Allebike Gravel - MB31

forkbeard

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Ni som köpt en mb31, vad brukar ni cykla i för terräng?
Har testat allt ifrån lagtempo på asfalt (punka lvg-cykeln, du trampar ur kassetten) till stenig singletrack. Cykeln blev trevligare i skogen med 50mm däck men fortfarande inget som är direkt roligt när det är rötter eller mycket sten. Dock är cykeln kanon för tamare stig, grus, och skogsvägar.

Franzen91

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Svaret på frågan om framväxel finns längre upp i tråden.
Såg på instagram att de var någon som körde med dubbelklinga. Kanske forfarande är något en del undrar över. Hur bra de fungerar osv låter jag vara osagt. Men cykeln ser grusig ut så de kom väl runt...
B2D0D256-27DB-47FF-B8A1-B926D342337C.png

Bilagor

K

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Någon som kör 44t eller 46t och kan ge en recension?

jag kör gravel med min gravel, dvs ingen stökig Stig utan grusväg. lättaste växeln/arna upplever jag inte att jag behöver. Men gärna lite mer på toppen. Hamnar gärna på högsta växeln när det rullar på. Funderar på om 44 är sweetspot eller om jag törs gå till 46...

Sputnik

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
EAA6D0EF-F98D-488B-9DD7-3EE497B144BA.jpeg

Turen genom Ågesta bjöd på alla väder och underlag idag. Som värst nådde vattnet nästan upp till naven. Men skönt var det trots allt. Cykeln tuggade på bra. Första turen med Speedrocker-skärmarna monterade. De gjorde det de skulle tycker jag.

weldion

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Visa bilaga 462528
Turen genom Ågesta bjöd på alla väder och underlag idag. Som värst nådde vattnet nästan upp till naven. Men skönt var det trots allt. Cykeln tuggade på bra. Första turen med Speedrocker-skärmarna monterade. De gjorde det de skulle tycker jag.
Läste ”naveln” först och tänkte att du måste vara en extrem cyklist. Naven kändes ändå blött, men inte riktigt lika illa som naveln.

Herrcykel

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Grushojarna från Rose och Canyon känns väldigt lika varandra. Båda har alternativ med en eller två klingor fram, synd att MB31 endast kör med singelklinga..
Eftersom leveranstiden är ungefär lika lååååååååång hos Canyon och Rose så beställde jag nyss den med dubbelklinga som var snyggast och inom min specade budget, ser ut att bli en trevlig nyårspresent (min budget är max 20 papp inklusive pedaler, drickahållare och skärmar). => Det blev en Canyon Grail 6 i storlek 2XL och färgen Flat green :love:

Edit: lade till beställd storlek, jag själv är 195 cm lång.
Sådär, idag anlände min Grail som utlovat, har dock väntat sedan augusti... Allt var med och verkar funka fint. Återstår att montera skärmar samt att försöka få det att se ut som att den stått lääääänge här i flocken bland de andra 🤣🤣
20210106_000830.jpg

hnrks3

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Screenshot_20210114-110057_Biltema.jpg

Är det troligt att dom här skärmarna från biltema passar till MB31? Dom är 50mm breda. Beställde min MB31a igår, får la vänta ivrigt ett par månader nu 😁

hnrks3

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Innebär det att man får plats med 50mm däck också?
Det tror jag inte, inte om du vill att hjulet ska rulla fritt i alla fall. Är ju rekommenderat till max 47mm, och då bör det ju vara lite distans så att däcket inte tar i stagen/gaffeln. Men med 40mm däck och 50mm skärm bör ju funka bra tänker jag

BuTTuS

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Har testat allt ifrån lagtempo på asfalt (punka lvg-cykeln, du trampar ur kassetten) till stenig singletrack. Cykeln blev trevligare i skogen med 50mm däck men fortfarande inget som är direkt roligt när det är rötter eller mycket sten. Dock är cykeln kanon för tamare stig, grus, och skogsvägar.
Så det funkar alltså med 50mm däck? Vilka kör du med och hur mycket plats finns kvar? Har länge sneglat på den här cykeln men vill inte vara utan mina G-One Speed 50mm...

hnrks3

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Nej! Det finns inga fästen för standardskärmar på MB31...
Nu va det ju inte det jag frågade efter. Kanske var otydlig. Undrar bara om det finns gängat hål där sadelstaget går ihop, ungefär där Maakus satt två buntband. Och om det finns gängat hål där nere mellan kedjestagen

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer