.

.
grautr skrev:
-------------------------------------------------------
> Att det är fel stuk! :D

Precis vad jag tänkte när jag såg bilden, Glasflaskor i lämplig storlek med snäppkork skulle matcha bättre... :)
DSC_0416_2849.jpg

.
PiPPiW skrev:
>
> Vad är "sportkort" i det här sammanhanget?

Gissar att det varit en välvillig telefon inblandad... Satsar på att det skulle stå "sportkork".. :)

Om du har dubbla tror jag du klarar dig med 0,5l styck, iaf för VR.

.
Äsch, fixa lite patina på dem, kommer ju se grymt bra ut!

En nackdel med hårda flaskor värd att nämna är att det inte går att klämma på dem för att spruta in vatten i munnen. Sen verkar just de du köpt kluriga att manövrera med en hand.

.
Ser redan bättre ut!

Om man sitter så upprätt som man gör på den här cykeln, behöver man ens klämma flaskan då? Det går väl bra att bara hälla i sig, eller tänker jag fel som vanligt?

.
grautr skrev:

> Om man sitter så upprätt som man gör på den
> här cykeln, behöver man ens klämma flaskan då?
> Det går väl bra att bara hälla i sig, eller
> tänker jag fel som vanligt?

Öppningen blir ju stor så det borde funka rätt bra ändå iofs.

Hade nån Zefal cykelflaska i helt vanligt format fast i aluminium, den var helt värdelös. Man fick suga men flaskan kunde ju inte komprimeras så det hände inte mkt. Men det verkade ju kvalitativt i teorin :-)

.
Fråga - du har ju flyttat ner framskärmen så att den ligger hyfsat tajt mot hjulet men bak är det luftigt mellan skärm o hjul. Nån tanke med detta eller bara ett bortprioriterat projekt...?

.
Om det är jobbigt att dricka ur glas eller aluminium, så tror jag att en tejpad plastflaska lätt kan patineras.
Tänk tejpade avgasrör på visa customhojar. Kanske inte så cykelmässigt dock...

.
doubleH skrev:
> Hur gick det...?
> VR gick ju i helgen.

Det finns fler trådar på förstasidan. Där hittar du sammanfattningen.

.
Vad det kanske ett 26 tums/584 mm/650B/27,5 tums-hjul i den där framskärmen tidigare? Ser osedvanligt tajt ut för att ha suttit på en cykel med fullstora hjul. Men ta absolut inte bort förstyvningskanten fram på skärmen - vad skulle det finnas för anledning till det?

.
Ja, det är hur skumt som helst att det blivit skillnad på vad som menas i olika läger, speciellt på engelska. Gaffelns försprång och hjulets försprång kan man ju köra med på svenska, men "rake" är helt olika saker för motorcyklar och trampcyklar. Har aldrig sett någon förklaring till det heller.

.
Hasse#7 skrev:
> Olga är lika tålig och verkar ha lika många liv
> som Joshua Bender.

"Olga - snart i ett jawdrop nära dig" :D

.
PiPPiW skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Olga är lika tålig och verkar ha lika många
> liv
> > som Joshua Bender.
>

>
> Hasse#7, har inte kollat framgaffeln än.

Du avgör helt själv om du har nytta av den. Jag tänkte på mina glassar igår. Jag hade ätit av båda för det höll på att rinna över, annars hade jag givetvis gett en till dig.

Ingen som är bra på att bädda in som kan hedra Olga med lite Joshua Bender-moments?

Edit: Slängde in en länk i alla fall.

Senast ändrad:
.
Fortsätter att skriva här för att ha på ett och samma ställe. Inte mycket att se, men tog tag i ramriktningen idag.

Ramen blev sned i smällen, måtten där ska vara lika.

BentFrame_Final.jpg

Fick till det fint, nu är dom måtten identiska sånär som på cirka 0,3 millimeter. Trevligt är att så mycket som jag kan mäta så är styrhuvudet 90 grader mot bakaxeln vilket kunde varit riktigt bökigt om så inte hade varit fallet :)

Gaffeln blev också lite sned. Som sagt, inga veck eller färgbryt så jag går loss på den också. Vet inte riktigt hur men jag listar ut nåt.

Fork_Gaffeln.jpg

Nya pedalen (den hann gå några kilometer) fick sig en törn, det får bli ett par slag med gummiklubban.

pedal.jpg

.
Kort mellanspel. Jag har börjat knacka till min böjda gaffel. Har aldrig gjort sån't förut så det får ta tid. Det känns vettigt än så länge, är man road av geometri så är det ett stort bonus för att få till mätpunkter. Har gått lugnt fram, de verktyg jag har kört hittills är skruvstäd, mätsnöre, skjutmått, rätlinjal, gummiklubba, handkraft, maskeringstejp, och svarv för att skära till ännu en korrekt nav-distans-attrapp med parallella ändar.

Navdistanser.JPG

Betydligt rakare nu men en del kvar.

Nav-Distansen-07.JPG

Mer info och bilder kommer men var på Cykel-Expo i Solna och sonderade lite idag. Måste ner i lägre körställning så jag investerade 29:- i en dylik styrstam för att testa.

Styrstam_01.JPG

Kan tycka att dekalen som satt på passar bra. Den får sitta kvar.

Styrstam_02.JPG

Tillbaka
Topp