Brash american är ju en "stereotyp" som somliga jänkare uppfyller väl, Lance är en av det man sett offentligt.
Jag hade en kul upplevlse med en ruggigt brash american. Vi seglade i Melbourne, det var med en expath svensk som jag träffade där. Han hade en liten segelbåt, klubbracade på den. I båtklubben var det så
att hade man ingen båt så dök man upp, alltid båtar som behövde gastar.
I vilket fall som helst, vi ska bara ut och glassa lite, då står det en jänkare där som jag aldrig sett förr, kompisen min verkar försöka undvika honom, det går inte, så han blir medbjuden på båten. Fy fan vilken dryg jänkare, man fick lust att slå honom, så illa var det. Killen hade seglat på absolut toppnivå, whitbread flera gånger och var bara sååå dryg. Sen kom momentet man fruktade, vi skulle segla, jag var redan ilsk och tänkte får jag dryga kommentarer då flyger han i vattnet. Men då skedde ett mirakel, fram kom bästa coachen jag haft någonsin. Hur bra som helst, helt sjukt hur det växlade sådär, från tokdryg till ödmjuk men ändå säker.
Jag ska tillägga att jag jag jobbat ihop med 6 jänkare 6 månader eller mer. En var brash, en var halv brash han var förvisso ex navy, en med drag i, en vansinnigt ödmjuk kille och två helt "normala" om man nu kan säga det.
Jag jobbade ihop med en kille från hong kong som bott hela livet i usa i flera år. Slutade med att jag hade stora problem med F-ordet, jag kallade honom fuckmeister, helt bissart hur han kunde väva in ordet i alla ord och meningar. :)
Så rasist mot jänkare, nope, jag har goda vänner som är jänkare, men just stereotypen "brash american" förtjänar en del av dem, utan att det är rasistiskt på något viss.
Förstår inte var det rasistiska är att kalla en person brash american? Alltså jag säger inte att Alla amerikaner är Brash, men att jag inte är så försjust i de som är brash. Vad är rasistiskt i det? Förklara gärna, för rasist är jag långt ifrån. Jag är en byracka själv.