(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

elason sa:
Jag knep nog den sista Giant trance advanced 27.5 för nu verkar de inte finnas kvar på hemsidan. Nöjd. Så länge som det inte visar sig att de tog slut innan jag la min order... :)

Ska bli intressant & se om det blir någon leverans. Beställde min i tisdags & status är order registrerad.
Beställde en thule cykelhållare dagen efter & den är på väg.

crazygubbe sa:
Ska bli intressant & se om det blir någon leverans. Beställde min i tisdags & status är order registrerad.

Samma status här, börjar bli rädd att man kanske missade chansen. Helt klart så tog den slut i lagret någon gång i alla fall...

elason sa:
crazygubbe sa:

Samma status här, börjar bli rädd att man kanske missade chansen. Helt klart så tog den slut i lagret någon gång i alla fall...

Fick precis mail om att den är skickad nu. :)

Jag hittade en pryl som kostade 4499, nedsatt till 3499. Jag betalade 2624. Idag såg jag att det nya priset var 1999. Fakkers.

Så nu ska jag returnera varan för att sen köpa den igen. 625:- är ju ändå 625 kronor.

JLarsson sa:
Jag hittade en pryl som kostade 4499, nedsatt till 3499. Jag betalade 2624. Idag såg jag att det nya priset var 1999. Fakkers.

Så nu ska jag returnera varan för att sen köpa den igen. 625:- är ju ändå 625 kronor.

Uttnyttja din prisgaranti ja!

JLarsson sa:

Behöver inte ens returnera den, gå till butik med vara o kvitto, påvisa att den kostar mindre idag så betalar dom tillvara mellanskillnad på prisgaranti!

Vad köpte du? :)

macaai sa:
JLarsson sa:

Behöver inte ens returnera den, gå till butik med vara o kvitto, påvisa att den kostar mindre idag så betalar dom tillvara mellanskillnad på prisgaranti!

Vad köpte du? :)

Är det en webborder räcker det att skicka ordernr till kundservice och skriva "prisgaranti" i ämnesraden.

Jag nyttjade prisgarantin på grejer jag beställt precis innan via www. Inga problem, de krediterar via Klarna som jag betalade med. Bara en dryg hundring iofs men det tog längre tid att skriva det här inlägget än att maila dem.

Vad köpte du för tält Jonas?

Jag hittade det faktiskt, och klickade in på det, sen försvann det strax efter. Verkade ju vettigt, skulle vilja ha ngt stort att ha i båten.

calleking sa:
White CX Killer 16 kostar 14 992kr med rabatten. Fint med hydrauliska bromsar men ramen känns trist och tung så det blir nog att kolla på något annat om man ändå ska lägga dom pengarna på en hoj som klarar grusvägar/pendling året runt.

Hur är Tektro HY/RD-F? Bra eller anus jämfört med hydrauliska? CX Pro kostar ~7500. Tung hoj men ljusår bättre än vad jag har nu som väger in på 15.5kg. Tektro Lyra som jag har på den måste vara dom sämsta skitbromsarna som gjorts. Jag petade lätt på bromshandtaget i morse och bakhjulet låste sig direkt. Rutten modulation och hojen känns väldigt osäker. Jag har ställt in dom flera gånger och dom är inte roliga att meka med.

Hydrauliska Tiagra släpps i Juli så kanske vore värt att vänta in den gruppen så man kan få vettiga bromsar utan att ramen blir ett ankare :)

Givet att min våg visar rätt väger CX Killern 9,8 kg att jämföra med Mares CX Disc105 som enl Bikeradar väger 8,8 kg. Killern är dock marginellt lättare än min Mares AX2. Dvs lite tung för att vara kolfiber. Har inte försökt utröna var vikten sitter.

Killern kostade troligen 18000 i butik och med 25% rabatt gick den då för 13500 kr, vilket även om den är lite tung för att vara kolfiber känns som ett mycket bra pris med tanke på specen.

Jag köpte min CX Killer främst pga att den har hydraliska bromsar. Det finns olika uppfattningar här på forumet, men jag tycker att mekaniska suger. I mitt fall blir det även en säkerhetsfråga, då jag växlar mellan olika cyklar vid pendling. Mekaniska modulerar ungefär likadant i början som hydraliska, men när man verkligen behöver bromskraft beter de sig helt olika.

Jag har provcyklat Tektro HY/RD och jämfört med en bra injusterad mekanisk skivbroms kände jag ingen egentlig skillnad, så det alternativet gick bort för mig.

Håller med om att Tektro Lyra är en riktig skitbroms.

Bele sa:
Givet att min våg visar rätt väger CX Killern 9,8 kg att jämföra med Mares CX Disc105 som enl Bikeradar väger 8,8 kg.
Det finns andra skillnader än vikten mellan White CX Killer och Focus Mares CX Disc 105, skillnader som åtminstone enl mig är viktigare.
Jmf geometrierna;
White CX Killer skall finna strl 52 - 58cm, alltså endast en skillnad på ynka 6cm, men skillnaden i TT-längd anges till endast två(2) cm! Och skillnaden i reach mellan 52 och 56cm till endast 13mm (men de skriver även att strl 56 skall ha kortast reach av all storlekar). Men eftersom värdet på stack är överkligt är förhoppningsvis även de andra värdena fel)
Allt enl: http://whitebikes.se/cyklar/white-cx-killer/

Focus Mares CX Disc 105 har å andra sidan en rätt extrem sittställning, med ett Stack-to-Reach(STR) på endast 1,43
i största strl (XXL). Det är inte många racercyklar, i samma strl, som har en sådan STR.
Enl: http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/2016/cyclocross/mares-cx/mares-cx-disc-105.html#chapter-3

/Håkan

elason sa:
crazygubbe sa:
Fick precis mail om att den är skickad nu. :)

Gnäll på forum brukar väl hjälpa? ;) Då är inte hoppet ute än i alla fall då..

Då fick man cykeln igår. Hörde en kraftig duns ifrån leveransbilen när jag kom ut ur porten, inne i skåpet låg(inte stod upp) kartonger med cyklar i på hög huller om buller. Men cykeln verkar ha klarat sig. :)

crazygubbe sa:
Då fick man cykeln igår. Hörde en kraftig duns ifrån leveransbilen när jag kom ut ur porten, inne i skåpet låg(inte stod upp) kartonger med cyklar i på hög huller om buller. Men cykeln verkar ha klarat sig. :)

Fick spårningsmailet igår och nu på morgonen anlände den till Hägersten. Synd bara att jag lämnar hemmet för semesterbestyr imorgon bitti, hyser någon slags förhoppning om att de ska hinna köra ut den idag, jag kommer vakta min telefon och vara beredd att slänga mig på cykeln och trampa hemåt i full fart för att kunna ta emot...

Hoppas att de inte glömmer att lämna paketet vid avlämningsplatsen. Så här ser min tracking ut. Inte direkt imponerande.

Bilagor

• Screenshot_20160622-093903.png
    Screenshot_20160622-093903.png
    31.4 KB · Besök: 119
pkarlsson sa:
Någon som vet hur deras egna cykelbyxa är? Löjligt billig just nu.

Den från Spokes? Den är ganska obekväm att gå i och jag skulle aldrig använda den på racern, men i skogen har den funkat som extra dämpning under mina vanliga shorts.

ceel sa:
pkarlsson sa:

Den från Spokes? Den är ganska obekväm att gå i och jag skulle aldrig använda den på racern, men i skogen har den funkat som extra dämpning under mina vanliga shorts.
Deras egna märke är väl BITS. 49:-. Det är ju löjligt. Hade behövt ett par till, dom torkar så långsamt.

pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Deras egna märke är väl BITS. 49:-. Det är ju löjligt. Hade behövt ett par till, dom torkar så långsamt.

Menar du denna: https://www.xxl.se/bits-spinner-bike-pant-cykelshorts/p/1076725_1_style

49 kr är ju som sagt löjligt billigt, köp och prova, kan nog duga under ett par shorts.

jonja sa:
Rätt sjysst med 1 års returrätt på de flesta varor, är detta vanligt i sportbranschen?

Nej inte vad jag vet. Jag har en retur att ta tag i men när jag vet att det är 10 månader kvar så blir den liggande. Jag antar att de flesta ändå skickar tillbaka ganska snabbt men eftersom du själv måste skriva ut retursedel så blir det lite jobbigare.

tobo sa:
pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Menar du denna: https://www.xxl.se/bits-spinner-bike-pant-cykelshorts/p/1076725_1_style

49 kr är ju som sagt löjligt billigt, köp och prova, kan nog duga under ett par shorts.

Den är nog samma som det stod Spokes på för något år sen. :)

tobo sa:
pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Precis den. Dock slut här och i storlek. Får väl bli en Biltema-byxa till.

pkarlsson sa:
tobo sa:
pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Eller åka till Ullared och köpa Astral-bibs för 199 på GeKås. Idag är det gråmulet väder så det lär vara riktigt rejält mycket folk att slåss med. :)

ceel sa:
pkarlsson sa:
tobo sa:
pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Eller åka till Ullared och köpa Astral-bibs för 199 på GeKås. Idag är det gråmulet väder så det lär vara riktigt rejält mycket folk att slåss med. :)
Absolut, om det inte var 20 mil. ?

pkarlsson sa:
tobo sa:
pkarlsson sa:
ceel sa:
pkarlsson sa:

Decathlon har cykelbyxor för 99:- om du är ute efter riktigt billga http://www.decathlon.se/cykelbyxa-300-herr-id_8354165.html

det är ren skit! det inte Santini som gör spokes/bits byxorna som kostar 49:-

du får vad du betalar för och i detta fallet så kan du spara dina pengar

saijm sa:

Nu var det väl ändå White-bibsen för 299:- som Peth länkade till tidigare i tråden som hade max2-padding.

Spokes/Bits-byxorna får man nog vara tacksam för en bit kartong som padding ;)

tobo sa:
saijm sa:

Nu var det väl ändå White-bibsen för 299:- som Peth länkade till tidigare i tråden som hade max2-padding.

Spokes/Bits-byxorna får man nog vara tacksam för en bit kartong som padding ;)

Det kan inte vara så att blöjan är köpt lös från samma Kina fabrik som gör grejer till prendas.
Till xc och jag vet att man skall ha krippsdräkt till cx men även där vill jag ha slit och släng grejer.
Men är dom kass är dom ju kass. Jag drar och kollar på xxl imorgon. Återkommer med foto på blöjan.

Tillbaka
Topp