Canyon-tråden

Milamber sa:
dustiekaltman sa:
Hej

Har en Neuron 6.0 AL på G för 12500. Jag blir dock inte klok på om det är en 2017 eller 2018 modell. Den är inköpt H2017 så det kan ju vara både och. Jag skulle säga att det är en 2017 , ser inte ut som en hisspinne och färgen verkar lite off från 2018. Men jag är ju novis så jag tar lite hjälp.

Antar att 2018 är oerhört prisvärd. Frågan blir då om det nu är 2017 jag tittar på, är den fortfarande värd 12 lax om jag är nybörjare som kommer cykla stig, brötig stig m.m omkring Uppsala och bitvis i Hälsingland(upp och ner).

Om du kollar på 2018 på canyons hemsida så har gaffeln svarta stanchions samt att största klingan på kassetten är grå så det verkar ju inte vara en 2018 iaf.

Angående priset är det upp till din plånbok. Men runt 18k ny, om den är i nyskick så kan jag tycka 12 är ganska rimligt.

Köpte som nybörjare en Canyon 6.0 2017 i höstas i storlek M på deras rea, samt en 6.0 2017 i S i våras till min fru. Båda på kampanj. Ser att det är olika specar på 6.0 mellan 2017 och 2018. 2017 fanns inte 5.0 (om jag minns rätt). 6.0 2017 är inte heller exakt lika som 5.0 2018. Gissar att den på bilden är en 2017 6.0, då den är lika på bild på de vi har införskaffat.

NickPick sa:
Om det budades så var det nog ett bra köp.

Jo för den som kanske fortfarande tror att det är 2018 års version. Det var ju så den beskrevs men jag var skeptisk. Men det är nog fortfarande ett bra köp men jag kan avvakta ett tag till. Känns som om jag ska ha en FS så vill jag kunna låsa bakdämparen m.m

dustiekaltman sa:
NickPick sa:
Om det budades så var det nog ett bra köp.

Jo för den som kanske fortfarande tror att det är 2018 års version. Det var ju så den beskrevs men jag var skeptisk. Men det är nog fortfarande ett bra köp men jag kan avvakta ett tag till. Känns som om jag ska ha en FS så vill jag kunna låsa bakdämparen m.m

Kan ju lika gärna vara en 2014 om man kollar på ramen. Skämt åsido.