(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

Köpte tre par idag, mest som reserv. Min egna analys av chamonixen är att den var klart godkänd för att ha under mtbbyxor iaf, kanske inget jag hade kört Vättern med dock.

Konkret sa:
AX3L sa:
Köpte tre par idag, mest som reserv. Min egna analys av chamonixen är att den var klart godkänd för att ha under mtbbyxor iaf, kanske inget jag hade kört Vättern med dock.

Foto?

Absolut!

1469076052793-2141200185.jpg

1469076115456-1683077312.jpg

1469075947859-365534125.jpg

Någon som råkar veta om 19999:- är det nya ordinarie priset för Trance 2 LTD på https://www.xxl.se/giant-trance-27-5-2-ltd-slx-fox-140-mm-16-terrangcykel/p/1119349_1_style ? Jag har för mig det stod med i reklamblad för flera veckor sedan, men priset har fortfarande inte återgått till 24900:- som den kostade tidigare.

Ytterligare en sak, nån som vet om deras prisgaranti gäller mot dom själv? Dvs. om dom sänker priset på en vara inom 30 dagar efter man själv köpt den? (dvs. cykeln ovan) Gamla OnOff gjorde iaf det på våran TV för många år sedan :)

NickPick sa:
Det var nog därför vänners vännerdagarna var typ 1 månad och 2 dagar innan rean nu... :)

Gore power 2.0 bib har jag köpt dubbla nu.

Visst, men du har ju 365 dagars ångerrätt, så i teorin borde man kunna köpa samma vara till ett lägre pris inom ett år och lämna tillbaka den nya på det gamla kvittot... (såvida det inte är en sån typ av vara där serienr etc står på kvittot).

Hade bara gott att säga om xxl tills idag. Beställer en camelbak i deras supersöndag ellet vad de nu heter 1a Augusti. Igår tröttnade jag på att vänta så kontaktade dem med mitt ordernr. Fick svar att ordern var makulerad pga att varan var slut. Känns jävligt seriöst att de inte ens kan kontakta mig. Allt jag fått är bekräftelse på min order.

Så förvänta er inte att ni får det som ni beställer..

vsen sa:
Hade bara gott att säga om xxl tills idag. Beställer en camelbak i deras supersöndag ellet vad de nu heter 1a Augusti. Igår tröttnade jag på att vänta så kontaktade dem med mitt ordernr. Fick svar att ordern var makulerad pga att varan var slut. Känns jävligt seriöst att de inte ens kan kontakta mig. Allt jag fått är bekräftelse på min order.

När jag beställde ett vallabord på XXL-kampanj till frun i vintras visade det sig någon dag efter att det var slutsålt. Då blev vi kontaktade av kundtjänst som undrade om vi kunde tänka oss en annan (bättre/dyrare) produkt istället till samma kampanjpris.

h.g.j sa:
vsen sa:

När jag beställde ett vallabord på XXL-kampanj till frun i vintras visade det sig någon dag efter att det var slutsålt. Då blev vi kontaktade av kundtjänst som undrade om vi kunde tänka oss en annan (bättre/dyrare) produkt istället till samma kampanjpris.

Jag fick erbjudande på 20% rabatt på likvärdig vara. Problemet är att xxl inte har något som blir likvärdigt med tanke på att priset jag köpte ryggsäcken (som jag inte fick) var 299 kr.

Jag är iaf mkt nöjd med XXL.
Har aldrig haft problem vare sej över nätet eller i fysisk butik.
Har fått tillbaka mellanskillnaden vid prissänkning, lämnat tillbaka nätköp i fysisk butik trots köpt
på "supersöndagar".
Har alltid fått det jag beställt.
Visst, det är ett varuhus med "låga" priser och att inte alla anställda är 100%-iga, det får man ta!

1888 sa:
Jag är iaf mkt nöjd med XXL.
Har aldrig haft problem vare sej över nätet eller i fysisk butik.
Har fått tillbaka mellanskillnaden vid prissänkning, lämnat tillbaka nätköp i fysisk butik trots köpt
på "supersöndagar".
Har alltid fått det jag beställt.
Visst, det är ett varuhus med "låga" priser och att inte alla anställda är 100%-iga, det får man ta!

+1

Gå in i butik och snacka med dom så löser dom det säkert. Jag har alltid fått bra hjälp och bra dealar. Om du inte bor allt för långt bort alltså.

skriv på deras Facebook så lovar jag att du kommer få precis det du vill till samma pris, dom är super rädda för att folk ska skriva att dom hade en dålig upplevelse

Bonf sa:
Är de glasögon och cykelvantar som XXL har kampanj på i kväll någonting att ha?
Vad glasögonen beträffar är min erfarenhet att en väldigt stor del av hur bra glasögon är ligger i passformen, och den är svår att ta på nätet såklart. Men i övrigt, vad jag reagerat på när jag klämt på liknande i butiken (det är ju såna som brukar ligga framme i korgar) är att se känns väldigt plastiga och tråkiga fast annat ska man väl inte förvänta sig till det priset.

men det är ju COOLfiber, bara en sådan sak. Jag slog till, har ändå andra saker som skall returneras så får väl ta allt på ett bräde om det blir aktuellt.

Köpte vantarna också och kompletterade upp med en vattenflaska och en tvålinors drake! Vad gör man inte för att komma över fraktfritt.

Bonf sa:
men det är ju COOLfiber, bara en sådan sak. Jag slog till, har ändå andra saker som skall returneras så får väl ta allt på ett bräde om det blir aktuellt.

Köpte vantarna också och kompletterade upp med en vattenflaska och en tvålinors drake! Vad gör man inte för att komma över fraktfritt.

Ja men varför inte! För 99 kronor kan ett par gott ligga i ryggan eller användas tills de blir repiga och fula också. Vantarna är nog bra, allt jag har haft med Castelli (vilket iof inte är skitmycket, men ändå några tröjor, nån jacka osv) har jag varit nöjd med!

Bonf sa:
Är de glasögon och cykelvantar som XXL har kampanj på i kväll någonting att ha?

Handskarna är iaf skit, el om man är ute efter ett par som inte är vindskyddade, inte håller någon som helst värme inne och saknar stötdämpning så är de väl perfekta. Råkade lägga dem i varukorgen på wiggle i fjol för att komma upp i fraktfrit... . Funkar inte heller utmärkt som trädgårdsvantar ens en gång.

Alltså säljtexten till Giant Talon på bild ovan, lämnar ju en del följdfrågor:

"Jämn, stabil och klassisk 29er hardtail, som rullar över ojämnheter med balansen intakt. Lätt aluminiumram, konstruerad för att uppfylla kraven."

XXLs produktbeskrivningar brukar väl hålla ungefär samma kvalitet som produktbeskrivningarna på Mediamarkt/Siba o. dylikt. Mest nonsens.

Senast ändrad:
ceel sa:
Vernersson sa:
Noterade precis att de dyrare trainers har försvunnit från hemsidan.
Ska vi gissa oss till att en vänners vänner eventuellt är i antågande? ;)

Dyrare än Neo? https://www.xxl.se/tacx-neo-smart-trainer-cykelrulle/p/1114606_1_style

Åfan, de hade flyttat på dom.
Under trainers, där man annars tycker att de borde finnas, ligger de nämligen inte kvar
https://www.xxl.se/cykel/cykeltrainers/cykeltrainer/c/101202

Sökte aldrig efter ngn av modellerna så... My bad ;)

tobo sa:
Vänners vänner-kampanj (-25%) 27-28/9

Köpte precis Craft Shield Bibs + Jersey när de hade supersöndag. Förr 800 kr per plagg, dvs 1598 kr. Jag betalade 1232kr, vilket är 23% rabatt. Jaja.. orkar nog inte bråka om de 25 kronorna :) Det var ju hyfsat billigt ändå, när jag kollad runt så stämde rek priset förvånansvärt bra (1400/1600kr).

Är det nån som begriper sig på varför deras hemsida inte tillåter en att gå in på produktsidan för vissa artiklar? Håller på och fnular på om jag ska köpa MS-606 för att cykla med i mörkt på väg och kanske CX träning. Söker jag på Magicshine så finns även MS-610 bland sökresultaten, men det går inte att gå in på produktsidan för den lampan. Jag gissar att den är borta ur sortimentet, men rätt amatörmässigt att den fortfarande går att hitta via sökfunktionen.

Kurets sa:
Är det nån som begriper sig på varför deras hemsida inte tillåter en att gå in på produktsidan för vissa artiklar? Håller på och fnular på om jag ska köpa MS-606 för att cykla med i mörkt på väg och kanske CX träning. Söker jag på Magicshine så finns även MS-610 bland sökresultaten, men det går inte att gå in på produktsidan för den lampan. Jag gissar att den är borta ur sortimentet, men rätt amatörmässigt att den fortfarande går att hitta via sökfunktionen.

De gånger de varit så för mig, så har produkten blivit slutsåld.

Jag beställde själv ett 6celligt ms batteri precis. Gött med lite rabatt.

Klickade hem Magicshine, kit med fem ledar och bakljus och dubbla batterier och 4st Schwalbe Ice Spiker, den vikbara. Dom hade bra pris utan rabatt men med blev det rena fyndet. Drygt 500kr/styck. Men jag fick bara köpa en flaska Stans gucka pga få flaskor kvar.

Senast ändrad:
skogsvakt sa:
ceel sa:
skogsvakt sa:
Thule cheetah passar till alla snabbkopplingar? Även thru axle?

Nej, men det finns adaptrar på nätet.

T.ex. hos https://robertaxleproject.com
Det verkar bökigt. Finns det andra vagnar med mer universallösning på förankringen?

Inte vad jag vet. De fästen jag sett (visserligen bara typ 3 olika) har alla varit för QR och klassisk bultad axel.

Edit: En annan lösning är ju den här som man fäster på kedjestaget: https://www.bikeshophub.com/trailers/thule-chariot-bike-trailer-alternative-hitch-p-2580.html

Senast ändrad:
ceel sa:
skogsvakt sa:
ceel sa:
skogsvakt sa:
Thule cheetah passar till alla snabbkopplingar? Även thru axle?

Nej, men det finns adaptrar på nätet.

T.ex. hos https://robertaxleproject.com
Det verkar bökigt. Finns det andra vagnar med mer universallösning på förankringen?

Inte vad jag vet. De fästen jag sett (visserligen bara typ 3 olika) har alla varit för QR och klassisk bultad axel.

Edit: En annan lösning är ju den här som man fäster på kedjestaget: https://www.bikeshophub.com/trailers/thule-chariot-bike-trailer-alternative-hitch-p-2580.html

Ok! Tack för dina tips

Tillbaka
Topp