Måste bara kommentera detta, med tanke på att jag råkar vara första moderatorn på det där forumet, swebikers..
Det man måste ha i åtanke är att vi, tyvärr kanske man måste säga, har en åldersgrupp som klart domineras av mitten av tonåren. Detta speglas i både attityd och trådkvalitet..
Personligen skulle jag ju precis som RobertW ha en mycket enklare och vuxnare attityd på forumet, där allt sköts rent och snyggt, men vi vill samtidigt att ALLA ska känna sej välkomna på swebikers.
Personligen har jag detta som filosofi angående säljtrådar. jag säljer enbart till folk som vet vad man säljer, enbart ber om kort efter att först diskutera affären per telefon, och därmed vill ha kort för att se skicket på varan snarare än se vad det ÄR för vara. Detta har resulterat i att ungarna på swebikers ignorerade min säljtråd, där jag mer eller mindre kunde sålt grejjorna hur billigt som hellst bara för att de ska slippa samla damm och stå oanvända ;)
De är rädda för att tala på telefon, och då känner jag ingen drivkraft för att sälja nåt billigt heller.
I övrigt är det tyvärr en barnslig stämning och mycket skit, men vi gör vad vi kan för att bättra det, och därmed attrahera en äldre och mer mogen skara medlemmar på forumet, som kan hjälpa till att höjja kvaliten väsentligt.
så det ligger hos användarna att ändra bilden av swebikers som fjortisforum, och vi tar GÄRNA emot äldre mognare medlemmar, med öppna sinnen, som vill anta den utmaningen :)