Aktuell leveranstid från Bike24.com?

Jag beställde från Bike24, Bike Discount samt Bike-mailorder i söndags kväll. Alla 3 väntade med att packa ordrarna tills i onsdags. Bike Discount väntade till att skicka igår (torsdag). Bike24 och Bike mail-order skickade i onsdags.
Syftet med att beställa söndag kväll var ju med förhoppning att få grejerna idag fredag, men de hade kanske också röd(a) dagar?

Jag beställde i måndags från b24 och kommer onsdag i bästa fall. Det är lite för kass.
R2 hann jag visst få i väg en dag tidigare och kom i går.

Gjort tre beställningar från Tyskland nyligen (Bike24 och B-D). Det har tagit ovanligt lång tid att få hem grejerna. De har skickats iväg snabbt men har fastnat i Tyskland innan de till slut nådde fram. Väntar på ett B-D-paket som skickades 28/4 (transport av försändelsen påbörjades) som fortfarande är under transport i Tyskland. Kommer inte ihåg att det varit såhär segt någon gång.

Gjort tre beställningar från Tyskland nyligen (Bike24 och B-D). Det har tagit ovanligt lång tid att få hem grejerna. De har skickats iväg snabbt men har fastnat i Tyskland innan de till slut nådde fram. Väntar på ett B-D-paket som skickades 28/4 (transport av försändelsen påbörjades) som fortfarande är under transport i Tyskland. Kommer inte ihåg att det varit såhär segt någon gång.
I mitt fall tog det måndag till fredag för dem att skicka. Upplever att åtminstone packningen => transportbeställning var samma dag tidigare

Att flera butiker "väntar med att packa" kan ju helt enkelt bero på att det är högsäsong på beställningar nu, och många ligger i kö efter utförd order innan packning och avsändande kan ske. Det får man försöka ha förståelse för, alternativt betala extra för expressfrakt i de fall det finns som tillval om man har bråttom.

Min upplevelse är t.ex. att det är betydligt snabbare orderbehandling på senhöst/vinter jämfört med nu och försommar.

att de efter en helg av beställningar ligger efter och kanske till och med får invänta påfyllning av sitt lager är inte så konstigt.

om transportlogistiken har problem vet jag inte, men det var iaf helgdag i danmark igår. för sista gången. deras valda regering tycker folket skall jobba gratis framöver denna dag, så den är indragen. efter 300 år.

de lär inte bli omvalda.

Senast ändrad:
Jag beställde lite grejer den 2/5, skickades dagen därpå. Men nu har paketet stått still hos DPD Deutchland sen 5/5 "Försändelsen på väg". Frågan är vart det är på väg, jag vill cykla innan våren tar slut helst.

Jag beställde i helgen.
Det skickades i onsdags, och ska enligt Postnord komma fram idag, men paketet verkar inte ha rört på sig sedan första incheck i Tyskland, så är lite skeptisk :p

Posten verkar ha väldigt svårt med prognoser. Jag har också haft paket som avsändaren har berättat att posten inte kommer leverera, som postens app säger "kommer idag" fast klockan är fem i elva.

Vet inte vad men både Bikester och Bike24 senaste gångerna jag beställt har varit mycket segare genom tyskland än vad jag tidigare upplevt. Med segare så menare jag en hel dag eller två extra

Köpt standard frakt ett par gånger under våren. Alltid snabba. Enda störande är att två gånger har kolli 2 av 1 fastnat några dagar extra i Köge. Men är snarare postnords fel.

Bike24 verkar ha gått över till DHL istället för Postnord vilket skapar ett elände.
Personligen har jag köpt min sista pryl från Bike24 inte för att det är något fel på Bike24 men DHL är helt värdelösa.
Man måste vänta på att få avin i brevlådan,ringa för att boka tid för leverans och dessutom vara hemma och ta emot leveransen i egen hög person.
För oss här i Stockholm finns så klart alternativet att åka till terminalen och hämta men även det tar tid.
Postnord är 1000ggr bättre och man kan själv välja att få det till ombudet istället om man inte kan vara hemma.

Bike24 verkar ha gått över till DHL istället för Postnord vilket skapar ett elände.
Personligen har jag köpt min sista pryl från Bike24 inte för att det är något fel på Bike24 men DHL är helt värdelösa.
Man måste vänta på att få avin i brevlådan,ringa för att boka tid för leverans och dessutom vara hemma och ta emot leveransen i egen hög person.
För oss här i Stockholm finns så klart alternativet att åka till terminalen och hämta men även det tar tid.
Postnord är 1000ggr bättre och man kan själv välja att få det till ombudet istället om man inte kan vara hemma.
det har gått från DHL till Postnord och ska enligt app levereras till Preem. Utan fejkhemleverans.
R2 däremot levererades hem utan varning.

Jag brukar lägga till en kommentar i beställningen med mitt telefonnummer och säga att det ska stå på fraktsedeln, av någon anledning så finns den inte där ibland på order från b24. Är det hemleverans så verkar det som hela logistikkedjan går i baklås om det inte går att sms:a mottagaren.

Beställde två däck, däcktejp och ventiler 13/4 och hämtade ut dem 26/4 hos postnordombud. Skickat med dpd/postnord. Jag reagerade på att det gick lite långsammare än vanligt genom Tyskland. 25/4 var det i Köge så därifrån gick det snabbt.

Nu verkar de hittat mina grejor i Köge och skickat dem till Toftanäs som ändrat sig och vill försöka sig på en fejkleverans till dörr. Good times. Ska komma idag så räknar med att de är på Preem i morgon.

Min leverans som skulle kommit i fredags kom inte i fredags.
Istället dök den upp i en annan liten stad i Tyskland 20 mil bort, då ändrade postnord prognosen till onsdag.

Felsorterad post i Tyskland? Det trodde man aldrig ?

Tyckte Bike24 var toksnabba förut. Nu kör jag bara från R2, beställde i torsdags och fick hem i lördags. Ungefär samma upplevelse senaste gångerna också. Dessutom lite billigare frakt.

Jag får inte beställa från R2 längre :( Deras betalningspartner lägger bara på luren och skickar inte ens en signal till min kortutgivare.

Jag beställde lite grejer den 2/5, skickades dagen därpå. Men nu har paketet stått still hos DPD Deutchland sen 5/5 "Försändelsen på väg". Frågan är vart det är på väg, jag vill cykla innan våren tar slut helst.
Fan mitt b24 paket som skulle gå med dpd ligger fast i hamm sedan 5/5 också.

Jag beställde grejer från R2 och Bike24 den 2/5, båda skickades med DHL och levererades till Postnord-ombud 9/5. R2 skickade samma dag, Bike24 två dagar senare.

(Som jämförelse beställde jag från Wheel-parts samtidigt, skickades med UPS och levererades till dörren 4/5..)

Nu verkar de hittat mina grejor i Köge och skickat dem till Toftanäs som ändrat sig och vill försöka sig på en fejkleverans till dörr. Good times. Ska komma idag så räknar med att de är på Preem i morgon.
Bike 24 skickar som om det skall levereas till dörr men det tycker inte ens pn om då heter det företagspaket enligt dom även om man bor på bondlandet .

Både bike24 och Bike discount tar 3-4 dagar för mig sen typ 2 år. Ibland skickar de även på söndag. Jag blir bara sur på fraktpriser på sistone. 2 kedjor, ett par pedaler + dropper - 15€

Det brukade vara fälgar och ramar som kostade så mycket. Nu även små prylar

Härligt med First world problem trådar :)

Helt fantastiskt. De verkar använda GLS och spårningssidan innehåller ingen information om var jag kan hämta paketet.

1768322219240.webp

Helt fantastiskt. De verkar använda GLS och spårningssidan innehåller ingen information om var jag kan hämta paketet.

Visa bilaga 812098
Fick ett gls-paket från düskland före jul som hanterades av schenker i sverige; testa att söka hos dem med något nummer så kanske du hittar var det går att hämta.

Edit:
Står också bland numren "DB Schenker Sweden Parcel Number".

Fick ett gls-paket från düskland före jul som hanterades av schenker i sverige; testa att söka hos dem med något nummer så kanske du hittar var det går att hämta.
Inget av numren funkar i någon av spårningsapparna på telefonen. Med AfterShip får jag knapphändig info där den antingen säger att paketet finns i "Sverige" med plupp i Stockholm (om jag väljer GLS) eller att det anlänt till tullen i Göteborg om jag väljer DB Schenker Sverige.

Ett av numren funkar om man söker på DB Schenkers hemsida på datorn.

Fantastiskt hur jävla usla logistikföretag är på att frakta saker ibland.

Mina fälgar från Bike24 var i sverige och vände eftersom de inte kunde leverera till mig. Adressen gick tydligen inte att hitta, trots att den var rätt. GLS är riktiga klåpare.

Tillbaka
Topp