MagerValp
Aktiv medlem
Allebike MB31 MTB
Om det är som hos mig så blir du nog begränsad till ett ganska skralt utbud av Maxxis och till ett markant högre pris än nätbeställning.snabbt kan plocka upp på XXL/sportson
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det är som hos mig så blir du nog begränsad till ett ganska skralt utbud av Maxxis och till ett markant högre pris än nätbeställning.snabbt kan plocka upp på XXL/sportson
Hade aldrig anat att det fanns så mycket olika varianter att välja på. Så Butcher t9 fram som flera skrivit, sen väljer jag nog ground control bak då det beskrivs som ett däck för blöta förhållanden och är aningen billigare än eliminator. De här däcken har båda 60 TPI.
Fram:
![]()
Specialized Butcher Grid Trail 2Bliss Ready T9 29 x 2,3 | Soil Searching/Tan Sidewalls | TCMcykel.se
Köp Specialized Butcher Grid Trail 2Bliss Ready T9 29 x 2,3 | Soil Searching/Tan Sidewalls online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Specializedwww.tcmcykel.se
Bak:
![]()
Specialized Ground Control GRID 2Bliss Ready T7 | Tan sidewalls 29x2,35" | TCMcykel.se
Köp Specialized Ground Control GRID 2Bliss Ready T7 | Tan sidewalls 29x2,35" online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Specializedwww.tcmcykel.se
Kör denna på kedjan:
Duger det när det är blött väder eller ska man ha wet lube?![]()
Kedjevax Vincent:s Chainwax 100ml - Allebike Sports
Växtbaserat kedjevax utvecklat speciellt för cykelkedjor. Vaxet letar sig in i länkarna och stänger ute smuts och fukt. Kedjevax för alla typer av cyklar.allebike-sports.com
Som de skriver själva:Duger det när det är blött väder eller ska man ha wet lube?
Efter en blöt och smutsig cykeltur, torka av kedjan med en torr trasa och lägg på ett nytt lager vax så är cykeln redo för nästa tur.
Jag tipsade om Specialized och Tcm då jag själv tänkte ge den kombon en chans. Samtidigt får jag ge en heads up på att de skickade ett mejl om att de har svårt att hinna med alla ordrar direkt de kommer in just nu, det skulle ta ett par dagar extra.
Efter en del efterforskningar tog jag dessa med, fram o bak, på min XC hardtail. Funkat prima än så länge. Kommer sätta på en reckon Race bak när våren kommer och superhalkan försvinner så blir man zuperznabbMaxxis Forekaster funkar fint tycker jag. Inte allt för tungrullat.
Jag använder Forekaster/Rekon kombo 2.6 på båda på ena cykeln och tycker den kombon känns mer lättrullad än minion 2.5 fram och bak som är på andra cykeln. Vilken som har bäst grepp har jag svårt att bedöma :)Efter en del efterforskningar tog jag dessa med, fram o bak, på min XC hardtail. Funkat prima än så länge. Kommer sätta på en reckon Race bak när våren kommer och superhalkan försvinner så blir man zuperznabb
Blir nog perfekt.Hej,
Behöver lite råd. Ser att det finns MB31 på black week nu till bra pris.
Jag cyklar inte utför om jag inte måste, utan använder MTB på de vägar som är för brötiga för en Gravel Bike, och inte mycket mer än så.
Jag har en Canyon Neuron, alltså en FS, som jag är nöjd som tusan med, men den känns lite lyxig att åka runt med på vintern med salt och skit.'
Är jag helt fel på det med en MB31 som stigcykel? Tanken är även att flytta mina Ice Spiker till denna cykeln under vintern.
Den är ju brutalt snygg och till ett bra pris, så det känns svårt att motstå.
Problemet är att varan efter är kolfiberhjul, så det blir 20 tusen för hoj plus extrahjul.Hej,
Jag cyklar inte utför om jag inte måste, utan använder MTB på de vägar som är för brötiga för en Gravel Bike, och inte mycket mer än så.
Jag har en Canyon Neuron, alltså en FS, som jag är nöjd som tusan med, men den känns lite lyxig att åka runt med på vintern med salt och skit.'
Är jag helt fel på det med en MB31 som stigcykel? Tanken är även att flytta mina Ice Spiker till denna cykeln under vintern.
Jag har en liknande HT men med lite flackare gaffelvinkel. Visst går det bra att cykla ”brötig väg” (finns det ens) men det är inte särskilt inspirerande cykling, man glider komfortabelt fram och maler på i samma takt. Är underlaget ofta isigt, moddigt, spårigt etc kan de ju en tryggare cykling dock men sån där cykel är ju optimerad för något helt annat.Hej,
På tal om det. Stämmer det att 2021 var gamla geo o 120 i slag?
![]()
Geometry Geeks
The world's biggest open geometry database. Find bikes by name or numbers. Easily compare bike geometry side-by-side.geometrygeeks.bike
2022 ramen finns både som svart och sparkling, tycker ramen ser ut som min 2022 ram i kedjestag osv...
den ska vara grönMen 2022 sparking är svart sparking och inte brun. Eller fanns det en brun version av den nya?
Men jag set nu också att gamla modellen har en annan kedjestag. Det finns väl bara en gammal modell, eller?
den ska vara grön
Min MB31 köpt i september 2021 kom med 130 mm gaffelPå tal om det. Stämmer det att 2021 var gamla geo o 120 i slag?
![]()
Geometry Geeks
The world's biggest open geometry database. Find bikes by name or numbers. Easily compare bike geometry side-by-side.geometrygeeks.bike
Min MB31 köpt i september 2021 kom med 130 mm gaffel
Jag tror också att min ram är en -22.Jag köpte min i oktober -21 med 130mm gaffel. Enligt mailkonversation med Allebike är den av -22 års modell.
Jag köpte min i oktober -21 med 130mm gaffel. Enligt mailkonversation med Allebike är den av -22 års modell.
Skulle jag säga, eller tom 150mm. Sadelrörsvinkeln blir väl brant annars.Fast 2022 års geo är väl definitivt för 140mm oavsett vilken gaffel som sitter på?
Får fråga efter serienummer. Skickade bara bild nu.Allebike borde väl med hjälp av serienummer kunna se årsmodell?
Många trådar där samma diskussion pågår nu, alla vill ha 120mm nåt slags XC-aggro-downcountry-HT! :DNågot som kallas 2021 finna på geo geeks med 120mm gaffel men finns en 2021.5 så är det ju värre.
Jag har mailat allebike. Skit också. Det är avgörande för mig att geo är rimlig för 120mm.
Jag stannade vid sta eftersom det gör det omöjligt att att gafflar ner. Generellt får man kolla på BB också om man ska gafflar ner och att utgå ifrån en hoj med 150mm känns väl onödigt.Många trådar där samma diskussion pågår nu, alla vill ha 120mm nåt slags XC-aggro-downcountry-HT! :D
Bara så jag är med Jonte, visst är det enbart STA på nya MB31 som gör att du inte gillar den?
Du har säkert sett denna:
Vet att du egentligen kikar på small men jag letar kollar på medium så jag länkar den i det här fallet:
![]()
Geometry Geeks
Båda geo ovan listade för samma slaglängd. Om Paradoxen funkar med 120 gaffel, och med tanke på att Paradoxen och MB har liknande geo (samma HTA, BB height), så är det bara STA och möjligtvis MB:s lägre stack som kan bli problem om man kör MB med 120 gaffel?
Paradox blir både låg och brant sta om du sänker 20mm och personligen tycker jag det är onödigt med 120mm head tube på en medium.Många trådar där samma diskussion pågår nu, alla vill ha 120mm nåt slags XC-aggro-downcountry-HT! :D
Bara så jag är med Jonte, visst är det enbart STA på nya MB31 som gör att du inte gillar den?
Du har säkert sett denna:
Vet att du egentligen kikar på small men jag letar kollar på medium så jag länkar den i det här fallet:
![]()
Geometry Geeks
Båda geo ovan listade för samma slaglängd. Om Paradoxen funkar med 120 gaffel, och med tanke på att Paradoxen och MB har liknande geo (samma HTA, BB height), så är det bara STA och möjligtvis MB:s lägre stack som kan bli problem om man kör MB med 120 gaffel?
Jag stannade vid sta eftersom det gör det omöjligt att att gafflar ner. Generellt får man kolla på BB också om man ska gafflar ner och att utgå ifrån en hoj med 150mm känns väl onödigt.
Det finns väl egentligen få problem med att gå upp till 130mm ifrån 120mm men det är till ett barn och jag vill kunna köra en xc gaffel pga vikten.
Sen vill jag ha max 67 hta och då finns det inte så väldigt mycket att välja på under 130 i slag.