Atlasbergen i jan-Feb

mikhogl

Medlem
Atlasbergen i jan-Feb
Hej,
jag skulle vilja göra en vecka med guide där, helst med mycket singeltrack och inte så mkt trampa. Är det någon som vet nått om vädret den tiden på året? Å kanske tips på bra guide? Jag kommer att landa i Marrakech.

Mvh

Atlasbergen i jan-Feb
Blir nog svårt att undvika trampandet.
Mig veterligen finns inga liftar och inga renodlade shuttlefirmor.

När jag var där för 3 år sen så körde vi i april. Då var det kyligt på morgonen men ganska lagom under dagen så länge man var på lite höjd.
Vi gjorde ungefär 1400 hm uppför per dag och 2000 hm nerför. Vi fick alltså lite shuttle ibland. Typiskt starten på dagen blev vi körda till ett pass och SEB cykla därifrån.

Atlasbergen i jan-Feb
Låter som det skulle kunna bli kallt. Var där på en turistresan (=inget cyklande) jul/nyår för en herrans massa år sen och då hade vi i Ouarzazate en morgon -8 grader.

Atlasbergen i jan-Feb
GoranS sa:
Låter som det skulle kunna bli kallt. Var där på en turistresan (=inget cyklande) jul/nyår för en herrans massa år sen och då hade vi i Ouarzazate en morgon -8 grader.

Ja, stor skillnad mellan natt och dag. Vi firade jul i Marrakech förra året och på dagen var det som en fin svensk högsommardag, medan det på natten var samma temperatur som här hemma (typ).

Tillbaka
Topp