En snabbtitt i TS blogg:
18 april: Nåt är fel med klingan innan loppet, den kastar.
19 april #1: Klingan ställer till med problem i loppet, TS arg på klingan.
19 april #2: Slutsats - fel på klingorna
Min slutsats: TS lyssnar inte, ser inte heller det uppenbara sambandet mellan dåliga förberedelser och dåliga resultat och så länge det är fallet lämnas hans framgångar enbart åt slumpen.
Inlägget om hur "lätt" cykling är jämfört med tex innebandy eller fotboll är ju till stor del också talande för uteblivna resultat. En tekniskt mycket skicklig cyklist lägger givetvis mindre mentalt fokus på att cykla, har större valmöjligheter, större marginaler, mer reservkapacitet för taktiskt tänkande och mer energi över till att generera watt då hen är mer avslappnad - allt detta gör cyklisten snabbare. Ju svårare förhållanden (vind, regn, underlag), desto större fördel skicklig cyklist.
TS har redan i praktiken fått detta skrivet på näsan; i ena fallet hantering av vind, i andra fallet hantering av hål i vägbanan.
Samt, gissar jag, att varken pasta eller momentnyckel användes vid montering av sadelstolpen som gled ner i racet. Det andra är att starta ett lopp med ett känt fel. Det är nästa sak som gör cykling lika svår som fotboll eller innebandy. Cykeln måste vara i 100% skick annars är all hård fysisk träning bortkastad. Att helt bortse från material-aspekten är alltså nästa miss. Få aspirerande elitcyklister startar sin karriär med full backning av ett mekanikerteam.
"To finish first you must first finish" har sällan passat bättre.
EDIT: Jag hoppas TS börjar tänka till för det verkar som potentialen finns. :)