Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
wman sa:Hade 3st 26" nyss men sålde en nu så har bara två kvar men det funkar även om det hade varit kul med en modernare cykel. Nån som har tips på bra däck som är lite grövre mönster på till 26"? Kör Conti Xking 2,2 nu.
plumse sa:wman sa:Hade 3st 26" nyss men sålde en nu så har bara två kvar men det funkar även om det hade varit kul med en modernare cykel. Nån som har tips på bra däck som är lite grövre mönster på till 26"? Kör Conti Xking 2,2 nu.
Maxxis Minion är alltid rätt!
Kanske ett Big Betty bak.
plumse sa:Har kört bägge på Mavic XM719, dvs omoderna dödssmala anorexi-fälgar. Funkar utmärkt.
Big Betty var väl 2.4" breda om jag inte minns fel och Minion-variante jag hade/har är DHF 2.35.
Det är för att folk tror att den upplevda skillnaden mellan en 27.5”-hoj och en 26”-hoj har att göra med hjulstorleken, när de i själva verket märker av den modernare geometrin på 27.5”- cyklar.Prästbol sa:Jag och min sambo kör 26 tum på en del av våra cyklar. Tycker att skillnaden mot 27,5 och 29 tum ofta överdrivs.
+1Crossmax sa:Det är för att folk tror att den upplevda skillnaden mellan en 27.5”-hoj och en 26”-hoj har att göra med hjulstorleken, när de i själva verket märker av den modernare geometrin på 27.5”- cyklar.Prästbol sa:Jag och min sambo kör 26 tum på en del av våra cyklar. Tycker att skillnaden mot 27,5 och 29 tum ofta överdrivs.
Vilken betydelse tillmäts vevlagerhöjd relativt hjulradie? Det är väl snarare markfrigången som har är dimensionerande för vevlagerhöjden?magura sa:Är inte geometrin delvis en konsekvens av större hjul.
Att till exempel sänka vevpartiet i förhållande till centrum på hjulen är inte lika lätt på en 26.
storfiskarn sa:Kör på en 27,5 ram med 26-tumshjul eftersom att ja plockade ihop den med delar ja redan hade.
Gillar 26, men när däcken är slut så blir det att byta till större hjul på den, mest för att ja vill få lite högre bb.
Men ska leta reda på någon rolig retro stålhoj som ja kan fortsätta med 26 på.
Tant_Trek sa:Båda 26", men ganska olika varandra i en annan riktning...
plumse sa:Tant_Trek sa:Båda 26", men ganska olika varandra i en annan riktning...
Ja, en åker neråt i bilden och en uppåt