Alla Pole - The tråd

Alla Pole - The tråd
200w.gif

Senast ändrad:
Alla Pole - The tråd
Jag menar, vi vill ju också att våra ögon ska blöda och vakna upp inatt skrikandes att vir favoritcykel i garaget förvandlats till en sådan där ohyggerlighet (kanske). :)

Alla Pole - The tråd
marr sa:
Henrik_E sa:
marr sa:
Henrik_E sa:
Vet inte om jag kan ta ett företag som inte kan justera sadlarna korrekt innan de tar produktfoton på allvar.

Menar du framåtlutet? Leo har ju en egen idé om att ända gången man sitter på sadeln är uppförs. Därför ska sadeln luta framåt :p
Det är alltså en tossig filosofi bakom? Då tappar man ju suget ännu mer.

Fast man kan ju rätt enkelt ändra sadeln till vilken vinkel man vill. Annars är man ju jävligt tossig :p
Folk med konstiga idéer tillverkar konstiga cyklar, vilket har bevisats senare i tråden. Bike fit by kais01 lixom.

Alla Pole - The tråd
Förutom sadelvinkeln förstår jag inte var alla kräkreflexer kommer ifrån? Kan inte minnas att nya Demon fick liknande kommentarer för sitt låga överför.
En Ancillotti kanske får fram hinkarna?

fry_sx_big.jpg

Alla Pole - The tråd
C-dale: Personligen har jag inget mot låga toprör, tvärt om, men formspråket de använder... med den svaga krökningen uppåt över huvuddelen för att övergå i en långradiesväng. Hade de gjort topröret rakare för att krökasuppåt mot sadelstagened en snävare radie hade den sett helt OK ut. Ja förutom den fula baktriangeln då. Lite samma sak därmed sin pilbågedesign.

Ja och såklart den galna sadelvinkeln. Med det beror nog på förmycket Koskinkorva under monteringen och fotosessionen. ;)

Alla Pole - The tråd
EST sa:
Jag älskar låg standover men inte snyggt det håller jag med om fast jävligt bra!

Alltså, när fasen har du rumpan där nere? Det är en jäkla skillnaden om sadeln också går att får ner i en höjd som motsvarar överrörets förlängning. Som på en trial ram. Men detta... ??? va fan ???
Det där går ju inte att nyttja till något vettigt. Ser mer ut som ett tortyrredskap.
Har inte allt redan gått åt helvete långt innan man har kroppen i den positionen?

Alla Pole - The tråd
Fast med tanke på hur de har sadeln vinklad måste de ha den där djuphavsgraven på toppröret för att ge plats för sadelspetsen när sadelstolpen är i botten. Om de inte börjar köra specz-stolpar.

Alla Pole - The tråd
Med 353 i reach måste sadeln nog vara i den vinkeln för att inte skall hamna "fel" när man väl sätter sig.....ren självbevarelsedrift.
Om man inte har andra idéer om vad njutning innebär.
#notreddotdesignaward.

Alla Pole - The tråd
s sa:
EST sa:
Jag älskar låg standover men inte snyggt det håller jag med om fast jävligt bra!

Alltså, när fasen har du rumpan där nere? Det är en jäkla skillnaden om sadeln också går att får ner i en höjd som motsvarar överrörets förlängning. Som på en trial ram. Men detta... ??? va fan ???
Det där går ju inte att nyttja till något vettigt. Ser mer ut som ett tortyrredskap.
Har inte allt redan gått åt helvete långt innan man har kroppen i den positionen?

Egentligen tror jag inte sadel är mycket lägre än på min det är bara toppröret typ.
Kolla själv. Sen har man oftast ingen nytta av så lågt men däremot när man ska starta på nåt träd kan det vara väldigt bra. Jag kör alltid väldigt låg sadel även om jag kör park.
Men om de skulle varit lite rakare formspråk har jag garanterat gillat den. Baken ser ju ut som en evil ?

Bilagor

• IMG_20170915_203944070.jpg
    IMG_20170915_203944070.jpg
    282.9 KB · Besök: 161
Alla Pole - The tråd
Är det nån som har fattat om hurvida Evolink 110 kommer utgå eller hur landet ligger? Det verkar bara finnas S och M kvar av 2017 och bland Pre Order så finns det minsann inte några 110or.
(Jag har mailat dom men fick ett... finsk svar... så jag blev inte riktigt klok på det hela. Därav frågan till Happy).

Stalle

Alla Pole - The tråd
Kung Stalle sa:
Är det nån som har fattat om hurvida Evolink 110 kommer utgå eller hur landet ligger? Det verkar bara finnas S och M kvar av 2017 och bland Pre Order så finns det minsann inte några 110or.
(Jag har mailat dom men fick ett... finsk svar... så jag blev inte riktigt klok på det hela. Därav frågan till Happy).

Stalle

Ska farbror köpa ny cykel?

Alla Pole - The tråd
Kung Stalle sa:

Stalle

Om du visar vad de svarade dig så kan jag hjälpa till med finskan. Finns nog många andra här som kan finska också. Vilket språk använde du när du kontaktade dem? Jag har uppfattningen att de gärna betjänar på engelska.

På det finska forumet får man den uppfattningen att 110:an är på väg ut. Istället kan Pole custom-bygga 29ers utifrån 131-ramen med 110/120 fjädring. Detta alltså läst på: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?55230-Pole-Evolink/page10

Alla Pole - The tråd
Tomy sa:
Kung Stalle sa:

Stalle

Om du visar vad de svarade dig så kan jag hjälpa till med finskan. Finns nog många andra här som kan finska också. Vilket språk använde du när du kontaktade dem? Jag har uppfattningen att de gärna betjänar på engelska.

På det finska forumet får man den uppfattningen att 110:an är på väg ut. Istället kan Pole custom-bygga 29ers utifrån 131-ramen med 110/120 fjädring. Detta alltså läst på: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?55230-Pole-Evolink/page10

Aha! Då förklarar det mailet!
Han som svarade skrev på engelska men jag trodde att det blev typ "lost in translation" när han föreslog 130 (eller 131 som den numera heter) och schwamlade nåt om 110/120. Men då förstår jag.

Och sen när man går till Frameset på Poles hemsa (https://www.polebicycles.com/framesets/evolink-110-frameset/) och sen väljer "Shop" så hamnar man ju mycket riktigt på "Custom", dock omnämns den som 110 och inte 131: https://polebicycles.com/polestore/product/evolink-110-frameset-custom/

Men där kan du kanske hjälpa mig för den sidan är på finska och vad jag kan se så verkar det bara gälla Large som Custom. Eller fattar jag fel?

Stalle

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp