(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

desmo sa:
Skitkampanj. Eftersom rabatten dras på "ordinarie pris" så gjorde det ingen skillnad alls. Tycker det börjar kännas som Wiggle och Chainreactions ständiga reor.

Det brukar ändå vara på priset när jag testade förra gången. Detta är alltså imorgon

SteffoN sa:
Typiskt, köpte just en pendlar-hoj därifrån! Skulle varit lite kall och väntat två veckor och tjänat 2000:- !!

Från xxl's fb-sida:

"Hos XXL har du alltid 30 dagars prisgaranti som även gäller mot oss själva så självklart får du mellanskillnaden tillbaks. Om du har köpt din vara i ett varuhus tar du bara med kvittot dit under perioden priset gäller och säger att du vill göra en prisgaranti. Om du har köpt varan på XXL.se så mailar du kundservice@xxl.se med ditt ärende tillsammans med ditt ordernummer så justerar vi priset."

desmo sa:
Skitkampanj. Eftersom rabatten dras på "ordinarie pris" så gjorde det ingen skillnad alls. Tycker det börjar kännas som Wiggle och Chainreactions ständiga reor.

Hmmm.. tror någon har gjort fort och fel (som vanligt). Jag la ett Thule ställ (ord pris 599) Nu 499. När jag la det i kundkorgen (inloggad) och gick till kassan, så var priset 499. Mig veterligen så är 25% rabatt av 599 kr = 449,25.

Tror inte procenten fungerar på XXL, trots att de gått ut med det. Bra där...Igen. Fast jag klagar inte egentligen. Sist så fick jag 50% rabatt på en ram pga något fel i deras utcheckningssystem (fick alltså rabatten 2ggr)

JockeS sa:
Kask Mojito för 919:- betalade jag nu 689:- för..

Så visst funkat 25% rabatten så länge man är inloggad och går till kassan

Ja, på vissa produkter fungerar det. Men inte alla. Jättemärkligt, men det är väl någon underbetald praktikant som inte har gjort vad som förväntades :p

Jeppe_E sa:
JockeS sa:

Ja, på vissa produkter fungerar det. Men inte alla. Jättemärkligt, men det är väl någon underbetald praktikant som inte har gjort vad som förväntades :p

Kolla på totalpriset i varukorgen och räkna... Det har fungerar på allt jag testat hittills.

Akoa sa:
Jeppe_E sa:
JockeS sa:

Kolla på totalpriset i varukorgen och räkna... Det har fungerar på allt jag testat hittills.

Antingen såg jag snett igår, eller så var något trasigt.
Men idag fungerade det och rabatten stämmer.

Nä, Thule Xpress 970 får jag fortfarande betala 499 kr för :/

Dvs samma pris som anges på sidan. Ordinarie pris är 599kr och som sagt, 25% på det är inte 499kr :)

Whatever.... Ska inom på XXL i dag efter jobbet.

Jeppe_E sa:
Nä, Thule Xpress 970 får jag fortfarande betala 499 kr för :/

Dvs samma pris som anges på sidan. Ordinarie pris är 599kr och som sagt, 25% på det är inte 499kr :)

Whatever.... Ska inom på XXL i dag efter jobbet.
Jag vet att Mekonomen hade kampanj 499 för det stället... För typ 3 veckor sedan. Deras inköpspris var iaf 499... En femhunk är ju rätt billigt ändå.

Akoa sa:
Sakerna som är med i kampanjbladet är undantagna

Nja, eller så gjorde de fel i kassan. Jag gav 374kr för en Thule Express 970 :) Det var med i kampanjbladet, likaså SKS Co2 pump för 149kr, som jag då gav 113kr för.

Köpte lite smått och gott. Inget större... och Continental GP4k kostade i princip samma med rabatten som andra tar (t.ex. Cykelgear).

Borde kanske köpt en ordentlig regnjacka.

Beställde ett par Craft Active Logo Bib i torsdags som var på rea och kostade 399 kr. Ringde kundservice idag och frågade om prisgaranti samt om det gällde även min vara. Det var inga problem så från 399 kr blev det 299 kr och samtidigt fick jag sms att paketet fanns att hämta ut på ICA så det var grymt bra tycker jag.

Kan meddela att det funkade utmärkt att få pengar tillbaka på 30-dagars garantin! :)
Passade på att köpa en MTB till dottern i rena glädjeruset ;)

Jag köpte mig ett set med gp 4000s. Tänkt beställa ett bra tag men inte fått tummen ur. Så när jag var förbi xxl idag så var det som tidigare sagts ungefär samma pris som billigaste på nätet så passade på, så att det blev gjort ?

Och det finstilta:
." Erbjudandet gäller på ord. priser och går inte att kompinera med andra kampanjer"

Det står kompinera. Antagligen menar praktikanten kombinera.

Pfaff sa:
Och det finstilta:
." Erbjudandet gäller på ord. priser och går inte att kompinera med andra kampanjer"

Det stämde inte för hjälmen jag köpte idag iaf. För några månader sedan när jag testade den hos XXL kostade den 1500, vilket var något över vad vissa nätbutiker tog. Wiggle ska ha runt 1200.

Sen sänkte XXL till 919 kr, och idag köpte jag den med 25% för 689 kr.

Förra vänners dagar köpte jag ett par Dura-Ace C24 för typ 5200, vilket är lägre än samtliga europeiska webshoppar.

Så allt ältande om att XXL bluffar med sina priser tyder mer på att man inte vet vad saker ska kosta eller hur man gör en bra affär.

Jag gillar XXL :)

Senast ändrad:
Inte illa pinkat av XXL.
Beställde på kvällen i måndags
Fick besked igår kväll att paketet var skickat
Fick SMS för 5 min sen att paketet var framme.

Snabbt jobbat med tanke på hysterin dom uppenbarligen får när dom kör 25%-dagar

Ska bli intressant om det är rätt saker i paketet nu bara :)

White CX Killer 16 kostar 14 992kr med rabatten. Fint med hydrauliska bromsar men ramen känns trist och tung så det blir nog att kolla på något annat om man ändå ska lägga dom pengarna på en hoj som klarar grusvägar/pendling året runt.

Hur är Tektro HY/RD-F? Bra eller anus jämfört med hydrauliska? CX Pro kostar ~7500. Tung hoj men ljusår bättre än vad jag har nu som väger in på 15.5kg. Tektro Lyra som jag har på den måste vara dom sämsta skitbromsarna som gjorts. Jag petade lätt på bromshandtaget i morse och bakhjulet låste sig direkt. Rutten modulation och hojen känns väldigt osäker. Jag har ställt in dom flera gånger och dom är inte roliga att meka med.

Hydrauliska Tiagra släpps i Juli så kanske vore värt att vänta in den gruppen så man kan få vettiga bromsar utan att ramen blir ett ankare :)

Jag knep nog den sista Giant trance advanced 27.5 för nu verkar de inte finnas kvar på hemsidan. Nöjd. Så länge som det inte visar sig att de tog slut innan jag la min order... :)

JockeS sa:
Inte illa pinkat av XXL.

+1
Samma här, fick mitt paket efter lunch, som beställdes sent måndag kväll.

Blev en hjälm, Kask Mojito för 689 kr, inte illa pinkat med tanke på att den i veckans annonsblad kostar 1499:- (sedan sänkt till 919:- på xxl.se)

tobo sa:
JockeS sa:
Inte illa pinkat av XXL.

+1

Blev en hjälm, Kask Mojito för 689 kr, inte illa pinkat med tanke på att den i veckans annonsblad kostar 1499:- (sedan sänkt till 919:- på xxl.se)

Är den bra?

Att jaguarverken ens låter xxl sälja giant på rea (som de tex inte gör med scott) är konstigt. Urholkar ju marknaden liksom.

Själv köpte jag en sram gxkassett (1150) för 900 och ett par bibshorts från gore för samma.

NickPick sa:
tobo sa:
JockeS sa:
Inte illa pinkat av XXL.

+1

Är den bra?

Att jaguarverken ens låter xxl sälja giant på rea (som de tex inte gör med scott) är konstigt. Urholkar ju marknaden liksom.

Själv köpte jag en sram gxkassett (1150) för 900 och ett par bibshorts från gore för samma.

Köper verkligen xxl in från jaguarverken? Giant själva struntar säkert i vilket eftersom xxl säkert står för större delen av försäljningen i Sverige gissar jag?

tobo sa:
JockeS sa:
Inte illa pinkat av XXL.

+1

Allt i mitt paket stämde, så jag är riktigt nöjd.
Beställde hem 1 st Etto Challange hjälm och 1 st Kask Mojito för att se vilken som satt bäst.

Båda var bra, men skärmen på Etto-hjälmen var lite väl stor samt att remmarna gjorde att hakbandet hamnade på struphuvudet hur jag än försökte justera. Så den går tillbaka.

Mojito-hjälmen var perfekt i alla avseenden. Extremt lätt, snygg, satt som gjutet på min skalle.
OM jag ska klaga på något så är det väl plasten som håller i nacken.
Mitt ena par glasögon har inte justerbara skalmar, så dom tar i plasten baktill.. men min Jawbreaker funkade kalasbra.
Så den är en keeper.

Tillbaka
Topp