150 mil randonné Uppsala-Trondheim-Uppsala

Senast ändrad:
Är faktiskt sugen på att köra och kan tänka mig att köra ihop med andra (och planera för det innan) om man har liknande ambition. Tävlat har jag gjort hela livet så den biten känns oviktig i rando-sammanhang, jag vill cykla för upplevelsen och tänker just nu att jag ska sova och äta under ordnade former så långt som möjligt. Cyklar gärna på i bra fart när jag väl sitter på cykeln så man köper sig lite fritid kvälls och nattetid :-)

Jocke77 sa:
Är faktiskt sugen på att köra och kan tänka mig att köra ihop med andra (och planera för det innan) om man har liknande ambition. Tävlat har jag gjort hela livet så den biten känns oviktig i rando-sammanhang, jag vill cykla för upplevelsen och tänker just nu att jag ska sova och äta under ordnade former så långt som möjligt. Cyklar gärna på i bra fart när jag väl sitter på cykeln så man köper sig lite fritid kvälls och nattetid :-)

Du är inne på i stort sett samma spår som jag. Jag gillar att cykla hyfsat snabbt, har inte tävlat, och älskar avslappnade pauser.

Askul att det äntligen blir av. Bra jobbat Per Eric! Vår initiala plan för semestern 2018 var Cascade 1200 och en amerikatouring. Nu blir det all in för Uppsala Trondheim Uppsala. Det är en underbar känsla att få ynnesten att få närvara när ett nytt prestigelopp blir till. Längtar redan massor.

Petert sa:
Jocke77 sa:

Du är inne på i stort sett samma spår som jag. Jag gillar att cykla hyfsat snabbt, har inte tävlat, och älskar avslappnade pauser.

En till som tänker i samma bana. Ny på längre distanser, så vill ju lära mig så mycket som möjligt av andra som är mer rutinerade. Drömmer om Sverigetempot 2020, det här kan ju vara en bra bra start på det bygget.

Detta är alltså en prestige? Betyder det att det ska vara 10000hm inblandat också? Eller har jag blandat ihop det helt :)

chripers sa:
Petert sa:
Jocke77 sa:

En till som tänker i samma bana. Ny på längre distanser, så vill ju lära mig så mycket som möjligt av andra som är mer rutinerade. Drömmer om Sverigetempot 2020, det här kan ju vara en bra bra start på det bygget.

För all del är banan ca 700km kortare än Sverigetempot men man ska inte underskatta hur pass barskt det ofta är att cykla i Norge. Det regnar, det är kallt och utbudet av mat är begränsat både vad gäller butikers förekomst, deras öppettider och deras sortiment. Vägarna kan vara branta och oregelbundna vilket gör det svårt att hitta en bra rytm.

Om Norge inte vill en väl (och det vill det nästan aldrig) kan detta lopp bli väl så tufft som Sverigetempot.

Edit: slängde ihop en grov GPS-fil för att få ett hum om banprofilen. Man ska nog ta det med en nypa salt, men en lätt bana är dte inte.

Bilagor

• trond.JPG
    trond.JPG
    112 KB · Besök: 98
Senast ändrad:
ohellstrom sa:
chripers sa:
Petert sa:
Jocke77 sa:

För all del är banan ca 700km kortare än Sverigetempot men man ska inte underskatta hur pass barskt det ofta är att cykla i Norge. Det regnar, det är kallt och utbudet av mat är begränsat både vad gäller butikers förekomst, deras öppettider och deras sortiment. Vägarna kan vara branta och oregelbundna vilket gör det svårt att hitta en bra rytm.

Om Norge inte vill en väl (och det vill det nästan aldrig) kan detta lopp bli väl så tufft som Sverigetempot.

Edit: slängde ihop en grov GPS-fil för att få ett hum om banprofilen. Man ska nog ta det med en nypa salt, men en lätt bana är dte inte.

En klargörande illustration. Vilken bra ritt det kan bli om man är vältränad, har varma kläder i packningen och inte råkar passera sista öppna butiken på 28 norska mil etc.

Ödmjuk planering är nödvändigt.

Kommer en lite mer officiell GPX så småningom. Men räkna med högsta pass på ungefär 900m, alltså inte det värsta i Norge. Observera att vi högst troligen inte kommer åka över Sala utan Gysinge, för en trevligare mer bilfri väg. För höjdmeter spelar det inte så stor roll, Uppland och trakterna västerut är i stort sett helt platt ändra fram till Horndal eller Torsåker.

kontrapunkt sa:
Kommer en lite mer officiell GPX så småningom. Men räkna med högsta pass på ungefär 900m, alltså inte det värsta i Norge. Observera att vi högst troligen inte kommer åka över Sala utan Gysinge, för en trevligare mer bilfri väg. För höjdmeter spelar det inte så stor roll, Uppland och trakterna västerut är i stort sett helt platt ändra fram till Horndal eller Torsåker.

Som jämförelse vad gäller höjd så är Sverigetempots högsta punkt 700 meter. Den hittar man mellan Lillhärdal och Älvdalen.

Gysinge är Iugnare, bra val.

GoranS sa:
Det jag känner till där 10000 hm är inblandat är superrandonné, d.v.s. en 60-milare med minst så många höjdmeter; http://www.audax-club-parisien.com/EN/421.html

Då hade jag blandat ihop det, skönt.

Jag gillar backar, men de jag vanligtvis cyklar med gör det inte. Så det underlättar att få sällskap om man inte hotar med långt OCH högt.

Har iallafall nämnt hemma att datumet är att planera runt, så det är nära att jag skriver i tråden nu.

Så blir det äntligen av!

Uppstartsmötet blir på onsdag 6/12, kl 18:30 på Fältöversten.
Vill du vara med och bidra till att detta lopp blir till och inte har anmält intresse så PM:a mig eller kontrapunkt. Det krävs underbara krafter för att ett underbart lopp skall bli till. Vill du vara en del av detta blir till så hör av dig till oss.

Nu skriver vi historia!

VH Henrik

Vad händer? Öppnade anmälningen igår?

"Nu faller bitarna på plats för Uppsala-Trondheim-Uppsala. Arbetsgruppen träffades ikväll och beslutade det som behöver vara klart till anmälningen öppnar. Mer information kommer 1/2 och vi planerar att öppna för anmälningar 15/2. Det kommer att bli ett kanonlopp!"

http://stockholm.randonneurs.se/wp/2018/01/25/det-ar-nara-nu/

Nämen stopp här! Vadå fullt?
Det kan inte vara möjligt att det är fullt redan?
Jag har ju bara hunnit börja fundera kring att delta för f..n.
Vart anmäler jag mej?
Hittar ingen anmälan på mina vanliga ställen?

Mike

Havoc 5 sa:
Nämen stopp här! Vadå fullt?
Det kan inte vara möjligt att det är fullt redan?
Jag har ju bara hunnit börja fundera kring att delta för f..n.
Vart anmäler jag mej?
Hittar ingen anmälan på mina vanliga ställen?

Mike

+1

Om det nu är fullt så är det men frågan kvarstår ju. Hur kan det bli fullt när det inte går att hitta någon info om hur man ska anmäla sig? Var kom det mer info 1/2 och var öppnade anmälan igår?

Jag får en känsla av att den avgörande infon har gått ut som ett mejl till medlemmarna. Inga detaljer i länken i deras brevetlista.

Trist om det här nu stämmer, jag satte upp mig på maillista men inte sett till nåt mail.
Då får man väl hitta på nåt annat kul då...

Deltagartaket beror på, sannolikt, att de har bagdrop. Nu borde de öppna anmälan för oss som tycker det är schysst att cykla utan det.

Oj, this escalated quickly.

Nej, jag står inte på reservlista, ej heller har jag sett nån anmälan öppna. Det var ett försök att skämta.

Men det funkar tydligen inte i vissa sammanhang, förlåt!

JLarsson sa:
Oj, this escalated quickly.

Nej, jag står inte på reservlista, ej heller har jag sett nån anmälan öppna. Det var ett försök att skämta.

Men det funkar tydligen inte i vissa sammanhang, förlåt!

Började misstänka det och tänkte precis skriva att du troligtvis satt hemma och skrattade. Smileys brukar hjälpa :-)

Någon ville ha grusvägar, men i banan vid efter Smedsbo mot Aspeboda är det grusväg.

När öppnar anmälan?

Olle

Äh! Det där är ju bara för att retas lite. Knappt två kilometer grusväg, ju!
Och det går lika bra att ta omvägen över Stråtenbo om man vill spara däcken. Det blir bara 2,5 kilometer längre och det finns t o m cykelbana längs 293:an. Det fanns det inte när jag var ung och friade i Falun.

Jämra grusvägsfascister!

Beror väl på om det är en godkänd alternativväg eller inte. Om så inte är fallet tror jag inte reglementet tillåter avvikelser från föreskriven rutt.

Tillbaka
Topp