Aktuell leveranstid från Bike24.com?

Vissa tyska webshoppar verkar ha problemet att de har valt olämpliga svenska logistik-samarbetspartners som är ovana att leverera till konsument, vad det verkar. Jämför med när man köper något på en svensk webshop och får upp ett dussin olika leveransalternativ med olika varianter av hemleverans, skåpleverans eller hämta-hos-ombud-leverans med estimerade tidsfönster på timnivå.

Bike24 hade ju som sagts ovan tidigare enorma problem med DHL Freight och så nu detta. 😅

Inget av numren funkar i någon av spårningsapparna på telefonen. Med AfterShip får jag knapphändig info där den antingen säger att paketet finns i "Sverige" med plupp i Stockholm (om jag väljer GLS) eller att det anlänt till tullen i Göteborg om jag väljer DB Schenker Sverige.

Ett av numren funkar om man söker på DB Schenkers hemsida på datorn.

Fantastiskt hur jävla usla logistikföretag är på att frakta saker ibland.
Om Db Schenker fungerar varför gnäller du då Db gör om numren när det kommer till Sverige och det står klart och tydligt på det du har strukit över .

Jag hade samma problem med senaste leveransen från bike24, stod att den var levererad till ombud, men inte vilket ombud och inget av numren funkade på schenkers hemsida. Jag har aldrig haft problem med deras dhl-sändningar, men dsv har alltid varit värdelösa både i jobb och privat så inte så oväntat att det blir struligt när dsv nu köpt schenker.

Förra leverans av Bike24 med GLS var helt oproblematisk. Den som jag hämtade idag var lite konstig. GLS tracking sidan säger bara "Das Paket wurde im GLS PaketShop zugestellt (siehe PaketShop-Anzeige).". Jag fick ingen mer information. Tur att jag kam på att GLS använder Schenker i Sverige och att Schenker's webbsidan visar upp ombud och koden när man klistrar i GLS numret. Annars bara en dag försening i Stockholm, kanske pga snön.

Förra leverans av Bike24 med GLS var helt oproblematisk. Den som jag hämtade idag var lite konstig. GLS tracking sidan säger bara "Das Paket wurde im GLS PaketShop zugestellt (siehe PaketShop-Anzeige).". Jag fick ingen mer information. Tur att jag kam på att GLS använder Schenker i Sverige och att Schenker's webbsidan visar upp ombud och koden när man klistrar i GLS numret. Annars bara en dag försening i Stockholm, kanske pga snön.
Precis samma som mig då. Klaga hos Bike24, det måste ju finnas korrekt info för spårningen.

Känns som när jag började handla på CRC runt årtusendeskiftet. Fast i början var det åt andra hållet, posten kom och levererade vid dörren på lördagen en gång.. :-)

Första gången jag får med GLS. Express fanns inte tillgänligt. Beställde i söndags så kommer det verkligen idag så är det väl godkänt.

Står dock inte var och hur det ska komma

ok, gjorde som @Berk och enligt schenker / DSV är det ready to pick-up men det står bara ort. Möjligen finns det bara en schenker här men det vore ju kul om jag får ett email eller SMS.

Hm, jag vara att det inte har synkat tillbaka till GLS än och att det är där det brister

EDIT. Finns två ombud så det vore toppen om de berättar vilken

Jag har beställt några gånger dem senaste månaderna. Helt problemfritt i min erfarenhet. Har väl tagit 3-5 dagar oftast (fördelen med att bo på västkusten är ju att det oftast går väldigt fort att få paketet från att det kommer till malmö).

Angående spårningen så tror jag att det har kommit upp i Schenkerappen automatiskt för mig. Sen skickar ju Bike24 ett "Your order is now ready for pickup"-mail när det finns att hämta.

ok, gjorde som @Berk och enligt schenker / DSV är det ready to pick-up men det står bara ort. Möjligen finns det bara en schenker här men det vore ju kul om jag får ett email eller SMS.

Hm, jag vara att det inte har synkat tillbaka till GLS än och att det är där det brister

EDIT. Finns två ombud så det vore toppen om de berättar vilken

Det är konstigt. Jag får alltid upp ombud hos Schenker.

Angående spårningen så tror jag att det har kommit upp i Schenkerappen automatiskt för mig. Sen skickar ju Bike24 ett "Your order is now ready for pickup"-mail när det finns att hämta.

När man inte får SMS från Schenker får man också ingen pickup mejl från Bike24.

EDIT: svarade nu på mejlsvar jag fick från Bike24 när jag klagade på det.

här får jag inte ombud
1769082827370.webp

Här går det bra och jag får kod och allting
1769082868309.webp

Beroende på vilken google träff jag väljer så hamnar jag i olika system...

försöker se om det går att klara detta om man läser väldigt noga och det närmsta jag kommer är
1769084710240.webp

och visst, letar man upp RÄTT schenker så går det som smort när man kommit så långt.

Det har hänt att tysken skickat pappers-avi så det är inte helt omöjligt att det är det de pysslar med. Tror inte vi får post idag

försöker se om det går att klara detta om man läser väldigt noga och det närmsta jag kommer är
Visa bilaga 813011

och visst, letar man upp RÄTT schenker så går det som smort när man kommit så långt.

Det har hänt att tysken skickat pappers-avi så det är inte helt omöjligt att det är det de pysslar med. Tror inte vi får post idag
Googlar jag på "schenker sverige" så hamnar jag rätt på en gång. Grattis till uthämtat paket 📦

Är nästan på att beställa nåt från Bike24 bara för att få testa på det här lotteriet :D

Det var väl ett jävligt omständligt sätt att spåra sitt paket! Länken från Bike24 är ju fullkomligt värdelös, så även spårningsresultatet.
Tack till herrarna ovan, @N_sandstrom &. @jonte987 som gjort grovjobbet!
Själv har jag skickat ett argt mejl till Bike24
Jag gissar de har hittat en speditör som betalar för att få utföra tjänsten .

Leveranstiden är ju inget att anmärka på. Rena drömmen jmf med ex. sölkorvarna tradeinn. Spårningen är lite stökig, men det funkar ju och man får ju tydligt besked om när paketet ligger och väntar.

ja, det var ju @Berk som visste att det var schenker.

Jag har vad jag vet fortfarande inte fått nån info m posten - men möjligen kan de skita i att skicka det när man redan hämtat

Det har jag fått, kan inte minnas att det saknats.
Men inte jag. Bara att paketet låg på utlämningsstället. Inte vilket utlämningsställe. Av det trettiotal Schenker har i Malmö - och när jag väl kom fram till att det var Schenker och inte DHL eller GLS.
Nu minns jag inte längre på vilka vägar jag fick fram rätt information - det gick åt en del tid bakom tangenterna - men inte var det via Bike24-länken. Att paketet byter sändningsnr tre ggr på resan underlättar inte heller samt att DB Schenker inte längre heter DB utan DSV.
Summan av kardemumman är att förloppet är löjligt komplicerat jämfört med alla andra, UPS inkluderat. Självklart skall avsändarens länk fungera och gå direkt till utlämningsställe och med rätt nummer. Numret jag fick fram att uppge vid uthämtning har vad jag kan se inget samband med något av sändningsnummer eller beställningsnummer.
Tala om att skjuta sig själv i foten.

Men inte jag. Bara att paketet låg på utlämningsstället. Inte vilket utlämningsställe. Av det trettiotal Schenker har i Malmö - och när jag väl kom fram till att det var Schenker och inte DHL eller GLS.
Nu minns jag inte längre på vilka vägar jag fick fram rätt information - det gick åt en del tid bakom tangenterna - men inte var det via Bike24-länken. Att paketet byter sändningsnr tre ggr på resan underlättar inte heller samt att DB Schenker inte längre heter DB utan DSV.
Summan av kardemumman är att förloppet är löjligt komplicerat jämfört med alla andra, UPS inkluderat. Självklart skall avsändarens länk fungera och gå direkt till utlämningsställe och med rätt nummer. Numret jag fick fram att uppge vid uthämtning har vad jag kan se inget samband med något av sändningsnummer eller beställningsnummer.
Tala om att skjuta sig själv i foten.
Jag har precis köpt en grej på Bike24. 😅

Ja det är dåligt att länken är kass. Tror jag såg ett schenker nr som jag sökte på i schenkerappen sen var det inga problemos. Men visst var det lättare förr! Innan tiden med dhl freight och framåt

Ja det är dåligt att länken är kass. Tror jag såg ett schenker nr som jag sökte på i schenkerappen sen var det inga problemos. Men visst var det lättare förr! Innan tiden med dhl freight och framåt
Och jag som var så optimistisk igår när jag lyckades följa paketet i en tracking-sajt 😄

Ibland får man ett mail med en ny domestic tracker...och det är väl helt ok. DHL => PN tex
Ibland, kanske och någon gång duger inte!
Jag har hämtat ut paketet nu och hittar ett svar från Bike24
IMG_2852.webp
De vet alltså om det det kan vara ”really complicated”
Man kan hoppas de gör nånting åt det också om de vill behålla sina kunder.

Man förstår att logistik kan vara sjukt komplicerad, men i 99% av fallen funkar det ju ypperligt att beställa grejer online. Det är några tyska webshoppar som har otur och ständigt råkar välja fel samarbetspartners…

Man förstår att logistik kan vara sjukt komplicerad, men i 99% av fallen funkar det ju ypperligt att beställa grejer online. Det är några tyska webshoppar som har otur och ständigt råkar välja fel samarbetspartners…

Det är inte otur. Bike24 byter ofta speditören. Jag antar för att trycka ner priserna. Jag betalar gärna några euro mer för att undvika strul (även om R2-bike bara räknar 7,50 euro frakt, men kanske kompenseras det av lite högre priser).

Bike24 är min favoritleverantör av tyskarna. Men man blir ju ändå lite förvånad av hur dåligt de väljer logistikpartner.
Trots det kommer jag lägga en beställning lite senare i vinter/vår. Kanske har de löst problemen till dess.

det är ju löst för oss så länge man kollar på schenker.

Fattade till sist att in stock 5-8 dagar är kass. 4-6 ska det vara för att express ska funka.
Antar att det är två olika lager
1770304936060.webp

1770305110204.webp

Som jag nog skrivit tidigare så har jag slutat beställa av Bike24 pga leveransen.
Köper nu det mesta hos bike-discount, helt ok men inte samma sortiment som Bile24.

Hade en intressant upplevelse senaste tiden. Köpt två par cykelskor från olika nätbutiker. , Båda i lager hos butiken, och fick dem båda levererade i går (onsdag). Det ena paret beställde jag kring lunch i måndags från R2. Det andra paret beställde jag 17/1, dvs 2,5 veckor sedan, från Bikeinn!

Ett svar från Bike24

Hello Anders,

Thank you for your feedback. This is always of much help concerning the detection of weak points and their elimination.

We have selected GLS as an additional shipping provider to handle the increased parcel volume, as we only have a limited quota available with DHL. Since it is important to us that orders are shipped as quickly as possible, we have brought in additional shipping partners.

We collect reports like yours in order to present them to the carriers to give them the possibility to make improvements accordingly.

Choosing the carrier yourself is not possible, as it is assigned automatically on the basis of the order's size, weight and destination. But we are working on a solution for customers to be able to choose their carrier themselves - depending on budget and own experiences.

Kind regards

Tillbaka
Topp