Alexandra Engen utbränd

Alexandra Engen utbränd
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är väl ett SUNDHETSTECKEN att hon och m.fl
> blir övertränade och får snällt finna sig i
> att vila? Varningsklockorna kan ju börja ringa
> när de visar sig övermänskliga men så är ju
> inte fallet här.. så lägg ned det där larvet
> nu

Ja lägg ner. Detta kommer urarta till någon typ av forum där folk spekulerar och argumenterar. Sånt tjafs kan vi inte ha. Läs Happypamfletten som finns att ladda ner som PDF, där står alla happykorrekta åsikter och förhållningsregler nedtecknade.

Alexandra Engen utbränd
Är det för att ni själva är så kassa cyklister som ni måste kasta skit på och köra dopningsnacket
så fort det handlar om en cyklist i världseliten? Luktar ganska mycket avund från er sida.

Alexandra Engen utbränd
Jag är hur avundsjuk som helst! Varför ska bara eliten ha allt dopinggodis?

Det var ju en dansk (?) läkare som härom året på fullaste allvar föreslog att man skulle erbjuda dopingpreparat till cykelpendlare för att hjälpa dem orka, och att hälsovinsterna i att kunna cykla oftare och längre med bred marginal uppvägde de små och osannolika biverkningarna.

Jag vill ha EPO till min elitpendling.

Alexandra Engen utbränd
Freddie L skrev:
> Vilken j-la skittråd! Hoppas den ramlar från
> förstasidan innan folk häller upp
> fredagsgroggen.
>
> Hoppas att Alexandra snart är tillbaka!

+1. Med eller utan dopning!

Alexandra Engen utbränd
Känns lite olustigt tycker jag att spekulera här på happymtb hon skulle dopa sig utan att det finns något som helst grund för detta. Stor skillnad tycker jag om det gäller välbetalda internationella manliga lvg-proffs, men svensk damcykling är ganska liten och risken sport och risken är stor att Alexandra eller nån nära bekant till henne läser den här tråden och tar illa vid. I så fall skäms jag faktiskt lite å happymtbs vägnar.

Alexandra Engen utbränd
Jag skulle ha hållit med men har så väldigt svårt för idén att kvinnor skulle vara mer moraliska varelser än män att jag måste låta bli. Vi har ju en känd kvinna i landet som till och med dopade sig i bob. Jag tror inte heller att Engen är dopad, men det är inte för att hon har bröst som jag tvivlar.

Alexandra Engen utbränd
Men shit vilken dålig förlorare! Så fort hon inte är bäst längre så börjar det skyllas på skoskav.

Hon är kass helt enkelt, ska det vara så svårt att hacka i sig?

Stalle

Alexandra Engen utbränd
Jag tror egentligen inte heller att hon är dopad, men för den saken tycker jag inte det ska vara tabu att diskutera möjligheten.

Hon tillhör yttersta världseliten och kör för ett internationellt team, klart det finns pengar och incitament att dopa sig om det nu skulle vara så.

Alexandra Engen utbränd
Hoppas verkligen att hon är tillbaka snart. Tänk er en tävling med Rissveds och Engen i toppform som kämpar om förstaplatsen! Vilken tävling att se..!

Alexandra Engen utbränd
Kung_Gustaf skrev:
> Hoppas verkligen att hon är tillbaka snart. Tänk
> er en tävling med Rissveds och Engen i toppform
> som kämpar om förstaplatsen! Vilken tävling att
> se..!

Verkligen.

Alexandra Engen utbränd
En supporter ska vara naiv in i det sista, tills proverna visar motsatsen. Jag tror inte för en sekund att Engen är dopad. Skulle det visa sig senare så "den dagen, den sorgen". Men det gäller ju alla idrottare, oavsett kön.

Alexandra Engen utbränd
Man kan minska sina besvikelser i livet genom att utgå ifrån att:
* alla är dopade
* man kommer att förlora/komma sist
* allt kommer att gå åt helvete

Då är motsatsen alltid en vinst.

Alexandra Engen utbränd
Luthman Photography skrev:
> Man kan minska sina besvikelser i livet genom att
> utgå ifrån att:
> * alla är dopade
> * man kommer att förlora/komma sist
> * allt kommer att gå åt helvete
>
> Då är motsatsen alltid en vinst.

Jag gillar att det är fler som tänker som mej.

Alexandra Engen utbränd
HenkeH(tidigare Henkerado) skrev:
> Inget nytt om Engen?

Nja, hon var ju med på pressfotot för ghost FR tidigare i år så :)

Alexandra Engen utbränd
HenkeH(tidigare Henkerado) skrev:
> Inget nytt om Engen?

Tyvärr inte. Hon satsar ju sen innan mot OS i Rio så jag misstänker att hon tar det långsiktigt på väg tillbaka.

Tillbaka
Topp