AJ, men ingen Oskar tandlös iaf....

Oskar_

Ny medlem
DSC01083.JPG

DSC01085.JPG

Det svider i armen och handen, ända märket på cyklen blev på frambromshandtaget... Och styret förståss :D

Kolfiber Oskar?
När marcus knäckte sitt styre i kolfiber så har jag för mig att en viss person frågade "varför har man kolfiber på en sådan streethoj" ? :-P

Senast redigerad av en moderator:
Jag blev "lite" chockad, jag skulle hoppa påå på en lastpall och hoppa med bakhjulet över varje träbit, gjorde det typ 10ggr, skitkul, sen när jag hoppade upp sista gången på den 10-15cm höga träplankan så sa det pang och jag låg ner på en lastpall... blev hysterisk för jag trodde jag hade fått kolfiber in i såren, fyfan asså....

Tur du inte fick kolfiber i såret. För du hade de små mikroskopsika fibrerna vandrat genom ditt blodomlopp för att tillslut hamna i hjärtat. Sedan - hjärtattack o game over! ha ha ha

Men allvarligt. Hur hårt hade du klämt fast styret i styrstammen egentligen?

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------

> Men allvarligt. Hur hårt hade du klämt fast styret
> i styrstammen egentligen?

först hårt, sen när det började vrida sig när man landade från drop så drog jag ännu hårdare (läs svin sär hårt).... :D

Då var det ytterligare ett carbocompstyre som gått av....frågan är om det inte finns mer trasiga än hela sånna styren på denna jord:)

*micke* skrev:
> Man SKA inte ha kolfiber på cyklar...
>
> Bra att du inte gjorde dig illa :-)
>
> Team Blöjbandit!

Inga problem men trial är nog inget för kolfiber

Ville skrev:
> Då var det ytterligare ett carbocompstyre som gått
> av....frågan är om det inte finns mer trasiga än
> hela sånna styren på denna jord:)
>
>

va det ett carbocomp? coolt!

carbocomp är tillverkaren och de har fått riktigt risig kritik.. inte konstigt att de går sönder.. köp nått som håller.

Ville skrev:

> Vad som nu är coolt med det...

:D Att det inte va Spectra... :P

Tim skrev:
> carbocomp är tillverkaren och de har fått riktigt
> risig kritik.. inte konstigt att de går sönder..
> köp nått som håller.

Risig kretik är väll fel att säga. Det körs väll fortfarande av tex kleivard och andra som kan "hantera" styret.

Men det är ju inte gjort för stök och bus.....

har inte sett mycket positivt om styret mer än att det är "lätt och brett".. men lätt är relativt liksom bredd är en smaksak.

Tim skrev:
> 180gram är inte speciellt lätt.. dubbelt så mycket
> som mitt.

Nej, jag har inte vägt det, det känndes lätt, men ditt är väll ett XC styre åxå :P

Carbocomp säger i allfall på sin hemsida att dom levererar till Cycleurope.
http://www.carbocomp.com/faq.asp
Dom säger också att inga styren har gått sönder av normal användning, och att styret levereras med en bruksanvisning samt 18-månaders garanti.. "For exteme riding".

Om det nu är ett Carbocomp förstås. På Oskars bild ser jag något som skulle kunna vara ett Crescent-C, men det behöver ju inte betyda att Carbocomp har tillverkat just detta.

Dirtbike skrev:
> hehe... nu är din bianchi inte lika fin längre
> oskar.. =P

Finare än din din mytoman :P plus att den kommer rocka med nya däck, ny styrstam, styre "sadel" handtag, kasett osv :P sen när jag har ett middleburn RX7 vevparti och Hope mino trial frambroms så kommer den va snyggare än någon slitz brud... :D

o Maskros F, det är en cycleurope logga på styret, inte crescent :P

men Koxx skickar mina nya grejer imorron, det har visst vatt lite krångel med förra ägaren och så så den nya inte visste om min order osv...

å andra sidan, om det är nått man ska vara föriktig med på kolfibertyren så äre att dra åt för hårt (vilket oskar hade gjort :D) och att ha vassa kanter på styrstammen.

kevlar skrev:
> Jiddrade du inte för ett par veckor sen om att du
> trodde att ditt styre var trasigt?
>
> __________________________
> Nu i helstel version

jo, det hade massa sprickor, men jag har ju kört "försiktigt" med det :D

Om du inte är mytoman vet jag ej vad du är, du är nästan lite läskig, du härmar mig i vad jag skriver och säger, vet ej vaför, du skriver att du har dirt och trial hojar, men du har säkert aldrig äns sett en trialhoj. :P innan stog det i din profil att du hade en lös ram åxå, vilket du inte har, utan bara för att det stog så i min profil.. läskigt... här på happy är jag inget du vill härma kan jag säga dig :P

och en rättelse, det är ett spectra märke på styret, inget annat.

Ville skrev:
> Då var det ytterligare ett carbocompstyre som gått
> av....frågan är om det inte finns mer trasiga än
> hela sånna styren på denna jord:)

Verkar inte bara vara Carbocomp-styren som går av. ;)

huskvarna.jpg

det där var väl ett spectrastyre. Undrar när kneekap får syn på bilden, han har altid hävdat fsa-stammarnas förträfflighet just när det gäller oförmåga att ha sönder styren. =)

rikard skrev:
> det där var väl ett spectrastyre.

nää, tror det är ett carbocomp, med spectra logo bara, på crescent lackade ilions satt det lika dana styren fast med crescent logga ist.

ja, spectra gör nog inga egna styren, men carbocomps garantier gäller inte nödvändigtvis OEM-styren. Men prova att skicka ett artigt mejl till spectra.

rikard skrev:
> ja, spectra gör nog inga egna styren, men
> carbocomps garantier gäller inte nödvändigtvis
> OEM-styren. Men prova att skicka ett artigt mejl
> till spectra.
>

näää, jag vill ändå inte ha ett nytt, kommer aldrig vilja ha mer kolfiber på min ilions, möjligtvis spaces...

koxx skickar ju mitt nya alu styre imon :)

Hrmm.. well.. drar man åt styrstamman "svinhårt" kring ett kolfiberstyre så ber man om problem. Fattar inte varför det inte medföljer plastshims att lägga mellan styre och styrstam så slipper man den mekaniska nötningen. Till mina kolfibermaster har jag alltid använt plastshims i interfacet så att säga. Aldrig några problem där inte. Dessutom undrar man ju om det är 100% kolfiber eller om det är ett laminat varvat med glasfiber. Lite glas i laminatet brukar tillåta mer flex innan det säger knack o knäck.

Tillbaka
Topp