med att börja med, läs ENDAST detta stycke om du är ointresserad.. resterande kan läsa vidare... pallar inte alla negativa typer...
På din fråga, så blev det ett intervallpass imorse ;), men 2 blev det inte sålännge du inte räknar allt jävla ätande som ett träningspass, för nog är det bra nog jobbigt...för vem kan begränsa sig gällande maten/godiset/kakorna på jul(INTE jag iallafall!)
Här får du lite(snarare mycket) läsning "Oscar Camenzind" , ni övriga kan ignorera om det svider i era ögon <tt läsa så mycket efter all glögg/öl/vin ;) .
Jag kan säga att jag varit skadad i 2 månader till och från med olika småskador i knän(inga allvarliga, utan småskador som begränsat, så bara kunnat köra 50% i mängd och ca 65% på långa distanspass och korta. Jag har nu allting fixat sen 5 dagar efter byte av sulor och lite justering på klossarna och har kört en hel del på trainer dessa dagar(alla dagar) o kan gå all in(känner mig faktiskt rätt stark och det går väldigt fort framåt), så nu blir det trainer hela vintern så jag kan cykla på min tävlingscykel som ska vara perfekt inställd istället för en cyclocross som jag inte ska tävla på, så både intervallpass och distanspass på trainer.. rätt kul o cykla 4-6 timmar på trainer ändå om man har musik i öronen och ser ngn cykelrrunda på youtube exempelvis ctx crew's och kollar på flera filmer i rad... En sak lärd är att fel sulor i skorna aldrig är bra och inställningar på cykeln i allmänhet inte är en dålig investering trots kostnaden.
Har ett bra upplägg på trainern och det blir väldigt kontrollerat med tid osv då man har den på datorn framför sig och passen är intervaller/distans/tröskel.. älskar denna vinterträningsformen..
står också och väger med om jag ska satsa på att vinna lite seniortävlingar((i mitt huvud att vinna tävlingar) som ni sa och nu när jag dessutom missat en del försäsong där jag gått på halvfart, men pallplatser är målet i tävlingarna men bakslag kommer somsagt komma ändå... Tänkte det kunde vara bra så man förhoppningsvis ger ett intryck till elitklubbarna, så man i sin tur har lite meriter att gå på och kanske ha fler alternativ i klubbväg.. med det sagt satsar jag fortfarande på SM kommande säsong, men tror inte det gör skillnad om jag kämpar i elit utan topplaceringar eller senior där jag förhoppningsvis kan fajtas i toppen och få självförtroende och träna på att avsluta loppen bra osv bara att dom är något kortare...
En sak på det är att jag får anmälningsavgifterna tillbakabetalda i alla lopp jag kommer topp 3 utöver dom 4kr per mil till tävlingens startplats jag får, samt tävlingslicensen på 700 spänn i Uni. Tror på riktigt det kan vara lite kul att det ger betydelse o komma på pallplats med min dåliga ekonomi.. desto fler pallplatser desto mer pengar tillbaka vid säsongens slut och kan bli en liten tävling med sig sjöälv att tjäna tillbaka så mycket som möjligt på säsongen, så det blir så billigt som möjligt och desto mer meriter när jag på riktigt ska satsa på att köra bra i elit sommaren då jag är 20/21 eller i slutet på nästa säsongen då jag är 19/20
(OM någon vill veta) Har också gjort några intressanta inköp inför kommande säsong bla kolfiber-ram i aeromodell strl 54. köpt dyrare vevparti från FSA och keramiskt lager i kittet och sedan Ovala klingor på sidan om... ...svårare framväxling, men ganska mycket högre effekt/ och rätt mycketmindre mjölksyra när kroppen vant sig och DESSUTOM mer skonsamt för mina knän som varit mina skadeproblem även om problemen inte återkommer med bra inställd cykel och rätta sulor...