Husetfullt
Aktiv medlem
Allebike startar budget-ish-märke
Distansringarna (4st) är 10mm.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, såklart. Jag tycker det är toppen, (fler borde göra så)! Då kan man ju välja själv . Vill ju dock ha måtten så att jag kan internetdrömma/speca på hemmaplan ?Det är väl just sådana justeringar de ger utrymme för när de sätter spacers både ovanför och under stammen.
Det är ju lättare att kapa till rätt längd än tvärtom... :-)
Ser likadant ut på min nya cykel. Efter lite testning är jag snart på det klara på hur jag vill sitta och kan då kapa överflödig del av gaffelröret.
Stort tack och stort ”A” i betyg för inritade pilar ?Distansringarna (4st) är 10mm.
Visa bilaga 411305
Stort tack och stort ”A” i betyg för inritade pilar ?
Nu måste jag bara fundera över hur jag motiverar nödvändigheten av det här köpet för min fru.
Är 35 så ”mellankris” kanske fungerar? Med hänsyn taget till att jag kategoriskt refererar till motorcyklister som ”organdonatorer” så vet hon redan att det inte är en risk.30-, 40-års kris eller hur gammal du nu är. Motivera med att det är bättre än en motorcykel eller sportbil i varje fall.
Tänker du dig att plocka bort alla fyra ringar och typ ha en styrstam som är lite uppåtvinklad (efter att du kapat röret 40mm)?Stort tack och stort ”A” i betyg för inritade pilar ?
Nu måste jag bara fundera över hur jag motiverar nödvändigheten av det här köpet för min fru.
Det avgörande är om ramen är designad i Sverige eller köpt färdig.
Sen var väl frågan om den är så lågbudget. Bygg en ingångsmodell för 9999 med 1x10 så snackar vi.
Det avgörande är om ramen är designad i Sverige eller köpt färdig.
Sen var väl frågan om den är så lågbudget. Bygg en ingångsmodell för 9999 med 1x10 så snackar vi.
Ja, men trek?Trek X Caliber 8 = 9999:-
Trek X Caliber 8 = 9999:-
Ja, men trek?
Vilken glädjespridande kommentar. Tillför en hel del.Här kommer ännu en kommentar som ogillar både Allebikes namn, logo och detsamma om det här nya märket dom lanserat.
Ja, men trek?
Jag förstår inte riktigt. Det finns en trek för 9999 ja.Vadå ”Ja, men Trek?” ??
Lika sexigt som Specialized och Scott. Men man får helt klart mer för pengarna.
Förstår ej!? Är Trek, Specialized och Scott osexiga i dina ögon?
Ja verkligen, könlösa. Cyklar själv på en Trek Fuel EX och visst det är en bra cykel men det är ju ingen Evil eller Ibis. Lite som att jämföra IKEA med Fritz Hansen.
IBIS är ju på partirea hos CK så som är långt ifrån det som kallas boutique. Dra upp byxorna och vakna till.Ja verkligen, könlösa. Cyklar själv på en Trek Fuel EX och visst det är en bra cykel men det är ju ingen Evil eller Ibis. Lite som att jämföra IKEA med Fritz Hansen.
IBIS är ju på partirea hos CK så som är långt ifrån det som kallas boutique. Dra upp byxorna och vakna till.
Jag ville bara ha en bra cykel för en vettig peng som jag kunde göra lite allt möjligt med utan att åka över styret på :). Känner mig som en noob som inte ens hade med typsnittet på logotypen på kartan.
Det blir att cykla i vassen den här säsongen.
Jag hör att du är en person med ett kall. Inte ska du tjäna pengar på det, du borde betala mig för att få göra världen vackrare ;)Köp den! Jag kan ta fram ett nytt dekalkit till dig som du kan smecka över... blir nog dyrare än själva cykeln iof. ?
Har du hunnit ut och testkört den än? Hur är utlåtandet?Jag hör att du är en person med ett kall. Inte ska du tjäna pengar på det, du borde betala mig för att få göra världen vackrare ;)
Hej husetfullt. Jag fick hem min idag, storlek medium och blir inte klok på sadelhöjden ( alldeles för hög för mig ). Skulle du kunna kolla vad det sitter för dropper på din, och ev mäta sadelhöjd från golv till sadel med stolpen i botten och droppern utskjuten? Detta skulle vara mycket uppskattat. V.h johnJag testar, blev en L.
Visa bilaga 410967
Tack så jättemycket för hjälpen. Får min till ca 42,7,18. Detta innebär att lägsta sadelhöjd på min borde vara ca 1 cm lägre än på din. Jag tror att det måste bli en ny dropper om jag inte ska behöva ha med mig barnpallen ?
Stålande råd, blev en MB31 29:a med small ram till sonen och han (och jag) är hur nöjd som helst. Hämtade den i Allingsås, helt klart värt besöket, mycket trevlig upplevelse !Många i den klubben vi kör har 29” cyklar till barnen. T.ex. min son 153cm fick för några veckor sen en 29” med S-ram, ingen MB31 dock då dom cyklarna inte var tillgängliga då utan en begagnad Allebike majestic FS.
Hur lång är sonen?Stålande råd, blev en MB31 29:a med small ram till sonen och han (och jag) är hur nöjd som helst. Hämtade den i Allingsås, helt klart värt besöket, mycket trevlig upplevelse !Visa bilaga 419049Visa bilaga 419049
150 cmHur lång är sonen?