29"-däck under 1000g med hyggligt bett? (~2.4")

Men för att sätta det i perspektiv skulle jag aldrig trampa runt på stig här hemma med utförsdäck, kör XR4 och liknande lättare däck då.

Provade att byta mitt normala framdäck, Dissector EXO MaxxTerra, mot DHR II EXO MaxxGrip på dagens blöta rötter-och-lertur; funkade bra på slemmiga hällar och rötter, men jag höll inte på att komma fram till skogen innan mörkret för att det gick så otroligt trögt på transporten… Vikten var precis på gränsen för denna tråd. Borde jag ha testat DHR II i MaxxTerra istället? Eller är det ungefär lika som Dissector i grepp?

Visa bilaga 741916
På stig kommer du inte märka det om du inte kör XC men ja rullar förjävla dåligt på asfalt och grus.

Personligen tycker jag Dissector Maxxterra är som ett uppbiffat Rekon i grepp och är för torr stig, jag tycker det är ok fram, bak vete fan. Är väldigt blockiga låga dobbar som inte är mjuka nog för att ge mekaniskt grepp på rötter och blöta stenar. DHR II i motsvarande gummi är däremot väldigt allround och greppigt i jämförelse.

Senast ändrad:
Hmmm, jag som körde Dissector i Dual-gummi fram på senaste turen för en vecka sen. Andra klagade på att det var halt, jag tyckte det var helt okej. :unsure:

Men för att sätta det i perspektiv skulle jag aldrig trampa runt på stig här hemma med utförsdäck, kör XR4 och liknande lättare däck då.
Är det verkligen gummit som sätter om det är ett utförsdäck? DHR II/DHF i Maxxgrip (Exo) är ju inte tunga i min mening. Jag tycker det handlar om casing främst om det är ett utförsdäck eller inte.

Men MaxxTerra/Schwalbe Soft och liknande gummi är helt klart dugligt i hemmaterrängen ändå och ger bra grepp för de flesta. Går väl inte så snabbt nu på vintern ändå.

Min personliga åsikt är att gummit har mycket stor betydelse för rull. Mjukt väldämpat gummi är trevligt nedför men suger verkligen kraft när man trampar. Det är väl inte så konstigt heller då hela poängen med just sådana gummin(Maxxgrip, Ultra soft, Super soft, etc.) är att de ska deformeras av yttre krafter och sen omvandla det till värme.

Senast ändrad:
Min personliga åsikt är att gummit har mycket stor betydelse för rull. Mjukt väldämpat gummi är trevligt nedför men suger verkligen kraft när man trampar. Det är väl inte så konstigt heller då hela poängen med just sådana gummin(Maxxgrip, Ultra soft, Super soft, etc.) är att de ska deformeras av yttre krafter och sen omvandla det till värme.
Självklart är det så men på stig men någon lutning är det väldigt försumbart men delvis märkbart, mest pga snabbare pga bättre grepp ;) För XC eller annan cykling där pedalerna snurrar konstant är det självklart inte att föredra även om jag i t.ex. Hellas höst och vintertid hade valt allt grepp tillgängligt.

Hmmm, jag som körde Dissector i Dual-gummi fram på senaste turen för en vecka sen. Andra klagade på att det var halt, jag tyckte det var helt okej. :unsure:

Sonen klagade för två år sen att sina Nobby Nic SpeedGrip har nästan noll grepp på våta häll på hösten. Jag köpte DHR2 Dual till honom och han har inte klagat en ända gång sedan dess.

Pirelli XC S fram
Trail M bak

Jag kör pirelli XC S fram och bak bra grepp för trail åkande. Överlever lättare enduro :P

Senast ändrad:
Monterade just WW 2.4. Inte så jättestort steg upp from Ray eller Ron om man bara ser till mönster. Väger som Nobby Nic som känns lite vettigare fram egentligen....

Är det verkligen gummit som sätter om det är ett utförsdäck? DHR II/DHF i Maxxgrip (Exo) är ju inte tunga i min mening. Jag tycker det handlar om casing främst om det är ett utförsdäck eller inte.

Men MaxxTerra/Schwalbe Soft och liknande gummi är helt klart dugligt i hemmaterrängen ändå och ger bra grepp för de flesta. Går väl inte så snabbt nu på vintern ändå.
Det är ju både och så klart, men jag tycker gummit helt klart gör sitt. Men jag cyklar ju mer teknisk-XC med enduroinslag än ren enduro, jag cyklar väldigt få turer på ett år som är av karaktären transport upp-stig ner-transport upp-stig ner. Så för mig försvinner mycket nöje om cykeln håller emot för mycket. Då tar jag mycket hellre är att det är lite sketchy ibland.

Jag kör MaxxTerra och Schwalbe Soft på alpdäcken med, men har det senaste gått upp lite i tjocklek på casing. Inte känt att jag saknar ännu mjukare gummi.
På DH:n kör jag ännu mjukare och tjockare, för stunden Michelin DH22:or som är så dämpade och tjocka att man tror cykeln är trasig på platt mark men känslan när man bara kan parkera den ner i vilken skit som helst utan att den klagar är rätt härlig :)

+1

Det är ju både och så klart, men jag tycker gummit helt klart gör sitt. Men jag cyklar ju mer teknisk-XC med enduroinslag än ren enduro, jag cyklar väldigt få turer på ett år som är av karaktären transport upp-stig ner-transport upp-stig ner. Så för mig försvinner mycket nöje om cykeln håller emot för mycket. Då tar jag mycket hellre är att det är lite sketchy ibland.

Jag kör MaxxTerra och Schwalbe Soft på alpdäcken med, men har det senaste gått upp lite i tjocklek på casing. Inte känt att jag saknar ännu mjukare gummi.
På DH:n kör jag ännu mjukare och tjockare, för stunden Michelin DH22:or som är så dämpade och tjocka att man tror cykeln är trasig på platt mark men känslan när man bara kan parkera den ner i vilken skit som helst utan att den klagar är rätt härlig :)

+1
Så är det helt klart. Jag kör väldigt mycket upp och ner och mindre traditionell stigcykling nuförtiden så det är ju lite utifrån ändamål såklart.

I Bikepark är det ju rätt så tillrättalagt också för den delen på många leder också.

Monterade just WW 2.4. Inte så jättestort steg upp from Ray eller Ron om man bara ser till mönster. Väger som Nobby Nic som känns lite vettigare fram egentligen....
Jag körde NN Speedgrip Super Ground fram i somras, rätt trevligt däck. Men när det började bli höst så kändes det som att versionen i Soft hade varit bättre fram, men hittade inte den så blev ett DHR2 2,3 EXO MaxxTerra istället som är en gammal favorit som framdäck.

I Bikepark är det ju rätt så tillrättalagt också för den delen på många leder också.
Jag undviker ju de tillrättalagda lederna och kör bara stök när jag åker lift. Rullar 1-2 åk i nåt flowspår på en vecka i Åre och körde 2 åk i Barbro på 2 dagar i Järvsö senast .. ;)
Men visst helt naturligt och obyggt är det ju ofta inte i stöklederna heller.

Jag körde NN Speedgrip Super Ground fram i somras, rätt trevligt däck. Men när det började bli höst så kändes det som att versionen i Soft hade varit bättre fram, men hittade inte den så blev ett DHR2 2,3 EXO MaxxTerra istället som är en gammal favorit som framdäck.
Det är ett wicked will speedgrip super ground. Vi andra kör Ray fram och han är van med Rocket Ron speed på 26'' så han blir nog ändå nöjd. Jag blev bara lite överskad att det inte var grövre men han får mjukare gummi och lite tyngre casing.

Han säger säger att han vill ha feta grejor, så det är enda anledningen jag inte sätter Ray på den också.

Om jag får andledning att köpa fler däck så tänkte jag testa lite ordentlig casing i park. Mjukast möjigt låter bra men ska jag nöja mig med gravity eller ta det tyngsta som finns vad gäller casing?

Jag kör inte sönder grejorna i vilket fall och jag kör stök inte hop.

SCHWALBE Tire Magic Mary 29 x 2,40 Super Downhill ADDIX Ultra Soft EVO SnakeSkin TLE

1400g. Som hittat?
DHR eller HD bak? Idag har jag gamla MM i nån 800g version och DHR bak eftersom happy tycker Hans D är kass

EDIT. Betty kanske

Senast ändrad:
SCHWALBE Tire Magic Mary 29 x 2,40 Super Downhill ADDIX Ultra Soft EVO SnakeSkin TLE

1400g. Som hittat?
DHR eller HD bak? Idag har jag gamla MM i nån 800g version och DHR bak eftersom happy tycker Hans D är kass
Ska du inte ta steget till Michelin DH22 i Magi-XDH-gummi då? 1510 g, 4x55 TPI, mest dämpade gummit jag provat.

Jag undviker ju de tillrättalagda lederna och kör bara stök när jag åker lift. Rullar 1-2 åk i nåt flowspår på en vecka i Åre och körde 2 åk i Barbro på 2 dagar i Järvsö senast .. ;)
Men visst helt naturligt och obyggt är det ju ofta inte i stöklederna heller.
Som mycket med cykling är ju gummi, dämpning, kolfiber osv en ursäkt när man själv behöver bli bättre på att cykla också 😅

Varför inte. Enda argumentet för enduro casing är om man ska cykla upp?

Det blir också tyngre att sätta cykeln på bilen och tar av den. Dessutom kan det blir (mycket) jobbigare att montera däcket.

Och sen är frågan vilken typ av stiger du kör i park. De flesta jag har kört i park i Sverige är slätare än en genomsnittlig stig i Hellasgården. Jag behöver framförallt högre skydd mot genomslag i park.

Det blir också tyngre att sätta cykeln på bilen och tar av den. Dessutom kan det blir (mycket) jobbigare att montera däcket.

Och sen är frågan vilken typ av stiger du kör i park. De flesta jag har kört i park i Sverige är slätare än en genomsnittlig stig i Hellasgården. Jag behöver framförallt högre skydd mot genomslag i park.

Ja, det är ju en poäng. Jag gillar stök som på vallåsen men förra året körde jag bara isaberg och 2-3 åk utan barn så blir inte så mycket tillfälle att testa.

Får kanske nöja mig med enduro av den anledningen.

Edit. Och först ska vi se om det behövs utförsdäck på 2 eller 3 cyklar

Ja, det är ju en poäng. Jag gillar stök som på vallåsen men förra året körde jag bara isaberg och 2-3 åk utan barn så blir inte så mycket tillfälle att testa.

Får kanske nöja mig med enduro av den anledningen.

Edit. Och först ska vi se om det behövs utförsdäck på 2 eller 3 cyklar
För mer normal utförscykling räcker ju även Super Gravity långt. MM Super Gravity Soft/Ultrasoft efter smak t ex. Tacky Chan provade jag i somras och gillade det också, perfekt om man gillar DHR2 som framdäck.

Varför inte. Enda argumentet för enduro casing är om man ska cykla upp?
Jag har DH22 +DH34 för ren parkåkning. Brutala däck som dämpar/håller/fäster sjukt bra som inte kräver inserts. Helt tokiga att trampa själv med dock...Nu har det iof kommit DH22 som är vikbara..Kanske marginellt skönare att trampa runt med. En annan aspekt är ju slitaget på de mjukaste gummiblandningarna. Kan vara värt att fundera på en hårdare variant på bakdäck om man vill maxa milen.

Jag har DH22 +DH34 för ren parkåkning. Brutala däck som dämpar/håller/fäster sjukt bra som inte kräver inserts. Helt tokiga att trampa själv med dock...Nu har det iof kommit DH22 som är vikbara..Kanske marginellt skönare att trampa runt med. En annan aspekt är ju slitaget på de mjukaste gummiblandningarna. Kan vara värt att fundera på en hårdare variant på bakdäck om man vill maxa milen.
Det skulle mest vara för att testa kontrasten mot vad jag brukar ha så milen spelar ingen roll.

I våras skrev jag i tråden att jag funderade på att testa lättare däck än den Dissector/Forekaster-kombo jag brukar använda på mina relativt lätta men rotiga stigar på Järvafältet.

Valet föll på Vittoria Barzo/Mezcal i XC Trail casing och 2,35 tum. Insåg snabbt att det inte är en kombo för blöta hällar och rötter om man inte är en självplågare.

När det var torrt och på enkla stigar var de dock kanon och jag blev förvånad över hur stor skillnad ca -200 gram/däck faktiskt gör i känsla, acceleration, uppförsbackar etc.

I våras skrev jag i tråden att jag funderade på att testa lättare däck än den Dissector/Forekaster-kombo jag brukar använda på mina relativt lätta men rotiga stigar på Järvafältet.

Valet föll på Vittoria Barzo/Mezcal i XC Trail casing och 2,35 tum. Insåg snabbt att det inte är en kombo för blöta hällar och rötter om man inte är en självplågare.

När det var torrt och på enkla stigar var de dock kanon och jag blev förvånad över hur stor skillnad ca -200 gram/däck faktiskt gör i känsla, acceleration, uppförsbackar etc.
En bekant här cyklade en säsong på Vittoria i skogen. Man hörde ofta att däcken var bra, men han tyckte också det var halt mycket oftare än oss andra när det var fuktigt eller blött ...

En bekant här cyklade en säsong på Vittoria i skogen. Man hörde ofta att däcken var bra, men han tyckte också det var halt mycket oftare än oss andra när det var fuktigt eller blött ...
Jag skulle inte ha dem som enda gummi om vi säger så...

Satte på dem ganska sent på säsongen när det var fuktigt för det mest men i år kommer jag säkerligen att använda dem rätt mycket, framför allt när det är torrt alt när jag vet att jag mer ska motionsköra på enkel stig/XC eftersom det var betydligt roligare på de här jmf med DHF/Dissector...

Minsta lilla väta/lera eller på de lite mer roliga och krävande stigarna kommer jag att fortsätta med Dissector/Forkaster alt DHF/Dissector eller liknande på annat hjulpar.

Har kört en del nu med Vittoria Mazza/Agarro
(Trail) och de känns som en bra kompromiss mellan grepp/rull. Än så länge har bakdäcket klarat sig även på endurostigar. Men tiden får väl utvisa var det tar vägen. Går ju inte så fort nu i lera/is osv...

Blir kanske en kapning av tråden men det är på samma tema så kändes rimligare att fortsätta här då mycket info verkar rullat in på denna tråd sedan TS skapade den =)

Har en tvåstegsraket på G där jag tänker mig ett par nya lättare hjul till min bus/agro-HT för att få den lite lättare och snärtigare i känslan. Första skedet är att hitta lättare däck och jag skulle också vilja gå upp i dimension till 2.6or för att se om jag kan få en lite mer förlåtande/dämpande känsla, framförallt bak, då min åkstil/teknik (och eventuellt ålder...) gör sig påmind i ryggen på längre turer med mycket stök!

Kör idag en rätt tung kombo med DT Swiss E1900 hjul och Schwalbe Big Betty 2.4 Super trail Addix soft (bak) och Magi Mary 2.4 super gravity Addix soft (fram). Trygg kombo sett till däcken med supergrepp men tänker att dessa får bli höst/vinterkombo och vill nu testa något nytt. Då mitt främsta syfte är teknisk stigcykling med inslag av lättare enduro och ibland enklare stigar/XC i framförallt Uppsalatrakten (läs platt) vore det roligare att försöka hitta något lättare med kompromissen på grepp mot mer lättrullat/lättare och snärtigare känsla.

Men...önskan är också att försöka hitta däck som har tan wall/Bronze wall då jag sedan jag skaffat denna hoj där däcken kom med blivit konverterad och tycker nu att det ser rätt snyggt ut!

Så, utifrån TS grundfråga bygger jag har min egen fråga på ungefär samma grunder men kompletterande förutsättningar vilket ger följande:

-Däck för teknisk stigcykling/lättare enduro, ibland enklare stig/XC
- 2.6 tum
- Tan wall
- helst under 1000g

Har googlat och sökt igenom diverse forum och hittat följande:

Onza porcupine 930g, tänker fram och bak
https://r2-bike.com/ONZA-Tire-Porcupine-29-x-26-TRC-60-TPI-Tubeless-Ready-Skinwall

Maxxis Rekon dual TR exo, 925g, tänker bak
https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-REKON-29-x-260-WT-Dual-TR-EXO-Tanwall

Maxxis minion DHF/DHR II dual TR exo, 992/964g, tänker fram
https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-Minion-DHF-29-x-260-WT-Dual-TR-EXO-Skinwall
https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-Minion-DHR-II-29-x-260-WT-Dual-TR-EXO-Skinwall

Specialized eliminator T7 grid trail, 960g, tänker fram och bak
https://tcmcykel.se//p/cykeldack/mt...eady-t7-soil-searching-29-x-2-6-tan-sidewalls

Schwalbe Hans dampf super trail, 1125g (klarar inte vikten men kanske kan vara OK med SS-kombo)
https://www.bike-components.de/en/S...olding-Tyre-p78866/?v=13240-black-bronze-skin

Schwalbe Smart Sam, DD Raceguard, ca 1000g (enligt tillverkare),

Så, utifrån specade förutsättningar och ovan nämnda kombos, finns det någon som testat dessa (tan wall eller ej) och kan ge era erfarenheter och rekommendationer. Sitter någon med några andra däck/däckkombos i 2.6 som bör finnas på listan (tan wall eller inte)? Finns ju några som jag tänkt på som nämnts i denna tråd men då ej i 2.6, bl.a. Forekaster men har också sneglat på Kendas Regolith/Nevagal 2-kombo som verkar trevlig!

Blir kanske en kapning av tråden men det är på samma tema så kändes rimligare att fortsätta här då mycket info verkar rullat in på denna tråd sedan TS skapade den =)

Har en tvåstegsraket på G där jag tänker mig ett par nya lättare hjul till min bus/agro-HT för att få den lite lättare och snärtigare i känslan. Första skedet är att hitta lättare däck och jag skulle också vilja gå upp i dimension till 2.6or för att se om jag kan få en lite mer förlåtande/dämpande känsla, framförallt bak, då min åkstil/teknik (och eventuellt ålder...) gör sig påmind i ryggen på längre turer med mycket stök!

Kör idag en rätt tung kombo med DT Swiss E1900 hjul och Schwalbe Big Betty 2.4 Super trail Addix soft (bak) och Magi Mary 2.4 super gravity Addix soft (fram). Trygg kombo sett till däcken med supergrepp men tänker att dessa får bli höst/vinterkombo och vill nu testa något nytt. Då mitt främsta syfte är teknisk stigcykling med inslag av lättare enduro och ibland enklare stigar/XC i framförallt Uppsalatrakten (läs platt) vore det roligare att försöka hitta något lättare med kompromissen på grepp mot mer lättrullat/lättare och snärtigare känsla.

Men...önskan är också att försöka hitta däck som har tan wall/Bronze wall då jag sedan jag skaffat denna hoj där däcken kom med blivit konverterad och tycker nu att det ser rätt snyggt ut!

Så, utifrån TS grundfråga bygger jag har min egen fråga på ungefär samma grunder men kompletterande förutsättningar vilket ger följande:

- 2.6 tum
- Tan wall
- helst under 1000g

https://r2-bike.com/ONZA-Tire-Porcupine-29-x-26-TRC-60-TPI-Tubeless-Ready-Skinwall

https://tcmcykel.se//p/cykeldack/mt...eady-t7-soil-searching-29-x-2-6-tan-sidewalls

Schwalbe Hans dampf super trail, 1125g (klarar inte vikten men kanske kan vara OK med SS-kombo)
https://www.bike-components.de/en/S...olding-Tyre-p78866/?v=13240-black-bronze-skin

Så, utifrån specade förutsättningar och ovan nämnda kombos, finns det någon som testat dessa (tan wall eller ej) och kan ge era erfarenheter och rekommendationer. Sitter någon med några andra däck/däckkombos i 2.6 som bör finnas på listan (tan wall eller inte)? Finns ju några som jag tänkt på som nämnts i denna tråd men då ej i 2.6, bl.a. Forekaster men har också sneglat på Kendas Regolith/Nevagal 2-kombo som verkar trevlig!

Jag kör Barzo 2,6 på min HT. Riktigt nöjd med dem; bra med grepp, bra rull, relativt lätta och roliga att cykla på.

Kört Rekon 2,6 vilka också var ok men gillar Barzo mer. Även kört Magic Mary + Nobby Nic 2,6 och det var fruktansvärt, cykeln blev tung och död i känslan, de åkte av direkt.

Även jag kör på platten i platta Västmanland. När jag slitit ut mina Barzo kommer jag skaffa samma Barzo fram och ett Mezcal 2,6 bak för mer rull.

Senast ändrad:
Snabbrullat, en del kantgrepp, men noll och ingen bromsförmåga och spinner loss i tekniska klättringar.
Precis, tråden handlar ju om däck med hyggligt grepp och där hanmnar väl inte Rekon och Barzo direkt. Rekon kanske kan fungera om man vänder det bakofram för bättre klättergrepp men då lär det rullar rejält sämre.
Angående Rekon så i allt annat än torrt och hårdpackat tycker jag att jag måste fokusera mer på bakhjulsgreppet än jag vill vid klättringar, spinner loss väldigt lätt. Tycker det kan fungera bättre fram än bak faktiskt.

Senast ändrad:

- 2.6 tum
- Tan wall
- helst under 1000g

Kombon 29" 2,6 och < 1 kg ger bara rätt lätta däck som nog inte platser som "lättare enduro", men väl stigcykling. Det blir också lite sladdrigare när ett lätt däck görs större, men det är väl bara att prova och se vad du tycker :)

Vikterna för Minion tror jag är för 2,4/2,5-versionerna som är på fotona inte 2,6, annars har de kapat rätt mycket vikt sen senast jag kollade. Och du vill nog inte ha Dual-gummi som framdäck utom när det är helt torrt.

Nya NobbyNic är ett rätt trevligt sommardäck annars, om det finns i rätt spec. Jag har dock bara provat 2,4" i Super Ground för att jag ville ha lättast möjligt.

Snabbrullat, en del kantgrepp, men noll och ingen bromsförmåga och spinner loss i tekniska klättringar.

Det berör på underlag. Jag kör Rekon Dual bak på min SS-MTB och det funkar bra i t.ex. Hellasgården. Där är nästan alla klättringar på hällar och ger Rekon just tillräckligt med grepp. Håller med att bromsgrepp är låg, men det räcker i Hellas. Flera kör Rekon bak kring Stockholm. Men på min stigcykel har jag Eliminator T7 bak, klart mer grepp.

Nya Forekaster kanske kan vara något, men vet inte om klockar in just över 1000g. Jag har personligen svårt att förstå tunna och sladdriga däck utan grepp. Testat Rekon och det var en hemsk upplevelse, men antar det är om man vill cykla släta stigar med mindre stök och då köper jag att typ MM är overkill.

Nya Forekaster kanske kan vara något, men vet inte om klockar in just över 1000g. Jag har personligen svårt att förstå tunna och sladdriga däck utan grepp. Testat Rekon och det var en hemsk upplevelse, men antar det är om man vill cykla släta stigar med mindre stök och då köper jag att typ MM är overkill.
Nya Maxxis Forekaster är väldigt likt Specialized Ground Control. Jag håller med om att de känns som gyllende medelväg gällande rull och grepp men med inserts kanske.

Nya Maxxis Forekaster är väldigt likt Specialized Ground Control. Jag håller med om att de känns som gyllende medelväg gällande rull och grepp men med inserts kanske.
Nya Forekaster upplever jag som bättre än Rekon på allt, grepp OCH rull, otroligt nog…

Edit; och i MaxxTerra rullar det bättre än Ground Control Grid T7 (även enligt mätningar i förtroendeinjagande tyskt test :-))

Senast ändrad:
Låter ju onekligen som att Forekaster slår högt utifrån önskade egenskaper. Även Eliminator om än lite sämre rull till förmån för bättre grepp om jag tolkar rätt. För mig är det inte nitiskt att jag ska klara vikt <1000g utan prioriterar hellre ett däck som har bra prestanda i grepp men ändå rullar ok. Tror att jag kan kapa rätt mycket vikt, säkert 200-400g, på en ny däckkombo mot de jag har idag och ändå ha däck som går över 1000g men är 2.6or

Finns det någon som testat Onza Porcupine och kan ge en recension av detta däck? Tycker av vad jag kunnat läsa mig till här på Happy men även andra forum så verkar det ändå vara ett rätt bra allround-däck även om då kanske rullen inte är det absolut bästa.

Jag kör Barzo 2,6 på min HT. Riktigt nöjd med dem; bra med grepp, bra rull, relativt lätta och roliga att cykla på.

Kört Rekon 2,6 vilka också var ok men gillar Barzo mer. Även kört Magic Mary + Nobby Nic 2,6 och det var fruktansvärt, cykeln blev tung och död i känslan, de åkte av direkt.

Även jag kör på platten i platta Västmanland. När jag slitit ut mina Barzo kommer jag skaffa samma Barzo fram och ett Mezcal 2,6 bak för mer rull.
Ja, Barzo har jag även sneglat på. Verkar vara många som gillar det däcket. Hur är det i lite blötare förhållanden sett till grepp i lera, på rötter och stenar?

Tillbaka
Topp