Armstrong lägger av?

Armstrong lägger av?
Det va en artikel i Göteborgsposten i morse med liknande innehåll. Inte dopning anklagelserna men väl att ha hade kallat till en press konferens där han skulle avslöja något. Tror personligen att han lägger av.

-Åke

Armstrong lägger av?
På TV nyss visade man ett inslag där en tidigare assistent till Armstrong
påstod sig ha hittat steroider i Armstrongs Spanska lägenhet.
Steroider o racercykling, har man hört det förut?

Armstrong lägger av?
Han kanske känner med sig att han inte fixar ytterligare en TdF-seger, och lägger av med flaggan i topp? Innan ev. rykten besannas? Men det är ju 1:a April... Värre saker har det lurats med... Nylonstrumpor någon? =D

Armstrong lägger av?
Armstrong lägger av?
Svenska jantelagen igen... så fort någon sticker ut för mycket (åt ena eller andra hållet) så är det FEL. Armstrong MÅSTE vara dopad för att kunna vinna TDF, är det så många av er tänker?
Låt karln få åka dit först med tydliga bevis innan ni skanderar Armstrong+Doping+Racer=SANT (självklart finns det ju inte några MTB cyklister som har dopat sig, eller hur max)

Att man redan igår kunde läsa på http://www.cyclingnews.com att Armstrong har kallat till en presskonf den 18 april tar nog udden av april, april skämtet.

Senast redigerad av en moderator:
Armstrong lägger av?
Jag hoppas och ber att han inte dopat sig! Orsaken är såklart att han är en sån profil, eller utmärkande person. Det är inte för inte som jag går med ett gult band runt höger handled (o en svart runt vänster :)), lite av en idol faktiskt.
Tråkigt med dopingrykten men det får man nästan räkna med när man kommer så långt som han.

Armstrong lägger av?
Fact: Armstrong has had one testicle removed and the one remaining has been damaged by radiation and chemotherapy to the point that he is sterile. Many patients who have undergone similar procudures require lifelong hormone supplementation under a doctor's supervision simply to maintain normal levels of testosterone.

Fact: Use of androgenic hormones to create a higher than normal level in the body creates the conditions for enhanced muscle growth. Lance knows what it is like to have too much upper body muscle mass to be a good climber, he has every reason not to go back to that point.

Fact: The overwhelming majority of endurance sport athletes that are found to be in violation of anti-doping rules are caught for using blood-boosting drugs such as EPO or masking agents that would hinder detection of such drugs. Those caught for androgenic hormone abuse are very seldom road cyclists, XC skiers or long-distance runners, simply because the penalty for carrying extra muscle mass uphill outweighs the potential benefits.

Fact: The person making these accusations is involved in a legal battle with Lance.

Observation: If Lance has been on illegal drugs over the past 7 years he has done a damn good job of escaping detection.

Speculation: The best time for him to make use of elevated testosterone levels would be during preparation for a shot at the 1 hour record, and the best time to take a shot at that would be in August 2005.

Armstrong lägger av?
Personligen tror jag inte Armstrong är dopad. Och inte Vinokourov, Basso, Freire eller Ullrich heller. Jag baserar det på att dessa cyklister är väldigt jämna i sin form och i sin cykelåkning, och är supertalanger.

Jämför då med Santiago Perez t.ex. En icke så namnkunnig cyklist som helt plötsligt kan köra ifrån en formstark Roberto Heras i bergen (trots Perez är relativt tung för att vara bergscyklist). Eller David Millar på tempo VM 2003 och TdF-prologen 2003 när han var långt, långt, långt före alla andra. Av samma anledning tror jag Haimar Zubeldia var dopad i TdF2003 och Aitor Gonzales när han vann Vueltan 2002.

Bara gissningar naturligtvis, men jag lyckades i allafall förutsäga att Perez skulle åka fast för doping

/K

Armstrong lägger av?
Ja man kan ju tackla det man ser och läser hur man vill, vi behöver våra hjältar.
see_hear_speak_1.jpg

Armstrong lägger av?
Jag säger inte att han är inte dopad, bara att det här beviset verker tunn och att den åtminstone delvis motsäger sig själv. Det som Kathy LeMond har sagt är mycket mer oroande, tycker jag.

Även om han är dopad, man måste erkänner att det har varit mycket skickligt gjort. Att vara minst ett steg före UCI och WADA för så länge är nästan lika osannolikt som att vinna 6 TdF i rad. Om/när han fallas för doping borde WADA anlitar Carmichael et al som konsult bara för att de har visat sig vara så sbra på att dölja allting.

Armstrong lägger av?
Go Lance Go!

Vinn touren igen på ett storslaget sätt utan att åka dit för doping så är du en legend som ingen någonsin kommer glömma=) iofs har du redan kommit så långt och självklart är han inte dopad=)) då skulle väl han åkt dit för det för länge länge sedan....

Go Lance Go!

Armstrong lägger av?
Om man kollar litet noggrant på artikeln på Aftonbladets webbplats ser man att den publicerades 2005-03-31.

Sen vet jag inte om det skulle bli så lätt att tokstämma Aftonbladet om det nu visade sig att det var ett aprilskämt.

Min personliga bedömning är att det hela är alldeles för tråkigt, icke-sensationellt och perifert för att vara ett aprilskämt.

Dessutom kan det här vara det tristaste inlägg jag skrivit.

Armstrong lägger av?
Per M! Självklart finns det MTB cyklister som dopat sig också, samt idrottare inom en mängd andra sporter,
det gör inte det hela bättre tycker jag . Att jag skrev racercykel beror ju mest på att Armstrong kört mest på det
och att tråden handlade om honom (återigen). Jag dömde inte Armstrong, bara refererade till nyheterna samt det faktum
att doping förekommer frekvent inom cykling (läs in vilken form du vill)
Bar för att vara övertydlig: Doping är inte ok med mig. Är det ok för dig?

Armstrong lägger av?
max skrev:
-------------------------------------------------------
> Bar för att vara övertydlig: Doping är inte ok med
> mig. Är det ok för dig?

Svar: Nej, dopning är ett j-vla skit. Men jag är som person en som inte dömer någon utan bevis. Det betyder att jag beundrar L Armstrongs insatser inom cykelsporten UTAN att tänka att han kanske är dopad. Men skulle det visa sig att han så har varit/är kommer han för mig inte vara vatten värd. Med jämna mellanrum kommer det fram unika idrottsmän/kvinnor som sticker ut och att direkt spekulera i att de är kanske dopade är som sagt inte något jag gör. Kanske hela Sveriges nuvarande "dominans" inom friidrotten är ett resultat av systematisk dopning?

Armstrong lägger av?
>"Kanske hela Sveriges nuvarande "dominans" inom friidrotten är ett resultat av systematisk dopning?"

Jag skulle nog vilja påstå att det är bra kontroller som gör att man avskräcks från att använda otillåtna medel som är orsaken. Den som följt friidrotten under längre tid kan inte ha undgått förändringarna i fysionomin och resultaten. Idag ser sprintrarna (ex herrar 100/200 m) inte ut som Ubermenschen från valfri Marvil Comicsblaska längre och många av resultaten från det "glada" -80 och -90 talet har konstigt nog ingen kunnat slå idag.

Armstrong lägger av?
BRa skrivet av Kelvinized.

Cyklister, skidåkare etc som håller en hög nivå under hela säsongen är troligen inte dopad, det är cyklister som håller sig borta och tränar på "okänd" ort som är misstänksamma, som inför vissa tävlingar höjer sig onormalt mycket.

Klart exempel på det ser man i längdskidåkningen där tex Österikes Hoffman är borta långa stunder och dyker plötsligt upp på nån världscup och kör skiten ur resten av åkarna.

Ett ännu klarare exempel på det är Mika Myllylä som var långt efter på världscuptävlingarna men som vid VM och OS krossade allt motstånd, resultatet av det varj u att han tillslut fastnade i dopningstestet i Lahtis VM.

Det är svårt för dom allra främsta inom cykel och skidåkning att dopa sig idag för dom testas så pass mycket, därför tror och hoppas jag att dom är rena.

Dopning var större förr i tiden tex Smirnov och Dählie hade över 200 i hb-värde under ett mästerskap, på den tiden var det inte startförbud för så höga blodvärden.

Armstrong lägger av?
Odopad till motsatsen är bevisad. Så tycker jag. Sen vore det en katastrof om han vore det. Han är mer eller mindre än ikon inom cykelvärlden och en väldigt betydelsefull idrottsman.

Armstrong lägger av?
Sak samma om han käkar koskit eller anabola eller vad det nu kan vara: Fjantig tokpretantiös elit-amerikan är han i vilket fall som helst. Å så sitter hos Oprah Winfrey och idkar "välgörenhet", så en drös svenskar lägger sina pengar på amerikansk cancerforskning istället för den för oss mer relevanta. Cykla kan han (Fast på fel underlag...) men annars är han då inget kul...

:P

Armstrong lägger av?
Calle F skrev:
> Sak samma om han käkar koskit eller anabola eller
> vad det nu kan vara: Fjantig tokpretantiös
> elit-amerikan är han i vilket fall som helst. Å så
> sitter hos Oprah Winfrey och idkar "välgörenhet",
> så en drös svenskar lägger sina pengar på
> amerikansk cancerforskning istället för den för
> oss mer relevanta. Cykla kan han (Fast på fel
> underlag...) men annars är han då inget kul...

Är det Armstrongs "fel" att svenskar köper gula armband? För det var väl inte tvång att köpa för att få se programmet?

Jag tycker allt att det är mer välgörenhet att köpa ett gult armband där några ynka procent går till någon form av cancerforskning, än att inte skänka några pengar alls. Och då spelar det ju heller ingen roll om du skänker till svensk eller amerikansk forskning.

Alternativet "lite" är alltid mer än "inget".

Armstrong lägger av?
the_TnT skrev:
> Haha! Den här tråden kan bli rolig!
>
Det blev den inte, ingen har skrivit i den på 16 dagar och jag... (gäsp).. orkar bara inte engagera mig. Jag tycker allmänt att Armstrong är "cool", även om denna tråd är "kall"...

Armstrong lägger av?
Att han lägger av nu eller efter touren?
att han ska lägga av efter touren har ju varit känt sen länge.Han kanske erkänner varför han har varit bättre i alla.

Armstrong lägger av?
Eftersom han inte har något att vinna på att köra touren kommer han inte köra den.
Tror jag!?

//Fredrik

Armstrong lägger av?
Jag hoppas att det blir en spännande Tour med oväntade uppgörelser och unga uppstickare som vinner etapper och tar ledningen. Man räknar ut Lance men han kommer tillbaka den näst sista etappen och till slut tar han hem den 7:e och slutliga segern trots att det ser omöjligt ut. Som i en hollywoodthriller, ungefär.

Tillbaka
Topp