Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BjornR sa:Om detta slår igenom så hoppas jag på framtida hojar som har -% antisquat. Nästa generation antar jag att dom monterar en magnet och coil på dämparen för att ladda batteriet så att man aldrig mer behöva ladda batteriet mer än om du låtit hojen stå ett tag.
En bieffekt av detta är att om man har -% antisquat så drar länkaget ingen kedja alls och du kan köra med ännu kortare bur till växeln!
happymtb.fr sa:Har vi hittat nåt som gör Luthman snabbare under dom 3 senaste åren? Undrar jag ?
happymtb.fr sa:Har vi hittat nåt som gör Luthman snabbare under dom 3 senaste åren? Undrar jag ?
H. sa:Erik O sa:BjornR sa:Om detta slår igenom så hoppas jag på framtida hojar som har -% antisquat. Nästa generation antar jag att dom monterar en magnet och coil på dämparen för att ladda batteriet så att man aldrig mer behöva ladda batteriet mer än om du låtit hojen stå ett tag.
En bieffekt av detta är att om man har -% antisquat så drar länkaget ingen kedja alls och du kan köra med ännu kortare bur till växeln!
Problemet är väl delvis att om man bygger cyklar med väldigt låg el ingen AS så måste ju alla modellerna vara utrustade med systemet. Tänker att det kommer slå igenom på elcyklar i första hand.
Varför på elcyklar? Där har man ju inte samma behov av att förbättra trampupplevelsen, man har ju redan en elmotor som trycker på när det behövs.
Däremot blir det problem att designa ett länkage för detta med den aktuella prislappen. Det höga priset stänger ute en stor del av kunderna och en ram anpassad för optimala utförsegenskaper kommer inte vara så rolig att trampa med en vanlig dämpare.
Tillverkare som Unno och liknande kanske gör en renodlad Live valve-ram, men övriga tillverkare kommer nog än så länge mest ha det som ett premiumalternativ.