Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om inte beläggen är slut räcker det nog med att "fixa lite". Ta av hjulet och peta tillbaka kolvarna med något som inte repar beläggen, t.ex. en blocknyckel. Kolla sedan i Avid/SRAMs tekniska manuler för hur man centrerar oken mha deras "Tri-Align Caliper Positioning System". H5zjUaTAQmY[/MEDIA] video kanske hjälper, inte samma broms men borde vara samma princip.
Jag låter som ett problem jag har på två av mina skivbromsar. Det verkar bero på att den en kolven inte går tillbaka lika mycket som den andra, när man släpper handtaget.
Det ända jag har kommit på att göra är att ta loss oket och ta ut klossarna. Sedan trycka in kolvarna längst in och håll kvar den ena kolven med polygrip och trycka ut den andra kolven genom att trycka på handtaget. Så gör man detta några gånger med bägge kolvarna.
När man sedan monterar kolven kan det vara bra att förjustera kolvarna i något önskat läge så att klossarna hamnar i mitten av oket.
Tyvärr har jag ingen långsiktigt lösning då detta uppträder med jämna mellanrum både på mina Magura Marta och Formula The One
Jag körde med de bromsarna förra säsongen och det var nästan alltid beläggen låg emot skivan. Det är jättebra bromsar men de är nästan omöjliga att centrera så de inte ligger emot.
Hoppas det löser sig med dina Elexir R!
Uräkta att jag lånar tråden lite men jag har det omvända problemet med mina Elexir 5.
Tycker inte att mina tar tillräckligt tidigt trots att jag justerat på själva reglagen. Finns det ngt annat jag kan göra? Hjälper det att ta av oken och trycka in handtaget lite för att få ihop beläggen ngt? Kör med Shimano skivor nu och undrar om de är tunnare än cleansweep?
JÖ skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag körde med de bromsarna förra säsongen och
> det var nästan alltid beläggen låg emot skivan.
> Det är jättebra bromsar men de är nästan
> omöjliga att centrera så de inte ligger emot.
Det här problemet har jag aldrig haft förut, när man stoppade i nya belägga kunde båda beläggen ligga emot lite men det försvann iom. att beläggen nöttes ned lite.
Verkar konstigt att du inte lyckades med det som jag lyckades med och jag är ingen supermeckare direkt.