Aktuell leveranstid från Bike24.com?

Ett svar från Bike24

Hello Anders,

Thank you for your feedback. This is always of much help concerning the detection of weak points and their elimination.

We have selected GLS as an additional shipping provider to handle the increased parcel volume, as we only have a limited quota available with DHL. Since it is important to us that orders are shipped as quickly as possible, we have brought in additional shipping partners.

We collect reports like yours in order to present them to the carriers to give them the possibility to make improvements accordingly.

Choosing the carrier yourself is not possible, as it is assigned automatically on the basis of the order's size, weight and destination. But we are working on a solution for customers to be able to choose their carrier themselves - depending on budget and own experiences.

Kind regards
Jag vet inte, orka hålla på och välja själv. Allt man vill är ju att man kan spåra paketet och se var det hamnar. Mer än så är överkurs.

Jag vet inte, orka hålla på och välja själv. Allt man vill är ju att man kan spåra paketet och se var det hamnar. Mer än så är överkurs.
Jag vill inte ens hålla på att spåra utan endast få ett korrekt meddelande när och var jag kan hämta ut paketet.
( Bestääler jag från Ali kommer det ett meddelande bara nån släpper en fis i närheten. Lite väl mycket men man vet iaf vad som händer. Och i slutet är allt rätt 😁)

det är ju löst för oss så länge man kollar på schenker.
Tji fick du:
20260207_094332.webp

Beställde nu ikväll lite kedjor, bromsbelägg och annat bös. När man kommit över €500 känns ändå expressfraktalternativet som ganska överkomligt, ja nästan premium

Jamendetvarjusynd, att jag inte läst denna tråd innan min senaste beställning...
24s länk går ju till gls-group.eu, jag har sökt på alla nummer där hos https://www.dbschenker.com/app/tracking-public men får noll träffar. Vad gör jag för fel?
jag beställde förra veckan och hämtade ut paketet igår, man måste ha lite tur i lotteriet med vilken DSV-sida man hamnar på när man ska leta efter tracking och vilket nummer man använder.

För mig funkade det översta numret på GLS tracking-sidan på den här DSV-hemsidan: https://www.dbschenker.com/app/tracking-public/schenker-search?language_region=en-US_US

1774010785275.webp

Expressfrakt är alltså det nya Happykorrekta när det gäller Bike24? 🙂
Det har gått rätt bra utan de senaste gångerna så länger man fattar var man ska titta.
Express får jag däremot inte upp alltid. Ibland pga vilket lager det ligger på men nu sist stod det "express available" men jag kunde inte välja det. Hade inte bråttom så sket i det

Det har gått rätt bra utan de senaste gångerna så länger man fattar var man ska titta.
Express får jag däremot inte upp alltid. Ibland pga vilket lager det ligger på men nu sist stod det "express available" men jag kunde inte välja det. Hade inte bråttom så sket i det

Bike24 verkar har olika lager. Saker som kläder eller små pluppar finns ofta inte med express.

Spårningen har iaf blivit bättre, nu går det att få rätt länk direkt från beställningsbekräftelsen.
Men räkna med en veckas leverans. Minst.
IMG_2867.webp

Och var min ”parcel shop” är framgår fortfarande inte.

Skönt att de har typ 5 parcel centers som det ska passera igenom i tur och ordning, och ibland även snurra runt i någon vecka. 😅

Har samma problem med att information saknas om var paketet levererats. Men, ett tips är att det går att zooma in på kartan.

DSV.webp

Har samma problem med att information saknas om var paketet levererats. Men, ett tips är att det går att zooma in på kartan.

Visa bilaga 821575
Beskedet om var paketet landar kommer i ett snail mail. Och det är PN som levererar det, alltså kan det gärna vara upp till 4 dagar innan visshet uppstår.
Dock tror jag att följande beställningar från Bike24 alltid hamnar på samma ställe och i den utvidgade spårningslänken kan expediten få fram paketet.
Men det är otroligt tillkrånglat, mobilnumret finns ju i din beställning så ett sms känns ju lite enklare.

Jag tror att om man zoomar in på kartan på en ort med två ställe så hamnar man på postnumrets geo code.

men

Jag har en leverans från BIke24 med dålig tracking. Skickad 25 mars. Tracking på Bike24.de säger "Die Lieferung ist in der Zielregion eingetroffen." på 16 mars. GLS visar bara nåt på 25 mars. DB-Schenker känner inte igen koden som borde vara för Sverige.

Finns det nån annan sidan som skulle kunna ger nyare info?

Jag har en leverans från BIke24 med dålig tracking. Skickad 25 mars. Tracking på Bike24.de säger "Die Lieferung ist in der Zielregion eingetroffen." på 16 mars. GLS visar bara nåt på 25 mars. DB-Schenker känner inte igen koden som borde vara för Sverige.

Mejla Bike24 och fråga. Ser ut som om de har bättre koll från sin ände.
Och nog bra att de får veta hur uselt GLS funkar. Än en gång.
Annars får du vänta tills PN får tummen ur och levererar brevet som innehåller leveranslänk och kod…

Har du testat länken jag använde i inlägg #144?

Då har den nog inte kommit till Sverige än, så var det iaf för mig när jag beställde för någon vecka sedan.

Mejla Bike24 och fråga. Ser ut som om de har bättre koll från sin ände.
Och nog bra att de får veta hur uselt GLS funkar. Än en gång.
Annars får du vänta tills PN får tummen ur och levererar brevet som innehåller leveranslänk och kod…

Fick idag SMS från Schenker och kunde hämta paketet med flera hål, se nedan. Ombud sade att paketet kam på onsdag. Skickad 25 mars, uppdateringar på GLS webbsidan bara på 25 mars. Ingenting på Schenkers webbsidan. Tre mejl till Bike24, bara svar på det första med att de skulle fråga GLS. Har nu mejlat Bike24 igen om för lång frakttid, dålig/ingen tracking-info och hål i paket. Skrev också att jag inte kommer att beställa så länge de använder GLS och att flera här tycker samma.

1000006286.webp

1000006287.webp

Fick idag SMS från Schenker och kunde hämta paketet med flera hål, se nedan. Ombud sade att paketet kam på onsdag. Skickad 25 mars, uppdateringar på GLS webbsidan bara på 25 mars. Ingenting på Schenkers webbsidan. Tre mejl till Bike24, bara svar på det första med att de skulle fråga GLS. Har nu mejlat Bike24 igen om för lång frakttid, dålig/ingen tracking-info och hål i paket. Skrev också att jag inte kommer att beställa så länge de använder GLS och att flera här tycker samma.

Visa bilaga 824315

Visa bilaga 824314
Mitt paket såg ut på liknande sätt när det väl kom.

Nästan som att lösa en detektivgåta.

1. I mejlet "Your order from BIKE24 is now ready for pick-up", klickade jag på "Track your delivery" och hamnde på https://www.bike24.com/order-tracking/orderdetails/XXYYYZZZ

2. Där klickade jag på "Open tracking", skrev in postnumret och hamnade på https://gls-group.eu/EU/en/parcel-tracking?match=ABCXYZ

3. Massa fraktnummer och längre ner på sidan kunde jag välja "Detailed Shipment tracking" och fick då fram "07/04/2026 12:03 The parcel has been delivered. Sweden Södertälje"

4. Tillbaka till fraktnumren och börja prova mig fram. Inga klickbara länkar så jag får öppna nya fönster och söka. Andra försöket är "DB Schenker Sweden parcel number", går till sidan https://www.dsv.com/sv-se/, väljer tabben "Track & Trace" och klistrar in fraktnumret.

5. Då öppnas https://www.dbschenker.com/app/tracking-public/AaBbCcDdEe012345 och jag kan se vilket utlämningsställe som har mitt paket.

Köpte en centerlock bromsadapter för två veckor sedan med 9.90euro frakten den kom igår , barnen köpte nån byggsats från aliexpress med gratisfrakt och den tog mindre än en vecka så jag svarar att bike24s frakt är kass😕

Visa bilaga 824315

Visa bilaga 824314
Sådär såg mitt senaste svårspårade Bike24-paket ut också + att en flaska Orange seal saknades (för stor för att ha kunnat trilla ut ur något av hålen). Knäpptyst från kundtjänst sedan jag klagade - för 8 dagar sedan…kommer att välja andra alternativ framöver. Synd, för de är bra på mycket.

Mitt paket såg ut på liknande sätt när det väl kom.

Sådär såg mitt senaste svårspårade Bike24-paket ut också + att en flaska Orange seal saknades (för stor för att ha kunnat trilla ut ur något av hålen). Knäpptyst från kundtjänst sedan jag klagade - för 8 dagar sedan…kommer att välja andra alternativ framöver. Synd, för de är bra på mycket.

Trist. Jag skulle nuförtiden ville undvika Bike24, men de har största utbud (bra priser är också trevligt). R2 är klart bäst och riktigt snabbt men har inte allt jag behöver. Bike-discount är också snabb igen. Bike24 är dock helt ok, och otroligt snabb, med express. Ville har express vid den här problematiska beställningen men flera artiklar fanns inte med express. Skulle gärna betala lite mer för bra emballage och skicka nästa dag utan express.

Fick nu svar från Bike24. De skriver att de pga privacyreglar inte får skicka mejladdressen och telefonnumret till speditören (tips är att lägga till telnr i addressfältet). Det var dock inte problemet. Tracking funkade inte med trackingnr. Och jag fick till slut SMS. Det är mer än två veckor transport och skadat paket som var problemet. Jag fick tillbaka porto. Tyvärr behöver jag just nu några saker som bara finns hos Bike24, men väljer express då.

Fick nu svar från Bike24. De skriver att de pga privacyreglar inte får skicka mejladdressen och telefonnumret till speditören (tips är att lägga till telnr i addressfältet). Det var dock inte problemet. Tracking funkade inte med trackingnr. Och jag fick till slut SMS. Det är mer än två veckor transport och skadat paket som var problemet. Jag fick tillbaka porto. Tyvärr behöver jag just nu några saker som bara finns hos Bike24, men väljer express då.
Jag kontaktade Schenker och så la de till mina uppgifter på min profil hos dem. Så nästa gång slipper jag vänta på brev-avisering.

Mitt problem var att det aldrig kom någon information över huvudtaget.

Ja, detta problem har jag, och flera andra här, också haft. Men man brukar dock kunna knappa i "utländska" sändingsnumret från GLS webbsidan på Schenkers webbsidan.

Det jag klagade på är att Bike24 gav en lösning till ett problem jag inte hade i detta fall. Och ingen lösning till de tre andra problem jag hade.

Tillbaka
Topp