Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jävla bajs Trek, allt surr om Domane och nu en PR vinst och plötsligt blev man köptorsk som fan....hoppas nu herrarnas vinns på en Specialized så suget avtar...(säger idioten med en Epic Evo i garaget?)
Hambini kommer inte bli nöjdVi får väl hoppas att en Cervelo vinner idag då så alla blir lika besvikna?
Bra skrivet! Jag håller både med och inte. Tycker det är dumt och onödigt att gå på en enskild person och kritisera vilka prylar denne köper. Däremot tycker jag att det är helt rimligt att störa sig på gruppbeteende. Om alla plötsligt köper en ny Trek så ifrågasätter jag ifall alla verkligen har gjort ett självständigt och genomtänkt val, eller om de bara faller för marknadsföring och följer en trend.Det beror på en jäkla massa faktorer, vilka modeller vi snackar om. Jag har själv stört mig på tex Specialized och Trek dominansen men ändå köpte jag en Trek till slut ;-) dock en av de mindre dyra alumodellerna och inte som finracer. Visst är både Specialized och Trek bra men de har en välsmord marknadsföringsapparat också, amerikanarna kan marknadsföring. De har lyckats få den mycket åtråvärda premium positionen att många är beredda att öppna upp plånboken på extra vid gavel, typ som BMW, Audi och Mercedes. Skulle jag köpa en sprillans finracer med elektroniska växlar och hela köret skulle jag med stor sannolikhet hålla mig borta från dessa båda märken (eftersom jag tror mig kunna få mer för pengarna med ett annat märke), begagnat dock en annan sak. Fast jag tycker å andra sidan inte det är det minsta fel av dem som köper en dyr Specialized och Trek heller, jag tycker man får göra vad man vill med sina pengar, samt sist men inte minst, det är ju finfina cyklar. Det är väl kul när folk är passionerade för deras hobbies, sedan råkar en del människor ha mer pengar än andra? ;-)
Finns en del saker som stör mig, tex:
- Folk som har synpunkter på hur mycket folk tränar. Typ "Jag fattar inte hur han hinner med, har han inget liv, bla, bla, bla" (trots att de är alldeles för veka för att träna så mycket själva).
- Folk som har synpunkter på vad folk köper för prylar, tex cyklar och bilar
Det blir så förbannat mycket svensk jante över det hela att jag äcklas av det. ;-)
Bra skrivet! Jag håller både med och inte. Tycker det är dumt och onödigt att gå på en enskild person och kritisera vilka prylar denne köper. Däremot tycker jag att det är helt rimligt att störa sig på gruppbeteende. Om alla plötsligt köper en ny Trek så ifrågasätter jag ifall alla verkligen har gjort ett självständigt och genomtänkt val, eller om de bara faller för marknadsföring och följer en trend.
Jämför med när alla plötsligt dyker upp med bärbara macintoshdatorer, fjällrävenryggsäckar, blekta jeans med hög midja eller approprierade rutiga hantverkarskjortor (senaste trenden va?). Återigen, många enskilda individer har säkert funderat och kommit fram till att just jag behöver en sådan här dator eller passar i de här kläderna, men knappast alla va? Och det blir ju också en sorts jante: "rätta in dig i ledet och var som alla andra", typ.
?Tror du verkligen på detta själv? Jag har aldrig hört talas om det men möjligt att Trek kan haft någon mindre bra årgång eller serie, vet ej? Det blir dock helt galet att häva ut sig ett sådant generellt uttalande.
Med just Trek så är väl det att de levererar "Vanilla". Jag funderade länge på vilken heldämpad MTB, men jag fick en lokal ÅF, en cykel som fått best buy i flera tester etc och som verkade all round (Fuel EX). De levererar en OK produkt till ett rimligt pris. Och det är väl det de flesta av oss amatörer behöver. Hade jag jättemycket att lägga på en hoj hade jag köpt en Yeti, Hade jag velat ha en mer nischad cykel hade jag säkert tittat på något annat. Och hade jag inte brytt mig om lokal service hade jag kanske beställt en Propain. Men Trek är bra, och bra är tillräckligt för de flesta.
Tjusigt! ?Tycker att det är en bra inlägg. Även om jag inte skulle köpa en Fuel Ex, för att en axel av länkaget är i bakaxeln, är det än bra stigcykel till många.
Håller övergivens med @Bengt-re att en Trek lvgcykel ska vara röd.
Visa bilaga 516285
Du vet att Basso har morgongympa, kafferast och sagostund innan lunch. Blir inte många cyklar gjorda då inteNi har ju helt missat om cykeln har en själ eller ej. Men då måste ramen vara tillverkad i Italien.Helst före lunch.
Därför cyklar jag på en Basso. Eller. Det är kanske för att den är så snygg. Electric blue.
Och till lunchen är det vin!Du vet att Basso har morgongympa, kafferast och sagostund innan lunch. Blir inte många cyklar gjorda då inte
Hehe, något skum jämförelse men pm'a mig när du ska sälja din Canyon. ?
Såklart, Trek är som nästan alla märken bra och du får vad du betalar för dvs ju dyrare dess då bättre.Hehe, något skum jämförelse men pm'a mig när du ska sälja din Canyon. ?
Har inte heller hört nåt sånt rykte. Men en sån här dag minns man ju när Hincapies styre (troligtvis Bontrager) gick av på Paris-Roubaix…Såklart, Trek är som nästan alla märken bra och du får vad du betalar för dvs ju dyrare dess då bättre.
Att dom skulle ha rykte om sig att vara sprickbenägna har jag inte hört men kanske kommer från då Treks tävlingscyklister var "omänskligt" starka. Inte lätt att konstruera cyklar som håller för en drös Belgian Blues.
Egentligen inte, men det var ju fin ändå....Nu tycker jag ni är lite vrånga. Röd flaska räcker gott, skulle jag säga. ?
Första tråden jag läser på forumet?Stackars TS, första tråden...
Gillar jämförelsen. Bilar kan jag relatera till. Hur skulle ni gruppera en skock märken?jag tänkar såhär. en daccia kan också köras mellan Sthlm-Gbg, men det är roligare i en Skoda, lite bättre i en VW men skönast i en Volvo, sportigare i en Porsche.
Finns cyklar för alla varianter, skulle säga att min Domane är som en Volvo Polestar. skön och snabb men ingen sportbil. Och ja volvo kostar lite mer men man får lite mer för pengarna.
Du kommer få alla möjliga svar på den frågan. Det är väldigt subjektivt. Efter många år på Happy har jag noterat att:Gillar jämförelsen. Bilar kan jag relatera till. Hur skulle ni gruppera en skock märken?