Allebike Gravel - MB31

KattYoda

Ny medlem
Allebike Gravel - MB31
Jag var ju lite lat och skickade hela cykeln. Fick precis besked om att den var åtgärdad och skickats tillbaka till mig. Nu är det bara upp till DHL att få hit den senast fredag så jag kan ta med den på en liten semestertrip.
Fick precis mail, så ska åka dit antingen imorgon eller början på veckan och få det fixat. Så de verkar fått in grejer och snurr på bytena nu!

cannonsix

Medlem
Allebike Gravel - MB31
Ok, jag har fortfarande inte fått någon gaffel. Mailade och frågade om dom hade någon ny prognos för ca 2 veckor sedan och har inte fått svar än....

Maakus

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Fick precis meddelande om att min nya gaffel kommer på posten. Jag pallade aldrig fixa med det, så jag såg att jag skulle behöva pilla med massa skit. Tänkte skicka hela hojen, men det är en bit till närmsta DHL som kan ta emot den, och jag har ingen bil. Allebike funderade på att köra ner och hämta den eller fixa den på plats.

Vi får väl se hur lätt det blir att bara byta. Tänker inte ställa mig och kapa kolfiber.

Maakus

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Har ni hört något från Oscar på Allebike. Han slutade svara. Och så får man ett paket som ser ut så här...

15958603138466545408231897560293.jpg

Maakus

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Då var den fixad!
Efter att jag såg att det var intern dragning på bromsen, ångrade jag mig och ville skicka hela cykeln.
Då diskuterade vi att dom kanske skulle komma och hämta den eller fixa den på plats.
Sen plötsligt skickades det en gaffel, och där satt jag med en okapad gaffel.
Igår var dom och hämtade gaffel och hoj, och nyss kom den tillbaka!
Snyggt fixat av Allebike.

Enda klagomålet jag har är att jag fick en liten påse lakrits med gaffeln.
Jag hatar lakrits.

r72

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Original hittills. Är inte så förtjust i sadeln så jag har beställt en ny kinakolsadel och passade på att köpa en ny sadelstolpe när jag ändå höll på. Nya, lättare, hjul blir det nog så småningom, men knappast i år.

forkbeard

Ny medlem
Allebike Gravel - MB31
Jag har inte kunnat köpa min än, men ska så fort de är möjligt. Men jag funderar på en lauf grit gaffel till sommaren 2021
Skicka ett mail till dem eller ring. Jag kunde beställa ett specialbygge med di2 under förra veckan som redan är på väg. När jag var inne i butiken och pratade med dem så sa de att de just nu håller på att fixa sin backlog av beställningar och därför inte har aktiverat köpknappen på webbsidan.

cjb1975

Ny medlem
Allebike Gravel - MB31
Fick min för ngn dag sedan, skulle vilja konvertera till tubeless (har kört så på MTB i många år med gott resultat) till att börja med men förstod av tidigare inlägg att fälgen behöver tejpas - vilket bredd ska jag köpa? 25 mm?

Hälsingland

Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Jag avbeställde ju min för typ en månad sedan, fick nyss ett mail att den var skickad. Suck.....:poop:

Edit:Hann dock lösa det innan den gick iväg på bil, så näste person i backloggen får väl en snabbare leverans

Senast ändrad:

Dunlopzu

Ny medlem
Allebike Gravel - MB31
Jag ringde dem för en timma sen och frågade om att beställa en hoj. De kommer inte öppna upp beställning via hemsidan på ett tag då de har fullt upp med att leverera redan beställda cyklar. Och de börjar få slut på delar. Speciellt gruppset. Men jag står i kön för en svart large. Om nån ångrar sig. Hoppas de går fort.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer