[Artikel] Långtidstest: Evil The Calling, del fyra - Summering

Shk

Medlem
Vertik sa:
Tack Durietz för dina tankar om The Wreckoning, jag hittade bilderna om just din cykel på en forum och jag måste säga att den är ju bästa Wreckoning bygget jag har sett hittills ??
Den 1a augusti jag kommer att testa en The Wreckoning och en Insurgent i Vallnord Bikepark samt lite enduro omkring Vallnord. Ser fram emot att se hur DELTA systemet fungerar och om det är värd att ha en sån cyckel i Sverige över huvudtaget.

Ser fram emot att läsa de kommande delar av testen, känns som testaren är inte 100% kompis med The Calling än. Jag misstänker att tonen i testen kommer att ändra sig då alla som testar en Evil cykel älskar den!
Evil hade fått sina problem med rammarna i början, nu de bygger deras rammar på samma företag som Santacruz, i Taiwan.

Vill man undvika momsen kan man köpa direkt i Andorra, fins en liten butik i La Massana som säljer Evil. Butiksägaren är super härligt och tävlar DH med en The Wreckoning med en Manitou El Dorado fram och Push fjädring! ??
Har denna killen en webbutik???:)

Beofred

Aktiv medlem
Till folk i västra sverige som vill kolla närmare på evil-cyklar, nån svensk representation verkar inte finnas än men i Norge finns en butik med demohojar och söörvice och sånt mellan Oslo och Drammen. kolla med jorgen@jbssport.no. 0047 95790218

Nu är dessutom de långslagiga Evil-ramarna uppdaterade med boost och lite annat. Fortfarande inte Trunnion dock, men det kanske är lika bra?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer