ang. tvätt av cykel

Oskar V

Ny medlem
ang. tvätt av cykel
Hej
Bor i lägenhet med "begränsade tvättmöjligheter" (läs: förlitet badrum). Antar att jag inte är ensam om det, så hur gör ni vid tvätt?? Är det en tvätthall på macken som gäller då??
Eller finns det nåt annat bra tips därute?

ang. tvätt av cykel
försök skölja av cykeln mot slutet av turen helst hos någon polare med vattenslag eller någon bäck kanske? Finliret kan du ta ute på gården motsvarande med en hink vatten eller kanske det går att fixa i badrummet.

Eller så gör man som mk04 och doppar hela cykeln i hamnen efter avslutat tur =)

ang. tvätt av cykel
För mig funkar macken bra men det underlättar ju att man har en relation som långvarig och trogen kund vad gäller bilreparationer och att de ofta inte har något större tryck av användare av tvätthallen.

ang. tvätt av cykel
erik_f skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Eller så gör man som mk04 och doppar hela cykeln i
> hamnen efter avslutat tur =)

Kan ju vara en idé... nån som vet var man hittar flytväst till en mtb?? ;)

ang. tvätt av cykel
Är den riktigt skitig försöker jag åka förbi en mack och spola av den. Om det inte är alltför illa spolar jag av den med cykelflaskan (dricker bara från Camelbaken - flaskan är avsedd i första hand för tvätt) och borstar av den med de två borstar jag brukar ha med mig i ryggsäcken/camelbaken. Fungerar ganska bra om man gör det någon kilometer innan man kommer hem - då är cykeln torr också efter tvätten

Tillbaka
Topp