chripers sa:
Petert sa:
Jocke77 sa:
Är faktiskt sugen på att köra och kan tänka mig att köra ihop med andra (och planera för det innan) om man har liknande ambition. Tävlat har jag gjort hela livet så den biten känns oviktig i rando-sammanhang, jag vill cykla för upplevelsen och tänker just nu att jag ska sova och äta under ordnade former så långt som möjligt. Cyklar gärna på i bra fart när jag väl sitter på cykeln så man köper sig lite fritid kvälls och nattetid :-)
Du är inne på i stort sett samma spår som jag. Jag gillar att cykla hyfsat snabbt, har inte tävlat, och älskar avslappnade pauser.
En till som tänker i samma bana. Ny på längre distanser, så vill ju lära mig så mycket som möjligt av andra som är mer rutinerade. Drömmer om Sverigetempot 2020, det här kan ju vara en bra bra start på det bygget.
För all del är banan ca 700km kortare än Sverigetempot men man ska inte underskatta hur pass barskt det ofta är att cykla i Norge. Det regnar, det är kallt och utbudet av mat är begränsat både vad gäller butikers förekomst, deras öppettider och deras sortiment. Vägarna kan vara branta och oregelbundna vilket gör det svårt att hitta en bra rytm.
Om Norge inte vill en väl (och det vill det nästan aldrig) kan detta lopp bli väl så tufft som Sverigetempot.
Edit: slängde ihop en grov GPS-fil för att få ett hum om banprofilen. Man ska nog ta det med en nypa salt, men en lätt bana är dte inte.