Allebike Gravel: Rocket

Waylost

Aktiv medlem
Såg att Allebike (inte MB31) släppt en grushoj.
Kolfiberram, AXS, kortare kedjestagslängd samt lägre sadelrör. I övrigt samma geo som 31graveln.

Senast ändrad:
420mm kedjestagslängd med singelklinga och tolvdelat. Hur funkar sånt i praktiken på största och minsta kransen bak? Låter det illa med sådan vinkel på kedjan, eller är det så väldigt beroende på vilken kedja man använder, hur stor klingan fram är och hur höga tänderna på den är?

Tråden är nästan ett år gammal, men känns ändå som den rimligaste att skriva i.

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att lägga upp några bilder på hur den ser ut på riktigt och inte bara studiobilder. Om det dessutom är i XL och en svarta modellen så är det ännu bättre.
Tack på förhand!

jag försöker gilla allebike
1688624450795.png

Någon med en allebike Rocket som kan ge en review? Kanske helst någon av de som ägt en och av någon anledning sålt den dvs lite opartisk redogörelse av PRO’s and CON’s.

Tusen tack på förhand!

Finns en Rocket ute på K&S, kanske kan vara något?
Det kan det säkert - men vill höra lite om hur den upplevs.

Noterar bland annat bb drop på 69, de flesta har höjt och ligger runt 80 på senaste modeller. Den är också ganska slack, hur känns det?

Gillar de korta kedjestagen, men kompenserar de för att den är slack och lång - dvs är den rapp eller lite lugnare.

Det kan det säkert - men vill höra lite om hur den upplevs.

Noterar bland annat bb drop på 69, de flesta har höjt och ligger runt 80 på senaste modeller. Den är också ganska slack, hur känns det?

Gillar de korta kedjestagen, men kompenserar de för att den är slack och lång - dvs är den rapp eller lite lugnare.
Tänkte du kunde höra med säljaren.

Fin cykel ! Vad är ditt omdöme ? Några plus och minus man skall tänka på med modellen ? Mvh
Tackar!
Är ju rätt ny på cykling o detta är min andra gravel bara.

Första cykeln med elväxlar och det tycker jag är riktigt bra.

Några direkt minus vet jag inte.
Däcken den levereras med gillade jag inte så dom byttes ut direkt, men det är väl normalt att byta till andra däck

Tackar!
Är ju rätt ny på cykling o detta är min andra gravel bara.

Första cykeln med elväxlar och det tycker jag är riktigt bra.

Några direkt minus vet jag inte.
Däcken den levereras med gillade jag inte så dom byttes ut direkt, men det är väl normalt att byta till andra däck
Ja jag är ingen expert själv heller ? jag kan utröna att du är nöjd med din cykel iallafall . Ser riktigt fin ut och elväxlar är ju riktigt härligt som du säger ????

Jag är 189cm så jag är väl rätt precis på gränsen. Har haft L på de gravelbikes jag haft och har. Men tex White som xxl säljer är ju stora i strl.

Edit: får väl se om jag fortsatt villhöver en när dom kommer i lager igen och snön försvunnit så det går att plocka fram mtbn..

Senast ändrad:
Vad tycker folk om denna hoj slutet 2024? Verkar ju ska komma i lager nu i november. Tycker geometrin verkar stå sig riktigt bra. UDH och plats för 50 mm däck. What´s not to like? :)

Jag personligen hade tittat på de nya Cube Nuroad istället:
Enda nackdelen är väl slangar genom styrröret och lite sämre hjul(kanske?).
Har en Nuroad ex 2022 Alu. Det som lockar med Rocket är just geometrin 🤔
Nuroaden har varit bra. Men är sugen på att testa något med flackare gaffel och kortare kedjestag. Har upplevt Nuroad lite nervös nerför ibland. Men att den är mer prisvärd än Rocket går inte att säga emot.

Tillbaka
Topp