Aktuell leveranstid från Bike24.com?

Ca en vecka. Brukar få elektroniskt besked att paketet är redo att hämta ut, men inget nummer, så om det fysiska paketet inte ligger inom synhåll i butiken då så går det inte att få fram numret och jag kan inte få ut paketet, några dar senare ramlar avit in. Rätt segt, men det är ju Postnords fel.

Förstår inte riktigt poängen med dessa trådar. Alla de stora postorder-tyskarna håller exakt vad de lovar (eller bättre) så länge du beställer saker de själva har i lager. Finns det inte i eget lager blir det en gamble oavsett vad de säger att leverantören utlovar för leveranstid.
Det är några saker som jag är angelägen att få hyfsat fort och de kan inte köpas hos samma handlare. Beställningen hoppas jag få iväg imorgon (det är hel del prylar totalt sett). Normalt är de pålitliga vad det gäller leveranstider, men sommaren 2019 tog Bike-discount betydligt längre tid för en beställning, trots att inget skulle vara restat. Den situationen vill jag inte hamna i igen. Hoppas att det räcker som svar.

Klippt från en konversation för prick en månad sedan (måndagen 14/6)
Testade att lägga en "expressorder" på Bike24 nu imorse, ska bli intressant att se när den kommer fram. Förra ordern la jag på en lördag, packades och skickades på måndag och kom fram på onsdagen (även om det var två kollin och bara det ena hade registrerats av ombudet kl 10, det andra kunde jag se i paketkorgen och fick personalen att registrera + lämna ut det direkt isf att vänta ill kl 16 och komma tillbaka)
Fick paketet från den gula DHL bilen på tisdag eftermiddag vad jag minns

Beställde i tisdags, fick kollinr samma dag. Inte fått paketet än men bör komma innan helgen. Vanlig frakt.

Uppdaterar en gammal tråd, ifall intresse finns nu när pandemin börjar klinga av.

Beställde lite däck m.m. från Bike24 igår kl. 13:26 och redan kl. 14:39 (!) fick jag bekräftelse att ordern var packad och klar för leverans. Det är nog något slags rekord i orderbehandling vid mina beställningar där, dessutom på en lördag! Och detta är med vanlig standard frakt, inte DHL express.

Återstår att se resten av leveranstiden till ombud, kan uppdatera här om några dagar.

Hur är erfarenheten av större och tyngre paket (ramar t.ex.)? Nu har DPD haft mitt paket liggande i Unna (DE) sedan onsdag morgon. Det mindre paketet med smågrejer från samma order gick iväg med DHL/Postnord och anlände som vanligt redan efter två dagar.

Alla mina paket från Bike24 hamnar felaktigt hos DHL Freight i Västberga (jag bor i Nacka). Ingen förstår varför och jag har helt enkelt blivit tvungen att sluta handla därifrån eftersom DHL Freight vägrar köra paketen till ombud.

Alla mina paket från Bike24 hamnar felaktigt hos DHL Freight i Västberga (jag bor i Nacka). Ingen förstår varför och jag har helt enkelt blivit tvungen att sluta handla därifrån eftersom DHL Freight vägrar köra paketen till ombud.
För att din beställning antagligen innehåller något som gör att PostNord tydligen inte längre vill ta emot det, typ kedjeolja eller nästan vilken annan flytande produkt som helst. Sjukt irriterande…

För att din beställning antagligen innehåller något som gör att PostNord tydligen inte längre vill ta emot det, typ kedjeolja eller nästan vilken annan flytande produkt som helst. Sjukt irriterande…
Nä, det spelar ingen roll vad jag beställer, det hamnar där ändå. När man spårar så står det "hanteras av DHL Express" och sen får man nåt meddelande om att det "omdirigeras" och så hamnar det hos DHL Freight som har noll intresse av att hjälpa privatpersoner. Freight och Express skyller på varandra och det enda alternativet är att åka och hämta skiten själv i Västberga.

Edit: PN har inte haft några problem att hantera oljor och andra guckor däremot. Fick hem Stans härom dan från Bike-Components utan problem. Det är DHL som fuckar upp, bara just från Bike24.

Nä, det spelar ingen roll vad jag beställer, det hamnar där ändå. När man spårar så står det "hanteras av DHL Express" och sen får man nåt meddelande om att det "omdirigeras" och så hamnar det hos DHL Freight som har noll intresse av att hjälpa privatpersoner. Freight och Express skyller på varandra och det enda alternativet är att åka och hämta skiten själv i Västberga.

Edit: PN har inte haft några problem att hantera oljor och andra guckor däremot. Fick hem Stans härom dan från Bike-Components utan problem. Det är DHL som fuckar upp, bara just från Bike24.
Der kanske inte alls hänger ihop men jag har inte heller lyckats ta emot paket från bike24. De hamnar hos postnord för utkörning sedan returneras de pga adressat okänd. Då jag kollar med postnord är den elektroniska adressen helt rätt och de kan inte säga vad som är orsaken till "adress okänd". Då de går i retur samma dag hinner jag inte heller hämta på terminalen. Jag gav upp efter två försök att beställa och ingen kan säga vad som gått fel.

Hade faktiskt kedjeolja i ordern.

Senast ändrad:
Skumt jag beställde 1 framdrev för 2 veckor sen det skickades med DHL och kunde hämta det 4 dagar efter beställningen hos närmaste DHL ombud.

Jag fick tre DHL paket i torsdags. R2 (här finns både olja och däcksås), Bike24 och Wolfpack. Alla hamnade direkt hos Postnordombud utan försök till utkörning, så har det fungerat senaste två åren.

Skumt jag beställde 1 framdrev för 2 veckor sen det skickades med DHL och kunde hämta det 4 dagar efter beställningen hos närmaste DHL ombud.
Jo, jag har ju cykelbekanta som bor bara nån kilometer från mig som får sina grejer från Bike24 till ombud. Dock på andra sidan kommungränsen (Stockholm/Nacka) om det nu har nån betydelse.

Ställer samma fråga igen, pratade med Bike24 i fredags och deras svar på knagglig engelska var att det var normalt med. "några dagar" extra. Nu har paketet legat still i 6 dagar.
Hur är erfarenheten av större och tyngre paket (ramar t.ex.)? Nu har DPD haft mitt paket liggande i Unna (DE) sedan onsdag morgon. Det mindre paketet med smågrejer från samma order gick iväg med DHL/Postnord och anlände som vanligt redan efter två dagar.

Konstigt. Aldrig varit med om något liknande. Köpt grejjer från bike24 under flera års tid och alla paket har kommit fram till ombud. :S

Konstigt. Aldrig varit med om något liknande. Köpt grejjer från bike24 under flera års tid och alla paket har kommit fram till ombud. :S
Cyklar? Ramar? Trainers? Annat större skrymmande via DPD? Det är specifikt det min fråga gäller. DPD verkar ju inte ha någon kontaktmöjligheter alls så det blir väl att ringa tyskarna igen.

Edit:
Efter ett samtal med Bike24 på årets sämsta telefonlina tror jag att jag uppfattade något i stil med att de skulle ringa DPD och fråga om de tappat paketet någonstans

Senast ändrad:
Cyklar? Ramar? Trainers? Annat större skrymmande via DPD? Det är specifikt det min fråga gäller. DPD verkar ju inte ha någon kontaktmöjligheter alls så det blir väl att ringa tyskarna igen.

Edit:
Efter ett samtal med Bike24 på årets sämsta telefonlina tror jag att jag uppfattade något i stil med att de skulle ringa DPD och fråga om de tappat paketet någonstans
Ja, skrymmande paket. Har dock aldrig behövt att kontakta dem i något ärende som detta så har ingen upplevelse i hur deras support funkar.

Ja, skrymmande paket. Har dock aldrig behövt att kontakta dem i något ärende som detta så har ingen upplevelse i hur deras support funkar.
I december råkade jag ut för att ett paket som gick med DPD fastnade i Danmark, fanns några olika tracking-sidor med något olika status beroende på vilken "väg" man gick in för att kolla. På DPD:s egen site stod det att paketet kontrollerades för skador, men blev liggande länge.

Jag fick bra support från bike24 via mail, efter ett par mail fram och tillbaka så skickade de ett nytt paket med samma innehåll. I postnord-app:en står det att paketet ligger kvar i Danmark fortfarande.

Efter ytterligare ett samtal till Bike24 igår innan de stängde kundtjänsten så hände något på DPD. Sent igår kväll, efter 7 dagar i limbo så rasslade det till och plötsligt fanns ramen i Köge. Under morgonen har den hunnit till Sverige. Så en inte helt orimlig misstanke är väl att även denna legat och skräpat i ett hörn i Danmark ett tag utan att ha checkats in.

För mig var de sega med att skicka, men själva leveransen gick å andra sidan snabbare än vanligt. Sju dagar in alles.

Det varierar rätt mycket är min erfarenhet, senaste beställning tog rätt lång tid på sig, nästan två veckor från beställning till leverans.
Som ovan, lång tid att expediera, frakt ett par dagar. Men det kan ju tänkas att den delen av Tyskland - Sachsen är det väl- har semester just nu. Det varierar lite från år till år mellan de olika länderna när semestern infaller.

14 dagars leveranstid för mig, så man ska nog inte ha bråttom om man beställer därifrån nu. Dom hade inte angett telefon eller mail på paketet heller, så det låg på DHLs terminal några dagar i onödan medan avin tog snigelvägen till postlådan.

Verkar som de blivit slöa på att packa? R2 har leverat innan bike24 packat....

Det verkar att bike24 prioriterar tyskarna över beställningar från utlandet. Ofta vänta de två dagar med att packa. Min sista beställningen i februari packades direkt men skickades en dag senare.

Ja, däck ska man givetvis köpa i december annars får man nöja sig. Nästan så man tror pesten är tillbaka.

R2 blir nog ändå första valet ett tag nu.

Det verkar att bike24 prioriterar tyskarna över beställningar från utlandet. Ofta vänta de två dagar med att packa. Min sista beställningen i februari packades direkt men skickades en dag senare.
Jag skulle säga att de är generellt långsamma, även när jag beställer inrikes från dem tar det ofta flera dagar innan paketet skickas. Blir ofta Bike-Discount eller r2 i stället.

Jag skulle säga att de är generellt långsamma, även när jag beställer inrikes från dem tar det ofta flera dagar innan paketet skickas. Blir ofta Bike-Discount eller r2 i stället.

Leveranstider hos Bike-Discount har varierat mycket för mig över åren. R2 är bra. Bike-components är också bra.

Jag beställer ofta hos bike24 för dom också har mycket outdoor, idrott och barngrejer. DHL-express är riktigt snabbt hos bike24, men tycker att det är bra att undvika lyfttransport.

Tillbaka
Topp