Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pero02 sa:Sitter i cyklköpstankar. Funderar på om hjul med sram eagle kassett kommer att fungera med Shimano nya 12s. Är det någon som provat eller kanske läst sig till information.?
Som inte finns till salu än och lär inte komma ut detta år heller...Jensen sa:Alternativts onyx special lösning på nav
Mayhem sa:Och så skulle väl Shimano även ha 11S kassetter med samma spacing som 12S men som passar på vanliga HyperGlide bodys.
Plush sa:Mayhem sa:Och så skulle väl Shimano även ha 11S kassetter med samma spacing som 12S men som passar på vanliga HyperGlide bodys.
Källa på det? Eller är det hörsägen?
Fast hyperglide+ passar ju inte på hyperglide bodys så...såkket sa:Enligt shimanos hemsida så är ju både 11s och 12s hyperglide+ och identiska förutom att man tagit bort det största drevet i kassetten på 11s, lägre vikt, snällare kedjegång och kortare derailleur är vad dom skriver ut som orsak till dess existens.Plush sa:Källa på det? Eller är det hörsägen?Mayhem sa:Och så skulle väl Shimano även ha 11S kassetter med samma spacing som 12S men som passar på vanliga HyperGlide bodys.
emmer sa:Fast hyperglide+ passar ju inte på hyperglide bodys så...såkket sa:Enligt shimanos hemsida så är ju både 11s och 12s hyperglide+ och identiska förutom att man tagit bort det största drevet i kassetten på 11s, lägre vikt, snällare kedjegång och kortare derailleur är vad dom skriver ut som orsak till dess existens.Plush sa:Källa på det? Eller är det hörsägen?Mayhem sa:Och så skulle väl Shimano även ha 11S kassetter med samma spacing som 12S men som passar på vanliga HyperGlide bodys.
såkket sa:Plush sa:Mayhem sa:Och så skulle väl Shimano även ha 11S kassetter med samma spacing som 12S men som passar på vanliga HyperGlide bodys.
Källa på det? Eller är det hörsägen?
Enligt shimanos hemsida så är ju både 11s och 12s hyperglide+ och identiska förutom att man tagit bort det största drevet i kassetten på 11s, lägre vikt, snällare kedjegång och kortare derailleur är vad dom skriver ut som orsak till dess existens.
Crossmax sa:Som inte finns till salu än och lär inte komma ut detta år heller...Jensen sa:Alternativts onyx special lösning på nav
såkket sa:Missade att det fanns en 12s 10-45 utan jämförde 12s 10-51 och 11s 11-45 som är samma fast utan 51an, dock skriver dom att den har ”Same gear thickness and spacing with CS-M9100-12” så förutom att det finns en tätare stegrad 12s som jag missat så är det ju samma och knappast troligt passande HG bodys utan +
Primärt för enduroåkare? Det är väl framtagit för alla som föredrar lättare/starkare hjul, en lättare och bättre presterande drivlina (short cage) och inte vill släpa runt på en 51T tallrik som dom ändå aldrig använder?Plush sa:11s är framtaget för att främja ett wide flange nav. Och primärt för Enduroåkare.
Lingon sa:Primärt för enduroåkare? Det är väl framtagit för alla som föredrar lättare/starkare hjul, en lättare och bättre presterande drivlina (short cage) och inte vill släpa runt på en 51T tallrik som dom ändå aldrig använder?Plush sa:11s är framtaget för att främja ett wide flange nav. Och primärt för Enduroåkare.
Du missade kursen 'marknadsföring≠sanning'Plush sa:Jag hör bara vad dom säger i sina kurser jag gått.
Ja, ser ut som om det var nån på shimanos amerikanska (?) marknadsavdelning som hade lite otur i tanken när dom tog fram den där ppt-bilden.emmer sa:Du missade kursen 'marknadsföring≠sanning'Plush sa:Jag hör bara vad dom säger i sina kurser jag gått.
De syftar nog på mer hållbara hjul.Lingon sa:Ja, ser ut som om det var nån på shimanos amerikanska (?) marknadsavdelning som hade lite otur i tanken när dom tog fram den där ppt-bilden.emmer sa:Du missade kursen 'marknadsföring≠sanning'Plush sa:Jag hör bara vad dom säger i sina kurser jag gått.
En endurocyklist har ju tung cykel och långa klättringar utan tidtagning uppför, dvs man vill ha en lätt lägsta växel för att spara sig på klättringarna. Några gram lättare kasett spelar mindre roll för den målgruppen.